SPORTSKI NASTUP

VOZILI SMO: ŠKODA OCTAVIA RS dorađena i osnažena obećava gušte za volanom

    AUTOR:
    • Vedran Flajnik

  • OBJAVLJENO:
  • 05.06.2017. u 18:00

Škoda

S novim izgledom, proširenim tragom kotača i osvježenom motorizacijom, 15 mm snižena Octavia RS dobro se vozi i uz TDI i uz TSI, pri čemu potonji sada ima 230 KS. Birati se može između Sedana i Combija, prednjeg i 4x4 pogona, ručnog i DSG mjenjača

Usporedo s predstavljanjem osvježene Octavije u izvedbi Scout, Škoda je izbacila i njene nove RS izvedenice koje su dostupne, kao i dosad, i u limuzinskom i u karavanskom karoserijskom obliku. I oba ta oblika na cesti su primjetna na prvi pogled: prepoznatljiv novi prednji dio s drukčijom maskom hladnjaka i novim diodnim svjetlima te stražnji sa specifičnim spojlerima, dvostrukim ispusima i crnim difuzorom omeđenim crvenom svjetlećom trakom vizualno se jasno izdvajaju iz ostatka Octavijine ponude.

 

Foto: Škoda

I ne samo vizualno, dakako, jer RS je spušten za 15 mm, a uz trag kotača proširen za 30 mm u odnosu na prethodnika i 17, 18 ili 19 cola velikim kotačima i u praksi nudi znatno dinamičniji osjećaj u vožnji od klasične Škodine limuzine. I kao peterovratna limuzina i kao karavan Octavija RS, ovisno o vozačevim afinitetima, dostupna je i s benzinskim i s dizelskim pogonom. Za razliku od 2.0 TDI, koji i dalje razvija 135 kW (184 KS) i čija snaga nije mijenjana (na raspolaganju i prednji i 4x4 pogon), 2.0 TSI dotjeran je te je dobio dodatnih 7 kW, odnosno 10 KS pa je sa sadašnjih 169 kW (230 KS) nakon lanjske premijere postao najsnažniji serijski model u Octavijinoj povijesti.

Ta mu titula, doduše, nije dugo potrajala jer je Škoda u međuvremenu, na Ženevskom salonu prošlog mjeseca, predstavila i izvedbu RS 245. O njoj ćemo nekom drugom prilikom, jer i s benzinskih 230 KS i s dizelskih 184 KS, uz 380 Nm okretnog momenta, RS je uvjerljiv i na otvorenoj cesti i na stazi. Na stazi smo iskušali i opciju Launch Controla, raspoloživu samo uz DSG mjenjačku opciju, zahvaljujući kojoj ovakva Octavia do 100 km/h iz stajanja može stići za manje od sedam sekundi. U praksi se cijela ta operacija obavlja brzo i jednostavno te djeluje neočekivano uglađeno. Time ostavlja dojam da bi RS-ica s njim na kronometar vjerojatno mogla i bolje proći, ali da su ga inženjeri pri razvoju odlučili ugoditi tako da bude brz, ali i potraje što duže.

Putničkom kabinom Octavije RS dominiraju sportska sjedala koja su zaslužna za odgovarajuću bočnu potporu tijela, a sada su, osim u kombinaciji kože i tkanine, dostupna i u verziji s alcantarom. Nude se ovdje, nadalje, i odgovarajuća ambijentalna rasvjeta, sportski upravljač (u verziji s DSG mjenjačem na poleđini nosi i polugice za izmjenu stupnjeva prijenosa), ali i razna praktična Simply Clever rješenja poput kišobrana, svjetiljke, grijanog volana, induktivnog punjenja mobitela. I u sportskom izdanju Octavia ostaje multipraktik. U Hrvatskoj se nove Octavije RS očekuju uskoro, a poznate su već i cijene, koje startaju na 213.776 kuna za 2.0 TDI, odnosno 224.677 kuna za 2.0 TSI.

Ukratko

Ovisno o odabiru, Octavia RS dostupna je s dizelskim i benzinskim motorom te ručnim ili DSG mjenjačem. Uz potonju opciju vozač može uživati u Launch Controlu

Posebna sportska sjedala s potpisom RS koja su zaslužna za odgovarajuću lateralnu potporu tijela sada su, osim u kombinaciji kože i tkanine, dostupna i u verziji s alcantarom

Iako je osnovnim mjerama ostao gotovo nepromijenjen (+5 mm dužine zasluga je vizualnih promjena), RS straga ima trag kotača širi za 30 mm

Iz drugih medija

Izdvajamo