Na prvi pogled, 4,40 metara duga Opel Ampera najviše podsjeća na novu Zafiru. Barem sprijeda, gdje u oči upadaju crnom plastikom povezana glavna svjetla i maglenke - novi zaštitni znak svih budućih Opela. Ampera je, međutim, miljama daleko od monovolumena… Registrirana je samo za četvero putnika, a prilično skroman joj je i prtljažnik (300 litara).
Dovoljno za svaki dan
Opelova filozofija ponešto se, međutim, razlikuje od Toyotine. Ampera benzinski motor, naime, koristi samo kao generator za proizvodnju električne energije i punjenje baterija kapaciteta 16 kWh, dok kotače pokreće isključivo elektromotor snage 150 KS. U stanju je samo na struju prijeći 40 do 80 kilometara, a potom se uključuje motor s unutarnjim izgaranjem i proizvodi električnu energiju za daljnjih 500 kilometara, sve dok se ne isprazni i spremnik goriva od 35 litara. Teoretski. Je li njemački hibrid u stanju ispuniti obećanje i u praksi?
Jest, barem kad je riječ o izdržljivosti baterija. Vozeći širokim gradskim avenijama i otvorenim cestama u okolici nizozemskog Den Haaga uspjeli smo samo na struju prevaliti 48 kilometara, prije nego li se gotovo neprimjetno uključio 1,4-litreni benzinac sa 84 KS. Sasvim dovoljno za svakodnevni odlazak na posao i povratak kući, gdje se baterije Opel Ampere mogu ponovo napuniti jeftinom strujom iz kućne mreže (220 V). Pogotovo što se pritom nismo vukli cestom.
Ne stiže u Hrvatsku
Sa semafora smo kretali odlučno, doduše, ne pokušavajući dostići tvornički deklariranih 9 sekundi do 100 km/h (sjajna vrijednost za automobil težak pozamašnih 1,7 tona), a na praznom dijelu autoceste nakratko smo potegnuli i do krajnjih 161 km/h. I zato je prava šteta što Hrvatska neće krajem 2011. biti jedna od europskih zemalja na čijem će se tržištu pojaviti nova Opel Ampera, makar i po paprenoj cijeni od 42.900 eura…