Izgled Trojke GT izazvao je kontroverze kod ljubitelja BMW-a gotovo kao i četiri godine ranije predstavljena Petica GT. No kada je vidite uživo, dojam je puno pozitivniji. Proporcije koje potpisuje kućni dizajner Karim Habib (serija 7) izgledaju skladno, a svako negodovanje prestaje kad otvorite vrata i ostanete zapanjeni prostranošću. Usto, mogla bi vam se i svidjeti coupeovska linija krova, uz koju se dobro slažu vrata sa staklima bez okvira.
Kada smo na Siciliji ugledali BMW 3 GT parkiran pored limuzinskih i karavanskih izvedbi, sve je bilo jasno. Rastegnut na 482 cm dulji je čak 20 cm od limuzine, a ima i 11 cm duži međuosovinski razmak. Pritom je i viši za dobrih 8 cm te se izdiže iznad klasičnih izvedbi kao broj veći auto i izgleda kao šef svih Trojki. Kad otvorite vrata jasno je da je konstruirana iznutra prema van - prvo je napravljena golema i udobna kabina, a zatim je obložena karoserijom.
Pritom s klasičnim Trojkama dijeli samo obloge vanjskih bočnih zrcala, kvake i antenu. Možda je najbolje prvo sjesti na stražnje sjedalo, gdje je mjesta više nego u Petici, čak ide prema Sedmici kad govorimo o prostoru za ramena i glavu. Osim toga, za koljena se nudi dodatnih 7 cm više nego u limuzini. Prtljažnik s osnovnih 520 litara raste sve do 1600 litara.
Vozili smo najzanimljiviji 320d sa 184 KS. Ručni 6-stupanjski mjenjač dolazi serijski, dok je 8-stupanjska automatika sjajna doplata - pristaje karakteru automobila i nudi glatke i brze izmjene, uz maksimalnu udobnost. Omjer mase na prednjoj i stražnjoj osovini je 50:50 (ukupna masa je tek 1475 kg), a upravo radi toga dinamika je BMW-ovski sjajna: promjene smjera su brze i glatke, na granici prianjanja nema borbe s klizanjem prednjeg dijela, a pritom se ne kompromitira udobnost.
Zbog vrhunske udobnosti 320d ponekad djeluje slab, iako ubrzanje od 7,9 sekundi do 100 km/h govori suprotno. No, najslađi dio je prosječna potrošnja od 4,9 litre, a niti u gradu ne raste preko 5,9 litara. BMW 3 GT napravljen je za ozbiljniju klijentelu, one koji zbog posla ponekad nekoga prevoze straga te za obitelji ili ljude koji žive aktivan život i prevoze bicikl, padobran ili psa. Kao i za sve spremne prihvatiti nešto novo. U jedno smo sigurni: oni koji nisu sigurni sviđa li im se sjest će unutra, provozati ga i kupiti prije nego sedan ili karavan. Ovo je neki novi BMW: bolji, korisniji, pametniji i neobičniji.
BMW 320d GT
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1995 ccm
Snaga 135 kW/184 KS pri 4000 o/min
Moment 380 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Pogon na stražnje kotače
Dimenzije 482x183x151 cm
Osovinski razmak 292 cm
Prtljažnik 520/1600 litara
Brzina 226 km/h
0-100 km/h 7,9 sekundi
Potrošnja 4,9 litara