AKTUALNO

Promocija u Düsseldorfu: Hyundai i30 dobio je dva mišičava brata

Hyundai

Iz prvog reda svjedočili smo svjetskoj promociji atraktivnog peterovratnog coupea Fastback i brutalnog i30 N s 275 KS, prvog modela iz novoosnovanog sportskog odjela koji nastupom i performansama jasno cilja Golf GTI

Na prezentaciji u Düsseldorfu predstavljen je Hyundai i30 Fastback, sportski nastrojena, coupe izvedba korejskog kompakta. S karoserijom rastegnutom na 445 cm (duža 11,5 cm, ali i 2,5 cm niža od standardnog i30), uživo djeluje zbilja moćno i nabildano. Pomažu tome veliki, zgodno dizajnirani alu naplaci od 18 cola, prednji i stražnji spojleri, pa i sad već standardna maska hladnjaka s kaskadnim uzorkom. Zahvaljujući peterovratnoj izvedbi nije žrtvovana praktičnost, a poseban naglasak staljen je na ponašanje u vožnji. Fastback je tako prošao rigorozna testiranja na Nürburgringu, pri čemu mu je podnica spuštena za 5 mm, a ovjes krući za 15 posto nego kod standardnog i30.

 

Motorizaciju čine dva turbobenzinca - četverocilindarski 1.4 T-GDI sa 140 KS i manji trocilindarski 1.0 T-GDI sa 120 KS. Oba motora dolaze sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a snažniji se nudi i s još uvijek novom, ali provjereno izvrsnom 7-stupanjskom automatikom s dvije spojke. Kasnije će ponudu popuniti i dizelaš 1.6 CRDi, u izvedbama od 110 i 136 KS.

Uz i30 Fastback pokazan je i žestoki i30 N, prvi model proizašao iz novoosnovanog sportskog pododjela N. Iako pokazan sa svijetloplavim lakom s kakvim se Hyundai šepuri u sportskim natjecanjima bit će, nije teško pretpostaviti, crvena krpa za VW Golf GTI ili Ford Focus ST. Kako Korejci misle ozbiljno svjedoči da čitav posao potpisuje Albert Biermann, bivši prvi čovjek BMW-ovog odjela M.

Pokretan je moćnim 2,0-litrenim turbobenzincem koji u osnovi broji 250 KS i 353 Nm, zahvaljujući sustavu Launch control u stanju je krenuti kao izbačen iz katapulta (6,4 sekunde do 100 km/h) te bez problema doseći maksimalnih 250 km/h. Vozaču se pritom nude tri standardna programa vožnje (Normal, Sport i Eco), te za trkalište predviđeni program N, ali i mogućnost samostalnog konfiguriranja postavki ovjesa, upravljača i odziva gasa.

Hyundai
 

Kako bi se adrenalin digao odmah po ulasku u i30 N, veliki svijetloplavi prekidači za izbor programa vožnje smješteni su na fino zadebljan upravljač, koji na donjem kraku nosi upadljiv znak sportskog odjela N. Istu priču nudi i instrumentna ploča, na kojoj dominantno mjesto zauzima upozorenje za promjenu stupnja prijenosa, kao i metalna ručica 6-stupanjskog ručnog mjenjača sa znakom N.

Za entuzijaste se nudi se i izvedba Performance. Uz motor osnažen na 275 KS, donosi diferencijal s ograničenim proklizavanjem, 19-inčne gume Pirelli P-Zero, crvena kočna kliješta s diskretnom oznakom N.... Do stotke se u izvedbi Performance stiže još brže, za 6,1 sekundu. Izvedba N, čiji naziv simbolizira šikanu, na tržištu će se pojaviti krajem 2017., dok izvedba Fastback u prodaju dolazi tijekom 2018.

Iz drugih medija


Izdvajamo