Danas je situacija sasvim drugačija. Plin je ponovno postao isplativ! U prvom redu zato što je pojeftinio – litra danas stoji svega 5,01 kunu. Zasluga je to predstavnika Udruge za ukapljeni naftni plin i Hrvatskog autokluba, koji su još krajem prošle godine u iscrpljujućim pregovorima s vodećim ljudima Ministarstva gospodarstva uspjeli iz Pravilnika o formiranju cijene plina izbaciti vozarinu u visini od 208 kuna po toni i smanjiti sekundarne troškove sa 2040 na 1530 kuna po toni. Za ostalo se pobrinulo tržište - benzin je drastično poskupio, na rekordnih 10,02 kuna.
Plin je, dakle, danas upola jeftiniji od benzina! I, što je još važnije, taj će odnos vjerojatno ostati u budućnosti, jer se i u zemljama Europske unije već godinama kreće između 45 (Francuska) i 50 posto (Italija). Drugim riječima, stotinu kilometara u automobilu s pogonom na benzin platit ćemo 80 kuna (potrošnja 8 l/100 km), a s pogonom na plin svega 48 kuna (potrošnja raste na 9,6 l/100 km). Razliku od 32 kune strpat ćemo u džep!
Pod uvjetom da je plinska instalacija već ugrađena u automobil. U suprotnom, morat ćemo izdvojiti dodatan novac za ugradnju. Dobra vijest: istodobno s pojeftinjenjem plina, serviseri su dodatno snizili cijene ugradnje i samih instalacija za 1000 do 1500 kuna. Za automobil s četiri cilindra trenutno se, ovisno o vrsti spremnika i potrebi za ugradnjom dodatnog uređaja za hlađenje dosjeda ventila, kreću između 6500 i 7500 kuna.
U izračunu isplativosti, međutim, valja i dalje računati s troškovima atesta pri prvoj registraciji (jednokratno, 951 kunu), cestarine (svake godine, 550 kuna) i redovnog servisa (svake godine, 300 do 350 kuna).
Komu se, dakle, isplati ugradnja plinske instalacije? Saznajte u novom broju Autokluba!