JEDINA ALTERNATIVA

Plin upola jeftiniji od benzina, instalacije povoljnije za 1000 kn

Nije plin pojeftinio, nego je benzin poskupio, pa je ugradnja plinskih instalacija, čija se cijena danas kreće oko 7000 kuna, ponovno postala privlačna čak i vlasnicima gradskih minija poput Renaulta Clio 1.2

Kaos. Ta riječ najvjernije dočarava stanje na hrvatskom tržištu autoplina. U posljednje tri godine čak četiri smo puta pisali o isplativosti ugradnje plina i redovito izvlačili sasvim suprotne zaključke. U posljednjem, od 13. prosinca 2010., zaključili smo da se ugradnja više ne isplati, jer je Hrvatska s cijenom litre plina od 5,30 kuna, odnosno 0,72 eura, najskuplja u Europi.

Danas je situacija sasvim drugačija. Plin je ponovno postao isplativ! U prvom redu zato što je pojeftinio – litra danas stoji svega 5,01 kunu. Zasluga je to predstavnika Udruge za ukapljeni naftni plin i Hrvatskog autokluba, koji su još krajem prošle godine u iscrpljujućim pregovorima s vodećim ljudima Ministarstva gospodarstva uspjeli iz Pravilnika o formiranju cijene plina izbaciti vozarinu u visini od 208 kuna po toni i smanjiti sekundarne troškove sa 2040 na 1530 kuna po toni. Za ostalo se pobrinulo tržište - benzin je drastično poskupio, na rekordnih 10,02 kuna.

Plin je, dakle, danas upola jeftiniji od benzina! I, što je još važnije, taj će odnos vjerojatno ostati u budućnosti, jer se i u zemljama Europske unije već godinama kreće između 45 (Francuska) i 50 posto (Italija). Drugim riječima, stotinu kilometara u automobilu s pogonom na benzin platit ćemo 80 kuna (potrošnja 8 l/100 km), a s pogonom na plin svega 48 kuna (potrošnja raste na 9,6 l/100 km). Razliku od 32 kune strpat ćemo u džep!

Pod uvjetom da je plinska instalacija već ugrađena u automobil. U suprotnom, morat ćemo izdvojiti dodatan novac za ugradnju. Dobra vijest: istodobno s pojeftinjenjem plina, serviseri su dodatno snizili cijene ugradnje i samih instalacija za 1000 do 1500 kuna. Za automobil s četiri cilindra trenutno se, ovisno o vrsti spremnika i potrebi za ugradnjom dodatnog uređaja za hlađenje dosjeda ventila, kreću između 6500 i 7500 kuna.

U izračunu isplativosti, međutim, valja i dalje računati s troškovima atesta pri prvoj registraciji (jednokratno, 951 kunu), cestarine (svake godine, 550 kuna) i redovnog servisa (svake godine, 300 do 350 kuna).

Komu se, dakle, isplati ugradnja plinske instalacije? Saznajte u novom broju Autokluba!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 00:50