Počinje nova F1 sezona

TESTIRANJA Ferrari brz, Mercedes još brži

Drugi krug testiranja u Barceloni, uoči pakiranja kovčega za Australiju gdje počinje nova sezona, potvrdio je ono što se dalo naslutiti u prvome: Mercedesi su brzi koliko se i očekivalo, Ferrari ih možda može skinuti s trona, a ostali spadaju u drugu ligu
 Profimedia / Profimedia, Press Association

Jutros su nakon nekoliko mjeseci tišine na stazama Formule 1 bolidi ponovo zatutnjali Albert Parkom, i sve će karte polako biti otkrivene. No, da neće biti velikih iznenađenja, pokazao je i drugi krug predsezonskih testiranja u Barceloni. Uglavnom je potvrđeno ono što se dalo naslutiti u prvome. Prvu ligu nedvojbeno čine Mercedes i Ferrari, a odmah za njima, barem rezultatski, slijedi Red Bull. Drugu, ne posebno udaljenu, ali vremenski ipak distanciranu od spomenutog trojca otvara Force India, tek za djelić brža od Williamsa, a neki šaljivci to pripisuju novim bojama: momčad Vijaya Mallye prije nekoliko je dana potpisala novi sponzorski ugovor s tvrtkom BWT pa će Sergio Pérez i Esteban Ocon stazama juriti u neobičnim ružičastim bolidima, na sveopće veselje publike, ali i ostalih momčadi i vozača na gridu. Nico Hülkenberg, koji će ove sezone voziti Renault, na Twitteru je objavio sliku novog bolida uz primjedbu: “Evo zašto sam otišao iz Force Indije.”

, Image: 324906880, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia / Profimedia, Alamy

Na samom začelju, prema pokazanome u Barceloni, našao se Sauber čiji su bolidi uvjerljivo najsporiji, ali više razloga za zadovoljstvo, kao što se moglo naslutiti već u prvom tjednu testiranja, nemaju ni Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne, čiji su McLareni i spori i nepouzdani. Toro Rosso također ima problema s pouzdanošću, što je javno potvrdio i šef momčadi Franz Tost, dok se Haas dosad, čini se, najviše mučio s kočnicama. Do te mjere da je Romain Grosjean momčad javno prozvao da raskine ugovor s Brembom i nađe novog dobavljača…

March 2, 2017 - Barcelona, Spain - The Ferrari of Kimi Raikkonen during the Formula 1 tests held in the Barcelona-Catalunya Circuit, on march 02 2017., Image: 323177338, License: Rights-managed, Restrictions: * France Rights OUT *, Model Release: no, Credit line: Profimedia, Zuma Press - News
Profimedia / Profimedia, Zuma Press - News

FERRARI

Bolid je brz i pouzdan, vozači zadovoljni, ali euforije nema

Ferrari je ponovno jak, to je sada sasvim sigurno. Koliko točno, znat ćemo tek u prvim izravnim sučeljavanjima s Mercedesom i ostalim konkurentima, ali po svemu viđenom u Barceloni Maranellova priprema novog bolida ovaj je put bila vrhunska. U svim simulacijama bio je vrlo brz, ali i vrlo nježan prema novim, širim Pirellijevim gumama, a k tomu su i obojica vozača bila očito jako zadovoljna njegovim ponašanjem. No, za razliku od lani, kad je Marchionne od Arrivabenea i njegovih vozača tražio pobjede od samog početka sezone (a nije ih dobio sve do kraja), iz Maranella se ovih dana ne čuju ni velike riječi ni svečana obećanja. Na njima su posebno škrti i Kimi i Vettel, jer razloga za oprez i dalje ima puno, pogotovo stoga što nitko zapravo ne zna tko se više potrudio da sakrije svoju stvarnu snagu. Prema nekim procjenama Mercedes je, primjerice, realno brži najmanje 0,3 sekunde od stvarno prikazanih vremena (ali je to ostalo nevidljivo zbog navodno prigušenog motora i ekstrabalasta na bolidu), a prema

March 9th 2017, Circuit de Barcelona-Catalunya, Barcelona, Spain, Formual 1 winter testing session 2 day 3;  Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas F1 W08 EQ Energy+, Image: 324621563, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Actionplus
Profimedia / Profimedia, Actionplus

MERCEDES

Puni potencijal W08 tek treba otkriti, kao i Hamiltonovu posvećenost

Mercedesovi vozači možda nisu postigli najbrže vrijeme testiranja, premda su po mnogima mogli učiniti i to, ali su odvezli najveći broj krugova, što također govori o njihovoj snazi. No, slično kao i u Ferrariju, gdje i dalje inzistiraju na tome da baš Mercedes ostaje prva momčad prvenstva, u Brackleyju su puni hvale za svoje talijanske konkurente… Novi član momčadi Valtteri Bottas obavio je poprilično dobar posao upoznavajući novi bolid te je ubilježio nekoliko iznimno dobrih vremena, no opći je dojam da još nije na razini Lewisa Hamiltona. Britanac je, s druge strane, nakon odlaska Nica Rosberga i još uvijek neupitne dominacije Mercedesa logičan i glavni konkurent za novi naslov prvaka, ali u tu će svrhu najvjerojatnije morati donekle promijeniti dosadašnji životni stil. Da sport na najvišoj razini iziskuje potpunu posvećenost, čak i kad imaš kudikamo najbolji bolid u rukama, naučio je kad je titula lani otišla u Rosbergove ruke, a ove godine tu je još i superjaki Ferrari s dva još bolja vozača u borbi za naslov, kao i Bottas itekako željan dokazivanja. Sve su to faktori koji će, na kraju krajeva, odlučivati o pobjedama. Uz novi W08, dakako, čiji puni potencijal tek treba biti otkriven.

Renault

RENAULT

Vremena iz prvog tjedna Renaultu nedostižna u drugome

Kad se uzme u obzir prikazano na početku testiranja, Renault je u drugom tjednu, sudeći prema ostvarenim vremenima, djelovao poprilično suzdržano. Trenutačno spadaju negdje u rang Haasa i Toro Rossa, što znači da su im Force India i Williamsi nedostižni, ali su s druge strane brži i pouzdaniji i od McLarena i od Saubera. Zlobnici će reći da to i nije teško…

SPAIN - March,10th: Max Verstappen, team Red Bull during the F1 Test Days 2 - Day 4, played at Circuit Barcelona Catalunya on 10th March 2017 in Barcelona, Spain. (Credit: Mikel Trigueros / Urbanandsport / Cordon Press), Image: 324743175, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Cordon Press
Profimedia / Profimedia, Cordon Press

RED BULL

Može li Neweyjeva aerodinamika od osrednjih napraviti pobjednike

Drugi tjedan testiranja za Red Bull je više-manje potvrdio ono što je bilo poznato iz prvoga, ali i pokazao nove pojedinosti. Što se same brzine tiče, uspješniji od dvojca bio je Max Verstappen, koji je za Raikkonenovim najboljim vremenom kasnio nešto više od 0,8 sekundi. U dužim stintovima njihov bolid kasni za oko 0,4 sekunde za Mercedesom, no mnoge su tu stvari još uvijek nejasne, a posebno kompletna aerodinamika koju nećemo vidjeti sve do Melbournea. Ricciardo tvrdi da bolid ima potencijala čak i za pobjede, no i da se to vrlo vjerojatno neće dogoditi već u Australiji.

March 8, 2017 - MontmelĂ, Spain - Fernando Alonso, driver of the Mclaren Team, back to the garage during the 6th day of the Formula 1 Test at the Circuit of Catalunya., Image: 324861856, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Zuma Press - News
Profimedia / Profimedia, Zuma Press - News

McLAREN

U potrazi za brzinom i pouzdanošću Mikin povratak ne pomaže

McLarenovi su bolidi prevalili tek trećinu kilometraže koju su natukli Mercedesi, a pritom su bili beskrajno spori. Umjesto da se bar malo približe vodećem trojcu, pali su još dublje pa sad zaostaju dvije sekunde za Williamsom. Hondin hibridni sklop je slab, a k tomu i nepouzdan, pa je momčad, tražeći mogući izlaz, već kontaktirala Mercedes. Hakkinenov povratak u momčad u ulozi ambasadora vratio je osmijeh na lica fanova, no brzinu im on, nažalost, ne može dati.

March 7th 2017, Circuit de Barcelona-Catalunya, Barcelona, Spain, Formual 1 winter testing session 2 day 1;  Felipe Massa  - Williams Martini Racing FW40, Image: 324184538, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Actionplus
Profimedia / Profimedia, Actionplus

WILLIAMS

Paddy Lowe preuzeo dirigentsku palicu

Možda i najvažnija vijest iz Williamsa ovih je dana bila potvrda dolaska Paddyja Lowea na mjesto tehničkog direktora momčadi. Britanac je potkraj prošle sezone napustio Mercedes i nitko ne krije da se od njega mnogo očekuje. Momčad je na testiranjima u drugom tjednu, nakon prethodnih nesreća Lancea Strolla, postigla neke ohrabrujuće rezultate, kako po vremenima, tako i po odvezenim krugovima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. travanj 2024 23:02