POLOVNI AUTOMOBILI

RABLJENI HYUNDAI ATOS Pouzdani gradski zvrk s puno prostora

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 28.01.2017. u 22:58

Josip Božić

Malen, lagan, jeftin za održavanje i registraciju, prethodnik Hyundaija i10 nameće se kao sjajan izbor za sve koji nemaju široka ramena i ne pate na dizaj

Siva plastika, jednostavan dizajn, pregledan kokpit, uspravan vjetrobran, visoko postavljena sjedala... Unutrašnjost Atosa Prime zbilja je jednostavna. Osim toga, pruža preglednost kakvu možete imati još samo na biciklu, pogotovo pogledate li prema natrag. Karakteristično je da volan na obruču gubi boju i počinje žutjeti, čak i na ovom primjerku sa samo 60.000 km. Ipak, možete mu oprostiti te sitne mane. Najveća mu je boljka što je širok tek 152,5 cm pa se visoki ljudi često sudaraju ramenima, a laktovi im udaraju o tvrde obloge vrata. S druge strane, izrada je solidna, pa plastika ne škripi niti na primjercima s većom kilometražom.

 

Foto: Josip Božić

Benzinac 1.1 od 59 KS se diči sustavom ubrizgavanja sa četiri dizne i katalizatorom. Potrošnja može biti i 5 litara, a gradska će, u prometu kreni-stani, uzeti najviše 8. Prosjek uglavnom  iznosi oko 6,5 litara. Pouzdanost mu je jača strana, a usto radi tiho i dovoljno je živahan u gradu. Na autocesti, natovaren s četiri osobe, drhti kad vidi uzbrdicu ako se vozite brže od 130 km/h, ali dobru stotku držat će bez problema. Naravno, najbolje je da se Atos Prime drži gradske vožnje gdje mu je najbolje. Krug okretanja je manji od 10 metara, što je sasvim dovoljno. Gradski mališani s još manjim krugom znaju imati problem s homokinetičkim zglobovima ako silite motor s potpuno zakrenutim volanom.

Znajte da pri ljetnim vrućinama velike staklene površine stvaraju problem i treba mu iznadprosječno dugo da se kabina ohladi. Kad klima radi performanse trpe i ne očekujte deklariranih 15,8 s do 100 km/h, jer je Atos Prime tada lijen i usporen. Preporučujemo primjerak s klimom, iako su oni bez klime i po pet tisuća kuna jeftiniji. Od modela GL stižu el. podizači prednjih stakala, dok GLS ima još i maglenke, no one vam u gradu neće trebati.

Registracija i osiguranje sa 50 posto popusta u (skupom) Zagrebu stoji 2200 kuna, što je malo novca i to je najveća snaga Atosa. A za prosječan servis treba izdvojiti oko 600 kuna i obavlja se svakih 15.000 km. Na malim gumama dimenzija 155/70 R13 bit će vam "veselo" u zavojima, jer je karoserija visoka kao na prosječnom jednovolumenu, ali zato ćete set najboljih guma platiti samo 1500 kuna. Atos Prime se kupuje zbog niskih troškova vožnje i održavanja te mu, kad je riječ o financijama, samo rijetki pariraju, posebno kad se u jednadžbu stavi još i pouzdanost. To što nije ljepotan, mudre i šparne ljude uopće ne zanima i imaju pravo.

Zna živcirati tek krhkost vanjskih plastika. Taknete li odbojnikom stupić na parkiralištu, plastika lako puca i potrebni su popravak i lakiranje branika. Najgore je što još uvijek ne postoji autootpad koji nudi dijelove za Hyundai. Ništa čudno, jer taj se posao ne isplati zbog pouzdanosti Korejaca. Skupo ih je popravljati nakon sudara, tako da su skrpani karamboli rijetki i ne trebate ih se bojati. Za sve, osim za dizajn, nastup na autocesti i širinu kabine Atos Prime ima plus i može se preporučiti svakome tko treba auto za grad.

Ukratko

Vozači koji imaju grubu ruku često prijavljuju probleme s bravama i plastičnim kvakama, koje zimi pucaju kao staklo ako ih jako vučete

Nikada ne biste rekli da prtljažnik u malom Atosu Prime broji 220 litara, odnosno čak 889 kad se preklopi stražnja klupa. Isplati se uzeti model s klimom, makar je u prosjeku 5000 kn skuplji

Stražnji je ovjes mekan i dobro upija rupe, a u bržoj vožnji uzrokuje malo plesanja stražnjeg dijela. Ispuh je otporan na koroziju i zaštićen od udaraca pa je zamjena rijetko potrebna

Benzinac 1.1 prosječno troši pruhvatljivih 6,5 litara, radi tiho i ne kvari se. Problema ima samo ako se ne održava redovito

PODACI

Atos Prime 1.1 GL (2003. -.2005.)

Godište 2005.

Cijena 18.000 kuna

Kilometraža        60.000 km

Motor         benzinski, 4 cil.

Obujam     1086 ccm

Snaga       43 kW/59 KS pri 5450/min

Moment     89 Nm pri 2850/min

Mjenjač     ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije  357 x 153 x 157 cm

Osovinski razmak       238 cm

Masa                   859 kg

Prtljažnik    220/889 litara

Brzina        146 km/h

Ubrzanje   15,8 sekundi

Potrošnja  5,9 l/100 km

Iz drugih medija


Izdvajamo