No, ako ne položite ispit iz prvog pokušaja, zakon zahtijeva minimalno dodatna tri sata vožnje i jedan ispitni sat dok se Hrvatski autoklub također ugrađuje u vaš novi izdatak sa 236 kuna. Prevedeno, pad na ispitu vožnje vaš će kućni budžet olakšati za 831 kunu, naravno uz pretpostavku da će ispitivač imati milosti i podariti vam samo tri dodatna sata vožnje.
Nemoguća usporedba
Prema zakonu, autoškole ne mogu imati manju cijenu od navedenog prosjeka, ali mogu imati višu, što autoškole same određuju temeljem marke i tipa vozila, materijalno tehničkih uvjeta ili stručnosti kadrova. U praksi, dio autoškola u Hrvatskoj posluje s naknadama koje su ipak više od tog iznosa.
Premda se zbog prilično visoke cijene autoškola u Hrvatskoj često radila usporedba s cijenama u okolnim zemljama, ona jednostavno nije moguća zbog činjenice da ne postoje jedinstveni sustavi osposobljavanja, odnosno nastavni planovi i programi su različiti. Primjerice, jedan od razloga je broj propisanih nastavnih sati gdje u Austriji polaznik mora proći 40 sati teorijskog osposobljavanja, što podiže ukupnu cijenu.
Vozači koji smatraju da je isplativija varijanta polaganje vozačkog ispita u inozemstvu dobro će doći podatak da će ulaskom Hrvatske u Europsku uniju moći polagati ispit u kojoj god zemlji žele. Državljani Republike Hrvatske trenutno nemaju mogućnost polaganja ispita u BiH, osim ako imaju stalni ili privremeni boravak u toj zemlji dulji od šest mjeseci.
Drastičan pad broja ispita
Unatrag posljednjih pet godina zabilježen je osjetan pad broja provedenih ispita, sa 328 na 191 tisuću. Te su brojke posljedica više faktora, no prvenstveno se radi o socijalnim pitanjima te o činjenici da ispitima pristupaju generacije rođene tijekom Domovinskog rata. Veliki pad od 42 posto u prošloj je godini zaustavljen na prihvatljivih pet posto.
Što se tiče prolaznosti na ispitima, iz HAK-a navode da aktualne brojke ne odudaraju od prijašnjih te da razlozi za slabu prolaznost leže u pripremi kandidata koji misle da sve znaju, no stručne formulacije s kojima se suočavaju na ispitima prometnih propisa i pravila dokazuju suprotno.