AKTUALNO

NAPAD NA REKORD Bloodhound SCC uspješno odradio prvu testnu vožnju

Andy Green i ekipa koja će pokušati oboriti zemaljski brzinski rekord izvela je svoj mlazno-raketni bolid na pistu aerodroma u Cornwallu i uspješno odradila prve evaluacijske vožnje. Napad na rekord slijedi za tri godine
 Profimedia, Alamy

Prvi veliki korak uspješno je odrađen: nakon gotovo deset godina priprema, traženja sponzora i inženjerske pripreme, vozilo kojim će Andy Green pokušati oboriti svjetski brzinski rekord i pojuriti brže od 1000 milja na sat (1610 km/h) odradilo je svoj prvi praktični test na pisti aerodroma Newquay u Cornwallu.

The Bloodhound SuperSonic Car, which is attempting to break the 1,000mph barrier in 2019, does its first public test run at Newquay airport, Newquay, Britain, October 26, 2017, REUTERS/Toby Melville
REUTERS

Bloodhound SCC je s Greenom za upravljačem imao dvije testne vožnje, a oba je puta premašio brzinu od 200 mph, odnosno 322 km/h, za što mu je trebalo manje od 1300 metara piste. Vožnje su bile zamišljene kao test za evaluaciju upravljačkog sustava, ovjesa, kočničkog sustava i sustava za obradu podataka, kao i procjenu učinkovitosti usisa mlaznog motora EJ200, koju SCC posuđuje od Eurofightera i koristi ga kao glavnu, ali ne i jedinu pogonsku jedinicu (jedan Jaguarov V8, primjerice, ima ulogu pumpe za gorivo za raketne motore).

The Bloodhound SuperSonic Car, which is attempting to break the 1,000mph barrier in 2019, is prepared for its first public test runs at Newquay airport, Newquay, Britain, October 26, 2017, REUTERS/Toby Melville
REUTERS

Idući test planiran je za iduću godinu, kad bi SCC samo na mlazni pogon trebao dostići 650 mph, a godinu dana kasnije s dodanim prvim setom raketnih motora, i 800 mph. Napad na rekord i 1000 mph, s konačnom pogonskom specifikacijom ukupne snage 135.000 KS (što je skoro osam i pol puta više nego što u utrci Formule 1 imaju svi bolidi na stazi zajedno), bude li se sve doista odvijalo prema postojećem planu, dogodit će se 2020.

Pilot Andy Green prepares to drive the Bloodhound SuperSonic Car, which is attempting to break the 1,000mph barrier in 2019, during its first public test runs at Newquay airport, Newquay, Britain, October 26, 2017, REUTERS/Toby Melville
REUTERS

Jednaki izazov kao i obaranje rekorda za ovu je ekipu i sigurno kočenje i zaustavljanje, što će se obavljati kroz četiri koraka. Prvi će biti zatvaranje gasa, što bi odgovaralo svojevrsnom kočenju motorom, a SCC bi trebalo sa 1000 usporiti na 800 mph. Nakon toga aktivirat će se zračna kočnica, koja bi brzinu trebala spustiti do 650 mph, a zatim i nekoliko padobrana, koji će ga zakočiti do 200 mph. Tek tad se u igru uključuju i klasične kočnice na kotačima, koje potpuno zaustavljaju bolid.

Bloodhound Driver Andy Green speaks to the press  at the Newquay Airport ahead of test runs which will happen later in the day. 26/10/2017, Image: 353943398, License: Rights-managed, Restrictions: follow us on twitter - @swns
browse our website - swns.com
email pix@swns.com, Model Release: no, Credit line: Profimedia, SWNS
Profimedia, SWNS

INFOBOX

Prvi test odrađen je u Cornwallu, no za rekordnu vožnju predviđa se pustinja Hakskeen, jer za nju više nije dovoljno dobar čak ni Black Rock u Nevadi

Testiranja obavljena u Velikoj Britaniji Bloodhound SCC je odvozio na klasičnim gumama, a rekord će obarati na posebnim aluminijskim kotačima

180bolida Formule 1 zajedno ima manje konjskih snaga od Bloodhounda SCC

9 godina već traje projekt, a do rekorda će proći još najmanje tri

55 sekundi trebat će da SCC s punom snagom ubrza od 0 do 1610 km/h

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 15:48