MARŽA DO NEBA

ZNATE LI KOLIKO PREMIUM PROIZVOĐAČI prosječno zarade po svakom prodanom autu? Ferrari je rekorder!

Proizvođači premium automobila visoke marže ostvaruju zbog visokih početnih cijena, ali i pozamašnih iznosa koje naplaćuju za dodatnu opremu poput cijena većih naplataka, navigacijskog sustava ili kožnih grijanih sjedala...
 Ferrari

Porsche je u 2016. godini proizveo više od 238 tisuća automobila, što je sama po sebi impresivna brojka, a pogotovo kada uzmemo u obzir o kakvim je automobilima riječ. Prema izvještajima Bloomberga, ukupni profit za 2016. godinu iznosio je 3,9 milijardi eura, što je 14 posto više u odnosu na 2015. godinu. Zarada po svakom pojedinom prodanom primjerku nakon oporezivanja tako iznosi 16 tisuća eura!

Bloomberg

Primjera radi, Daimler grupa po autu zaradi oko 4600 dolara. Ipak, Daimler grupa je u prethodnoj godini prodala čak 2,08 milijuna automobila (i time postala najveći luksuzni brend automobila), pa ova marža omogućuje odlične financijske rezultate. Zaradu od oko 4600 dolara po automobilu ostvaruje i BMW. Proizvođači premium automobila visoke marže ostvaruju zbog visokih početnih cijena ali i pozamašnih iznosa koje naplaćuju za dodatnu opremu poput cijena većih naplataka, navigacijskog sustava ili kožnih grijanih sjedala...

Ipak, kada je riječ o zaradi po automobilu na vrhu ljestvice nalazi se Ferrari. Talijanski proizvođač u 2016. je godini po proizvedenom automobilu ostvario zaradu od čak 84 tisuće eura. Pritom su ukupno proizveli samo oko 8 tisuća automobila pa zbog visoke razine potražnje (i relativno niske brojke proizvodnje) mogu prodavati modele po visokim cijenama, čime otvaraju prostor za ovakve profitne marže po automobilu. Osim toga, neki modeli proizvode se u ograničenom broju primjeraka (Ferrari La Ferrari, F12 Tdf i sl.), pa su cijene u startu postavljene prilično visoko jer je riječ o doista ekskluzivnim primjercima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 08:49