OSCAR REVIJA

Vrlo napeta i emocionalna priča! Pogledajte film Soba!

SOBA

Istovremeno i vrlo napeta i vrlo emocionalna priča, SOBA je jedinstveno i dirljivo istraživanje neizmjerne ljubavi između majke i djeteta. Nakon što Jack i njegova Ma pobjegnu iz zatvorenog prostora koji je bio jedino što je Jack poznavao cijeli svoj život, dječak otkrije nešto vrlo uzbudljivo: vanjski svijet. Dok se po prvi put upoznaje s veseljem, uzbuđenjem i strahom koje donosi ova nova pustolovina, čvrsto se drži svoje voljene majke.

Sažetak

SOBA je izvanredna priča o Jacku (Jacob Tremblay u svojoj prvoj ulozi), živahnom petogodišnjaku koji živi zajedno sa svojom brižnom majkom punom ljubavi (Brie Larson). Poput svake dobre majke, Ma se posvetila tome da je Jack sretan i siguran, dajući mu puno topline i ljubavi, često radeći tipične stvari poput raznih igara i pričanja priča. Njihov život, međutim, je sve osim tipičnog – zarobljeni su – zatvoreni u malom prostoru bez prozora od oko 9 kvadratnih metara, koji Ma eufemistički zove „Sobom“. Ma je za Jacka stvorila cijeli svemir unutar Sobe, i ne preže od ničega kako bi mu omogućila da živi ispunjenim životom. Ali Jackova znatiželja o njihovoj situaciji samo raste i kad njezina izdržljivost dosegne svoje granicu, zajedno će se upustiti u rizičan bijeg koji će ih na kraju suočiti s onime što može ispasti još strašnijim: stvarnim svijetom.

U SOBI, adaptaciji bestselera Emme Donoghue, također glume Joan Allen i William H. Macy.

O romanu

Ovo uzbudljivo emocionalno putovanje započinje u zaključanoj 3x3m² sobi… zatim se otvara u sasvim drugačiji, prostrani i bezgranični, svemir. Ovo je priča o Jacku i njegovoj odanoj majci koji uspijevaju preživjeti u nevjerojatno teškim uvjetima zahvaljujući snazi svoje ljubavi, mašte i duha. Roman SOBA je osvojio srca čitatelja i kritičara kad je objavljen 2010. godine i odmah je proglašen suvremenim klasikom. Djelomično bajka, djelomično triler, roman se bavio temama zatočeništva i oslobođenja, izolacije i povezanosti, o tome kako stvaramo i doživljavamo svijet u svojim glavama. Također je bio i neporeciva proslava roditeljske ljubavi i ljudske izdržljivosti, istražujući odnos između roditelja i djeteta na način koji dosad nije viđen u dječjim romanima. Osim toga, malo dječjih romana je ikad imalo tako posebnog naratora kao što je Jack, energični petogodišnjak koji nikad dosad nije vidio svijet izvan prostora koji naziva Sobom. Jack nikad nije osjetio vjetar ili kišu, nikad nije vidio drugo ljudske biće osim svoje majke. Ne može znati da se njegova majka trudila preživjeti u njihovoj Sobi otkad je navršila 17 godina. Umjesto toga, njezina neiscrpna ljubav i usmjerenost na njegovu sreću sačuvala ga je od saznanja da se nalaze u velikoj opasnosti, što mu je omogućilo da postane znatiželjno i odano dijete, neustrašiv istraživač ljudskih navika i ponašanja. Jack doživljava Sobu kao čudesan prostor za igru iz kojeg će pobjeći kako bi se dočepali vanjskog svijeta… i nepoznanice koje predstavlja. Iz ove napetosti koja postoji između ova dva različita svijeta – svijeta u Jackovoj glavi, punog igre i mamine ljubavi, i vanjskog svijeta koji prijeti Jacku i njegovoj majci – rodila se briljantnost SOBE.

Snimanje Sobe

Direktor fotografije Danny Cohen je bio zadužen za logistiku snimanja u tako malom prostoru kao što je bila Soba: „U prvi tren vam se može učiniti jednostavnim snimati u jednoj prostoriji, ali za nas je to u ovom slučaju bio pravi izazov.“

„Trebali smo prenijeti da je Soba zapravo puno veća od njezinih fizičkih dimenzija. Jack je doživljava kao neizmjerno zanimljivom, a to se moralo vidjeti i na filmu. Jacku je i najmanja sjena i pukotina neodoljivo intrigantna. Htio sam da Soba postane vrlo toplim mjestom za odrastanje. Pomno smo birali trenutke kad ćemo pokazati gledateljima koliko je Soba zapravo malena, ali većinu vremena je prikazujemo onako kako je Jack vidi – beskrajnom.“

I najmanje promjene u vanjskom svijetu koji stanovnici Sobe ne vide imali su veliki utjecaj na njihov prostor. „Igrali smo se puno sa svjetlom i kuda se kreće po Sobi,“ rekao je Cohen. „Htjeli smo da noć i dan izgledaju drugačije kako bi gledatelji osjetili prolazak vremena. Htjeli smo da Jack vidi sjene lišća na zidovima, da se osjeti da postoji neki drugi svijet koji nikad nije vidio.“

Puno im je pomogao modularni dizajn seta i njegov kosi krov – lako su mogli sakriti svoje kamere i članove filmske ekipe. „Jedini izvori svjetla u Sobi su jedna svjetiljka kraj kreveta, jedna žarulja, mali radijator i krovni prozor. Teško je bilo postići da svjetlo ima prirodan osjećaj, a istovremeno iskoristiti i njegovu ambijentalnost, ali mislim da smo u tome uspjeli. Trudili smo se snimati s rasvjetom koja nam je bila na raspolaganju kako bi dobili različite teksture, a također smo htjeli snimati samo unutar tog malog seta kako bismo bolje prenijeli emocionalna stanja Jacka i njegova majke.“ Između ostalog, koristili su i najnoviju generaciju Red Epic Dragon 6k kamere, jedne od najmanjih profesionalnih digitalnih kamera na svijetu.

Nakon završetka snimanja, projekta se prihvatio montažer Nathan Nugent, koji je već surađivao s redateljem na filmovima FRANK i WHAT RICHARD DID, kao i Stephen Rennick, također Abrahamsonov dugogodišnji suradnik, koji je skladao glazbu za film. Zahvaljujući prethodnom iskustvu, odlično su se slagali s redateljem i uspješno su prenijeli njegovu viziju.

Film završava s posljednjim posjetom Jacka i Ma Sobi. Abrahamson je točno znao kako želi snimiti tu ključnu scenu: „Vrlo sam pazio da scena ne ispadne vrlo sentimentalna, već nabijena osjećajima. Jacobova i Brieina gluma su me oborili s nogu. Ta je scena prisutna i u romanu i briljantna je jer tada Jack po prvi put omogućuje svojoj majci barem malo iskusiti kako je on doživljavao taj prostor, koliko mu je značio. Mi vidimo tu Sobu samo kao jednu prostoriju, ali ona zapravo skriva jedno nevjerojatno iskustvo.“

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 02:56