NOVI PROJEKTI

Artificijelni brod stiže u Grušku luku

  • Stjepo Butijer

Objavljeno: 12.06.2012

Predstavljamo novi trgovačko-poslovno-stambeni kompleks Atlantska plovidba u Dubrovniku

U trenutku kada se uistinu malo toga gradi i kada nas i najmanje gradilište i te kako veseli, vijest da se u Dubrovniku, na istočnom dijelu Gruškog akvatorija, počela graditi zgrada od 25.000 kvadrata, ujedno najveće gradilište u južnoj Dalmaciji, zaista nas je zaintrigirala. Riječ je o trgovačko-stambeno-poslovnom kompleksu Atlantske plovidbe koji se nedavno počelo graditi u Gruškoj luci, a o tome kako je koncipirana zgrada te što će se sve nalaziti u novom kompleksu porazgovarali smo sa Stjepom Butijerom, poznatim dubrovačkim arhitektom.

Stakleni kubusi

- U prvom redu zgrada je projektirana kao upravna zgrada tvrtke Atlantska plovidba s dodatnim poslovnim, trgovačkim, turističkim i ugostiteljskim sadržajima, atraktivnim prostorima za smještaj banke, ureda, agencije, butika i slično, a u jednoj fazi došla je i ideja da na najgornjim etažama budu i stanovi s pogledom na akvatorij luke Gruž i poslovni centar grada - ispričao je Stjepo Butijer koji je zajedno s kolegama, Romanom Duićem, Joškom Miklom, Anom Pančić, Petricom Balijom, Željkom Šimićem, isprojektitrao zgradu s tri podzemne i šest nadzemnih etaža, od ukupno 24.388 kvadrata.

- Gabarit ove građevine sastoji se od dvije cjeline koje su povezane atraktivnim staklenim kubusom. Glavni volumen, veći dio zgrade, je trapezoidnog oblika s unutarnjim ozelenjenim atrijem oko kojeg se nižu različiti sadržaji. Volumen je raščlanjen pravilnom izmjenom fasadnih stupaca kroz prve tri etaže poslovnog dijela te kroz gornje etaže stambenog dijela zgrade s lođama i prozorima. Staklenom linijom na pročelju zgrade naglašeni su unutarnji vrt i stubište. Sjeveroistočno pročelje prema glavnoj prometnici, je volumen u obliku ostakljenog broda naglašen svjetlosnim efektima, na koji se nadovezuje plošni element “jedro” kao simbol brodarske tvrtke Atlantska plovidba, u tradicionalnim bojama tvrtke, dakle u crvenoj i plavoj boji - objasnio je arhitekt.

Mirni otvoreni atriji

U tri podrumske etaže, bruto površine nalazi se 227 garažno-parkirališnih mjesta te tehnički prostori strojarskih instalacija, javne komunikacije, prostori za odlaganje kućnog otpada, trafostanica i manja skladišta za potrebe stambenih prostora.

Na razini prizemlja i prvog kata su pretežno javni trgovački, ugostiteljski i poslovni sadržaji.

- Prostor je povezan dvostrukim eskalatorima i formiran otvorenim unutarnjim atrijem oko kojega se nižu navedeni sadržaji. Posebnu atraktivnost ovim prostorima daje otvoreni unutarnji vrt uz jugoistočno pročelje, koji kroz dvije etaže unosi svjetlost i zelenilo duboko u tijelo zgrade. Dodatnu interijersku zanimljivost u staklenom kubusu čine “mostovi” u funkciji pješačkih poveznica. Drugi kat, površine 2465 m2, namijenjen je za upravne prostore tvrtke Atlantska plovidba. Ulazni prostor inkorporiran je u prostor malog lobbyja ispunjen svjetlom iz atraktivnog arhitektonski oblikovanog staklenog kubusa. Operativni dio organiziran je oko središnjeg zatvorenog prostora zajedničkih sadržaja, dok je upravni dio smješten u prednjem dijelu (jedru) povezan s mostom kroz stakleni kubus. Treći, četvrti i peti kat organizirani su kao stambeno-poslovni. Poslovni sadržaji na razini trećeg i četvrtog kata namijenjeni su za uredske i poslovne sadržaje i funkcionalno su izdvojeni zasebnim vertikalnim komunikacijama. Ukupno 36stanova stanova organizirano je oko središnjeg vrta-atrija, s pogledima na akvatorij luke Gruž i poslovni centar - kaže arhitekt Butijer.

Energetski učinkovita

- Stambeni dio zgrade ima zasebno stubište i dizala koja povezuju podrumske-garažne etaže sa svakom pojedinačnom stambenom etažom čime je osigurana potpuna izdvojenost i sigurnost stanara. Na većem dijelu zgrade osnovni sustav pročelja čini ovješena kamena fasada koja se formira na potrebnoj potkonstrukciji sa slojem toplinske izolacije, ventilirajućim zračnim slojem i završnom montažnom oblogom. U smislu energetske učinkovitosti, u projektiranju ove zgrade velika je važnost stavljena na osiguranje maksimalne uštede energije i prema tome će biti jedna od prvih izvedenih zgrada na dubrovačkom području i šire u kojoj su primijenjene sve relevantne komponente ekološkog projektiranja - kaže Butijer, napominjući kako je dovršetak izgradnje planiran u drugoj polovici 2013.

Projektom je planirana i gradnja nove prometnice koja će otvoriti mogućnost nastavka razvoja i poboljšanja prometnog sustava grada.

Broj preporuka: 1

Više o...

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Još iz rubrike

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen