TRŽIŠTE AUTOMOBILA

Daciju kupuju fizičke osobe, Porsche pravne

Prema podacima agencije Promocija plus više od 50 posto ukupne prodaje otpada na pravne subjekte, među kojima i leasing kuće
 Boris Kovačev/Cropix

U Hrvatskoj prodaja fizičkim i pravnim osobama približno je jednaka u postocima. Tako su lani fizičke osobe bile kupac 48,4 posto svih registriranih automobila u Hrvatskoj, dok su pravne osobe postali vlasnici 51,6 posto vozila.

Očekivano grupacija PZ Auta najviše posluje s tvrtkama, bilo privatnim, bilo državnim. Tako među deset marki koje su u postocima najviše automobila prodavale pravnim osobama, čak četiri pripadaju grupaciji PZ Auto, Porsche je na drugom mjestu (čak 89,19 posto prodaje pravnim osobama), Audi na trećem mjestu (85,81 posto), Škoda na četvrtom (83,14 posto) i Volkswagen na 10. mjestu (72,08 posto).

Seat fizičkim osobama

Nedostaje samo Seat kojeg ipak kupuju fizičke osobe. Laički gledano najveće iznenađenje je Škoda, ali kada se zna kolika je količina prodana MUP-u, onda je i taj rezultat očekivan. Kod Porschea, Audia i Volkswagena treba računati i na činjenicu da ako se automobil kupi putem leasinga također ulazi u rubriku pravne osobe, a često ga zapravo koristi fizička osoba. Zanimljivo je da i Smart drži visoko peto mjesto po prodaji pravnim osobama, što je također dokaz kako je zapravo riječ o poslovnom vozilu koje se kupuje za gradske potrebe.

S druge strane grupacija Renault-Nissan najviše posluje s fizičkim osobama. Tako Dacia drži prvo mjesto u postocima kada je riječ o kupnji fizičkih osoba (74,63 posto), Renault je šesti (60,48 posto) i Nissan sedmi (56,84 posto). Prodaja fizičkim osobama znači rat cijenama jer je poznato da danas kod trgovaca nitko ne želi izaći bez primjerenog popusta. Kupnja čak i na leasing ostavlja više prostora, jer razlika u cijeni kada se pretvori u rate doima se nekako jednostavnijom za podvaliti kupcu, negoli klasična prodaja za gotovinu, ili bankarski kredit.

Hrvati vole Korejce

Opel i Peugeot koji su također na vrhu prodaje u Hrvatskoj, najviše računaju na fizičkog kupca. Korejski trojac Chevrolet, Hyundai i Kia imaju iznimno visoke postotke ‘fizičke’ prodaje što je znak kako zapravo prosječni hrvatski kupac itekako cijeni vozila s Dalekog istoka. Suzuki je nakon Dacije marka koja najviše prodaje vozila konkretnim osobama, što je pomalo iznenađenje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 20:01