ČESI SLAVE

20 GODINA proizvodnje bestselera Škode Octavije

Nakon desetljeća životarenja iza željezne zavjese, s modelom Octavia za Škodu je pod skutama Volkswagena započelo uspješno razdoblje gradnje modernih, dostupnih i kvalitetnih automobila, a ta priča traje do danas
 Škoda

Prije 20 godina, 3. rujna 1996. godine, bivši predsjednik Češke Republike Vaclav Havel dao je znak za početak proizvodnje Škode Octavije u novootvorenom dijelu matične tvornice. To je označilo i početak jedinstvene priče o uspjehu: U zadnja dva desetljeća Škoda Octavija je postala bestseler na brojnim tržištima i još uvijek je najbolje prodavani model marke iz Mladá Boleslave. Popularni je kompakt utro put cjelokupnom uspjehu Škode. U veljači 1995. godine u Mladá Boleslavi položen je kamen temeljac za novu proizvodnu liniju, na kojoj će 18 mjeseci kasnije započeti proizvodnja Octavije. Za novi je model Škoda izgradila modernu proizvodnu liniju u hali veličine 32.000 metra kvadratnih. U ožujku 1996. je kompletirana nova lakirnica, gdje će se svakog dana lakirati do 1800 karoserija modela Felicija i Octavia.

Škoda

Inače, razvoj potpuno novog modela za Škodu povijesnog imena Octavia započeo je 1992. godine, otprilike godinu dana nakon što se tradicionalna češka marka priključila Volkswagen grupaciji. Tako je prva Octavia bila bazirana na platformi grupacije kao i VW Golf IV i brojni drugi modeli, a koja je za to vrijeme bila potpuno nova. Robusna karoserija, razvijena korištenjem tada najmodernije CAD tehnologije (Computer Aided Design) osiguravala je uzornu aktivnu i pasivnu sigurnost u kombinaciji s prednjim zračnim jastucima za vozača i putnike. Dodatno je Škoda za Octaviju po prvi put ponudila i bočne zračne jastuke.

Škoda

U liftback izvedbi je novi kompakt donio posebno praktično rješenje: zahvaljujući velikim vratima prtljažnika modela kupcima je omogućen lak pristup prtljažniku volumena 528 litara, koji se preklapanjem sjedala mogao povećati na do 1328 litara. U 1996., dakle prvoj godini prodaje, kupci su mogli birati između dva benzinska motora s četiri cilindra ili turbodizelaša.. U svibnju 1998. godine gama je proširena modelom Combi, a od 1999. se karavanska verzija mogla dobiti i s pogonom na sve kotače. Zadnje vozilo prve generacije sišlo je s proizvodne trake u studenom 2010. godine.

Škoda

U razdoblju od rujna 1996. do studenog 2010. u cijelom svijetu je isporučeno 970.000 vozila u limuzinskoj i više od 470.000 vozila u karavanskoj verziji. Druga generacija ŠKODA Octavije je bez prekida nastavila uspješnu priču svoje prethodnice: Od 2004. do 2013. godine 1,6 milijuna kupaca odlučilo se za limuzinsku verziju, a 900.000 za karavansku verziju. Treća, aktualna generacija Octavije se proizvodi od studenog 2012. Godine. Danas se taj bestseler smatra srcem marke i iznimno je popularan i kao obiteljski i kao poslovni automobil. Od početka proizvodnje prve generacije, 3. rujna 1996., proizvodne hale je napustilo više od pet milijuna Octavia.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 09:14