STIŽE KRAJEM KOLOVOZA

VOZILI SMO: FORD FIESTA Jedna duša, a nas troje

Nova generacija gradskog aduta već se u startu predstavlja u tri različita izdanja: uz klasiku i Titanium, luksuzni paket Vignale prvi je put čini premiumom, a sportski orijentirani ST Line dinamičnim. Uz dokazane EcoBoost i TDCi motore, i više nego dovoljno za početak. A ima toga još...
 FOTO: Ford

Sprijeda se na prvi pogled može činiti kao redizajn, ali samo sprijeda, i samo - nakratko. Nova generacija Fieste uživo brzo otkriva sve nove poteze pera kojima ima zahvaliti svjež nastup, pri čemu se oni najkonkretnije, zahvaljujući novom obliku svjetlosnih sklopova, ogledaju u stražnjem dijelu auta. U odnosu na model koji će uskoro zamijeniti očekivano je narasla, a za sasvim svjež nastup ovdje je važno i to što je, osim u klasičnom izdanju s poznatim paketima opreme okrunjenim nezaobilaznim Titaniumom, odmah predstavljen i premium Vignale i sportski ST Line. Svaki sa svojim specifičnostima, dakako.


Spomenuti rast u vanjskim mjerama - 71 mm u duljinu i 13 u širinu – Fiesti je dao ozbiljniji stav, no kupcima u ovoj klasi vjerojatno će više značiti podatak da u njoj, unatoč nepromijenjenom međuosovinskom razmaku od 249 cm, ima i nešto više mjesta za putnike na stražnjoj klupi (+16 mm).

Za razliku od njega, Fiestin kokpit i ostatak putničke kabine donose sasvim novu priču koju smo upoznali kad nam je sredinom ožujka detaljno prezentirana u Milanu, o čemu smo opširno pisali. No sva ta silna teorija, koja nas je već i tada nemalo impresionirala, dokazala se potpuno tek u praksi. Igrom slučaja, prve kilometre u Valladolidu i okolici odvezli smo u bogatom, ali klasičnom Titaniumu, zahvaljujući čemu smo imali priliku za vjerojatno najrealniju usporedbu s modelom na odlasku.

Razlika je primjetna na prvi pogled: prepoznatljiv, ali zubom vremena itekako nagrizen kokpit s bezbroj tipki i prekidača ustupio je mjesto raščišćenom, modernijem izdanju s vidljivo kvalitetnijim materijalima i neusporedivo boljom ergonomijom. Središnji zaslon s pravom dominira dopadljivom armaturom, pregledan je i intuitivan, a veliko je pospremanje zahvatilo i volan, kod kojeg je broj prekidača također smanjen na minimum. Još važnije: odličan je i pod rukom i u vožnji, kada zajedno s izvrsno ugođenim ovjesom (baš po mjeri nekoga tko će podjednako uživati u svakodnevnom komforu i povremenoj sportskoj vožnji otvorenom cestom) pruža puno gušta.

Iskušali smo ga u kombinaciji sa 120 KS jakim TDCi motorom, kojemu ne fali ni snage ni daha, a uz malo pažnje može biti izrazito štedljiv.
Vignale, s druge strane, već na prvi pogled osvaja svojim premium nastupom, i to više unutra negoli izvana, gdje pažnju plijeni posebnom maskom i branicima te panoramskim krovom i 17-colnim naplacima. Finom kožom ovdje su presvučena ne samo sjedala i upravljač, nego i dijelovi armature, a podrazumijeva se, među ostalim, i tretman vrhunskim sustavom Bang & Olufsen s deset zvučnika i pojačalom od 675 vata.
Na drugom je kraju ponude ST Line, koji smo iskušali u kombinaciji s dobro poznatim i višestruko nagrađivanim trocilindarskim 1.0 EcoBoostom, ovaj put u kombinaciji s čak 140 KS. Vožnja je vrlo uvjerljiva i dinamična, s posebno dorađenim ovjesom te primjetno tvrđa i na njemu, ali i na upravljaču i na papučicama, te pruža i više nego jasan pogled u smjeru iz kojega očekujemo dolazak nove generacije “prave” Fieste ST.

Općenito, paleta motora za Fiestu iznimno je bogata i starta već s 1,1-litrenim benzincem sa 70 KS, a tu je i njegova verzija s 85 KS. EcoBooste predstavljaju verzije sa 100, 125 i 140 KS, a dizelaši TDCi dostupni su s 85 i 120 KS. Mjenjači su ručni 5-stupanjski (1.1), odnosno 6-stupanjski (EcoBoost i TDCi) ili automatici 6-stupanjski (EcoBoost 100).
Naposljetku, već po svemu navedenome jasno je da je Fiestina ponuda danas nedvojbeno veća nego ikad u njenoj 41 godinu dugoj povijesti, jer uz spomenute modele koje smo imali prilike isprobati sljedeće godine očekujemo i dolazak ST-a, ali i Fieste Active, rođene na valu ofenzive sve popularnijih subkompaktnih SUV-ova.

Do njihova dolaska dobro je znati da klasične trovratne i peterovratne Fieste k nama u prodaju stižu vrlo brzo, u sljedeća dva-tri tjedna, a cijene pritom startaju na 89.900 kuna za ulazni 1.1 Trend sa 70 KS. Prvi je EcoBoost u cjeniku onaj sa 100 KS i mjenjačem koji sad ima 6 stupnjeva, po 103.900 kuna, a prvi dizel 1.5 TDCi s 85 KS, s cijenom od 109.900 kuna.



UKRATKO:
Raščišćenim kokpitom dominira središnji zaslon, a mesnati upravljač i kožna sjedala i paneli testirani su tako da budu otporni na ogrebotine i razne vrste mrlja

Osovinski razmak od 249 cm ostao je neizmijenjen u odnosu na model na odlasku, no zahvaljujući pametnijoj izvedbi ipak ima 16 mm više za koljena putnika na stražnjoj klupi

Prtljažnik ima osnovni volumen od 292 ili 303 litre, ovisno o tome je li posrijedi trovratna ili peterovratna izvedba, što je otprilike na razini prethodnika

Paletu motora čine benzinci od 70 do 140 KS te dizelski TDI motori u verzijama s 85 i 120 KS. Mjenjači su ručni s 5 ili 6 stupnjeva te automatski 6-stupanjski

Razlike na cesti itekako su primjetne između verzija Titanium, Vignale i ST Line, no zajedničko je svima njima da se sve itekako dobro voze

Nova generacija Fieste proizvodi se u Kölnu, gdje po jedna silazi s trake svakih 68 sekundi, a može se naručiti u čak 20.000 različitih kombinacija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 20:40