NOVITET

VOZILI SMO: Mazda 3 naizgled ista, ali temeljito osvježena

U skladu s aktualnom Mazdinom filozofijom redizajn je na novoj Trojki jedva primjetan, no promjene koje su došle s njim, poput, primjerice, sustava za nadzor vožnje G-Vectoring, učinile su je znatno uvjerljivijim, sigurnijim i udobnijim autom
 Mazda

Premda je s više od pet milijuna proizvedenih primjeraka Trojka nesumnjivo među najpopularnijim Mazdinim autima uopće, tvrtka joj je nedavno priuštila blagi facelift izvana i iznutra te tehničko dotjeravanje zahvaljujući kojemu je postala još kompletniji i zanimljiviji model. I to u svakom smislu…

Foto: Mazda

U skladu s filozofijom koju tvrtka iz Hirošime njeguje u posljednje vrijeme, promjene u vanjskom izgledu odrađene su toliko diskretno da će ih bez greške teško moći detektirati i najiskusnije oko. Detalji na koje pritom treba ciljati su maska hladnjaka, koja sad ima nešto naglašeniji trodimenzionalni nastup, nova kućišta maglenki te minimalno promijenjena glavna svjetla, koja se sad u nekim paketima opreme nude i u diodnoj tehnologiji. Kućišta vanjskih retrovizora, nadalje, sad su udomila i pokazivače smjera, a tu je i nešto drugačiji stražnji odbojnik. Budući da je to sve, najprimjetnijim promjenama izvana gotovo da možemo proglasiti tek nove boje karoserije i naplatke novog dizajna…

Unutrašnjost na prvu također ne djeluje različito, međutim, nekoliko sitnih, ali važnih promjena dogodilo se i tu. Trojka je tako, među ostalim, dobila i elektronsku parkirnu kočnicu umjesto ručne, a upravljač koji bolje leži u ruci sad ima i opciju grijanja obruča. Kokpit je, dakako, i dalje orijentiran prvenstveno prema vozaču i njegovim potrebama, no Active Driving Display, odsad stiže u boji i u višoj rezoluciji, pa je, baš kao i glavna instrument ploča i središnji zaslon, čitljiviji u svim uvjetima.

Što se pogonske grupe tiče, Mazdi 3 redizajn globalno nije donio nikakve znakovite promjene u odnosu na dosadašnji model, ali jest kupcima na našem tržištu. Naime, sad je tu i Trojka dostupna sa 1,5-litrenim SkyActiv-D motorom sa 105 KS, dosad rezerviranim isključivo za zapadnoeuropske zemlje. Riječ je o nama posebno zanimljivoj dizelskoj alternativi velikom 2,2-litrenom motoru sa 150 KS, kao i provjerenim SkyActiv benzincima sa 100, 120 i 165 KS.

Zahvaljujući nekolicini novih SkyActiv tehnologija, uključujući optimizaciju pritiska turbine te sustave Natural Sound Smoother i Natural Sound Frequency Control, motori su dodatno utišani, a primjetno je poboljšan i odaziv na gas. Precizno ugađanje poznate kombinacije MacPhersona i multilinka ostalo je u sjeni elektronskog sustava G-Vectoring, koji je nakon Šestice pronašao svoje mjesto i u Trojki, a očituje se kroz bolju prilagodbu isporuke okretnog momenta na kotače ovisno o kutu zakreta ionako preciznog volana. Riječ je o finoj promjeni koju neki vozači možda neće ni primijetiti u svakodnevnim uvjetima, no vožnja je zahvaljujući njoj i sigurnija i udobnija. U Hrvatskoj su isporuke već započele, a cijene su - dakako prije obračuna novih trošarina - ili na razini dosadašnjih ili do najviše 2300 kuna više…

Ukratko

Premda se može činiti nepromijenjenom, Mazda 3 ima novu masku te nešto drugačije maglenke i glavna svjetla, dok su žmigavci sad i na kućištu vanjskih retrovizora

Kokpit je u potpunosti zadržao prepoznatljivo oblikovanje i većinu ergonomskih rješenja s originala, no razliku čine detalji poput novooblikovanog, a sad k tome i grijanog upravljača te upotrebe kvalitetnijih materijala...

Klasična ručna kočnica ustupila je mjesto elektronskoj, a popis sigurnosnih i komfornih elemenata produžen je na svim razinama opreme. Najvažnijom promjenom izvana skoro da možemo proglasiti novi dizajn naplataka i nove boje karoserije, a u tehničkom smislu, uz G-Vectoring, to je mali dizelaš sa 105 KS

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 13:54