POLOVNI AUTOMOBILI

RABLJENI Citroën Berlingo je neupitno praktičan i prostran, ali ponekad i mušićav

Omiljeni Citroënov obiteljski van svojim vlasnicima nudi mnogo radosti, ali pri kupnji rabljenog treba biti vrlo pažljiv, jer već nakon samo par godina eksploatacije Berlingo postaje vrlo podložan problemima s podvozjem, elektronikom, kočnicama
 Željko Puhovski /HANZA MEDIA

Tko jednom isproba prostranost i praktičnost MPV-a, teško će se vratiti nekom drugom konceptu vozila. Receptura relativno visoke i prozračne karoserije s bezbroj pretinaca i mjesta za odlaganje te s ogromnim prtljažnikom u svakodnevnoj upotrebi za mnoge nema premca, pa ne čudi da su automobili poput Berlinga izuzetno popularni i na našim cestama. Aktualna, druga generacija Citroënovog dostavnjaka u civilnoj odori proizvodi se od 2009. godine, s tim da je 2012., a potom i 2015. godine bila osvježavana i dotjerivana.

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Građena je na platformi kakvu koristi i C4 Picasso i izuzetnih je teretnih sposobnosti, jer joj prtljažnik u slučaju obaranja svih sjedala prima čak do 3700 litara prtljage. Uz spomenutu prostranu kabinu i čitav niz praktičnih elemenata poput otvorenih i zatvorenih pretinaca, mrežica i drugih mjesta za odlaganje, posebno je omiljen kao vozilo za obitelji s djecom. Tu se bez problema daju natrpati i dječja kolica i sve ono što se, recimo, treba prevesti na more. K tome, može ga se dobiti i s trećim redom sjedala, za prijevoz dva putnika više… Uz štedljivi dizelski motor poput onog koji pokreće naš testni primjerak, 1.6 HDI sa 92 KS, čini se kao idealna kombinacija.

No, nažalost, stvari s rabljenim Berlingom nisu uvijek blistave. Upravo suprotno, statistike pokazuju da pojava prvih problema - ne uvijek ozbiljnih, ali ipak - nije rijetkost već i na primjercima starim tek par godina. Amortizeri i opruge tako se na Berlingu smatraju slabijim točkama, jer problemi s njima najčešće počinju već nakon svega dvije do tri godine. Prethodna, prva generacija, po tom je pitanju bila mnogo bolja… Vlasnici su, nadalje, često znali prijavljivati probleme s elektronikom, konkretno svjetlima, kao i kočnicama (jer tu natprosječno brzo odlaze i kočiona crijeva i diskovi). Osim toga, TUV je znao zabilježiti i neke greške u upravljanju radom motora te povećani gubitak ulja. Ispušni sustav je u drugoj generaciji dobar, ali su problemi po tom pitanju nešto češće prisutni kod 6 do 7 godina starih primjeraka iz prve generacije.

Konkretan automobil koji smo ovaj put imali na testu u tom se svjetlu predstavio kao vrlo uredan primjerak kod kojega se očito i poprilično pazilo na održavanje. Kabina stoga i nakon pet godina i gotovo 57.000 prevaljenih kilometara djeluje solidno, a vidljivih tragova eksploatacije, pomalo iznenađujuće, ima tek na obruču upravljača, koji ovdje djeluje vrlo istrošeno. No to je, u odnosu na spomenute moguće probleme, doista zanemarivo… Stoga i unatoč ovećem popisu mogućih nedostataka, Berlingo ne treba nužno izbjegavati, nego ga treba pažljivo birati i plaćati po realnoj cijeni. U tom slučaju, svojem će vlasniku i njegovoj obitelji zasigurno donijeti više radosti nego problema...

Ukratko

Prtljažni prostor tradicionalno je jedna od najjačih strana Berlinga. U konfiguraciji sa pet sjedala u startu prima 675 litara, a s oborenim sjedalima može i puno više od tri tisuće

Opruge i amortizeri tradicionalno su slaba strana druge generacije Berlinga - na probleme s njima gotovo da se može računati već nakon dvije godine korištenja. Tragova eksploatacije na konkretnom testnom primjerku ima vrlo malo. Kabina i dalje djeluje prilično solidno, pa pomalo iznenađuje potpuno izlizani volan

Zahvaljujući brizi prethodnog vlasnika i redovnom održavanju putnička kabina djeluje uredno kao i prvog dana. Čak ni sjedala ne odaju da je auto star pet godina. Turbodizelski 1,6-litreni HDI u verziji sa 92 KS čini zlatnu sredinu motorne ponude i Berlingu općenito jako dobro odgovara. U prosjeku se zadovoljava s oko 6 litara

BERLINGO 1.6 HDI (2009.-)

Godište 2011.

Cijena 82.900 kn

Kilometraža 56.780 km

Motor turbodizelski, 1560 ccm

Snaga 68 kW/92 KS pri 4000/min

Moment 230 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 438 x 181 x 180 cm

Međuosovinski razmak 273 cm

Masa 1410 kg

Prtljažnik 675 litara

Brzina 165 km/h

0-100 km/h 14,3 sekunde

Izmjerena potrošnja 5,9 l/100 km

Ispuh CO2 135 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. ožujak 2024 20:21