POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG Mercedes B-klase Luksuzni praktičar koji se fino vozi

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Nije oličenje ljepote, nije baš ni jeftina, ali rabljena B-klasa isijava kvalitetom, praktičnošću i dobrim ponašanjem u vožnji. Sve to kod bolje stojećih kupaca nailazi na dobar odjek, tako da je Mercedes već napravio posao prije nego je stigao BMW Serije 2 Grand Tourer

Mercedes B-klase po mnogočemu iskače iz okvira po kojima su modeli iz Stuttgarta stekli svjetsku slavu. Napravljen je na specifičnoj platformi projektiranoj za prednji pogon i s karoserijom monovolumenske koncepcije, osmišljenom da u praktičnim gabaritima pruži prostranost i praktičnost primjerene potrebama modernih obitelji. A da uz to pruži i preciznost i lakoću vožnje kompakta u pravom premium ugođaju. Prodanih više od milijun primjeraka čvrst su argument da se u tome uspjelo, unatoč dizajnu koji ne ulazi u kategoriju najprivlačnijih.

 

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

No, Mercedes je Mercedes i kad nije najljepši, pa je samo u prvom kvartalu ove godine u Hrvatsku uvezeno više od 100 rabljenih, većinom prve generacije predstavljene 2005. (T245). A druga generacija (W246), predstavljena 2011. vrlo je slična prvoj, pa onima koji nisu najbolji poznavatelji izgleda isto. Međutim, nije ista. Jer se, uz dizajnerske modernizacije i posve promijenjenu unutrašnjost, puno više pažnje poklonilo se upravo osjećaju kvalitete i pružanju finog osjećaja, koji će opravdati visoku reputaciju Mercedesa, kao i pouzdanosti.

Rezultat? Druga generacija B-klase je, prema ADAC servisnim statistikama, među najboljim modelima u svojoj klasi, sa prosječno sedam puta manje pozivnih servisnih intervencija nego što je zabilježeno za prvu generaciju. Međutim, B-klasa druge generacije imala je i dva preventivna tvornička opoziva (nedovoljno pričvršćeni prednji sigurnosni pojasevi i rano propuštanje brtve poklopca ventila dizelskih motora), pa pri kupnji nije zgoreg obratiti pozornost na ta mjesta. Međutim, naš testni primjerak iz 2012. sa samo 27.000 km svježe je uvezen iz Njemačke i zahvaljujući savjesnom održavanju i postupanju prijašnjeg vlasnika doslovno je u savršenom stanju. A ima i dizelski motor (180 CDI) kojeg potencijalni kupci najviše cijene i traže.

Riječ je o originalnom Mercedesovom 1.8-litrenom dizelašu (109 KS), zamjeni za dotadašnji grublji 2,0-litreni iste snage iz prve generacije. Ovaj ima još bolje performanse i nisku potrošnju, koja u mirnoj vožnji rijetko prelazi 5 litara (te nizak CO2 smanuje davanja pri uvozu), što ga činiš optimalnim izborom koji vozačima prosječnih prohtjeva daje baš sve što im treba. Zbog suradnje s Renaultom krajem 2013. zamijenjen je francuskim 1,5-litrenim motorom iste snage, također odličnih karakteristika i potrošnje, no on hrvatskim vozačima nije baš po volji. Jer, nije Mercedesov... Osim motora u testnom primjerku, Mercedesov dizelaš je i 200 CDI (2.0 sa 140 KS), kasnije zamijenjen 2,1-litrenim (136 KS i 220 CDI sa 170 KS), dok je Renault od 2013. isporučuje 1,5-litrene (160 CDI sa 90 KS i 180 CDI sa 109 KS). U drugoj generaciji ponuđeni su i odličan automatski 7-stupanjski mjenjač sa dvije spojke (7G-DCT) te provjeren integralni pogon 4matic.

Ukratko

Tko u kompaktnoj premium klasi traži prostor i praktičnost obiteljskih vrijednosti, ovdje je na pravoj adresi. Audi i BMW ne nude ništa slično tog godišta. Ovdje vlada premium ugođaj. Materijali su za klasu ljepši na pogled i kvalitetniji na dodir nego u prvoj generaciji, a izrada vrlo brižna. Unutrašnjost izgleda luksuzno, izvrsno je opremljena i udahnjuje osjećaj kvalitete i sigurnosti, u skladu s Mercedesovom reputacijom

Uz sav uobičajen sadržaj pregledni instrumenti i bogato putno računalo, zaslon prikazuje i upozorenje na umor vozača, odnosno potrebnu stanku za kavu. Mercedesov praktičar jest udoban, ali na grubljoj i lošoj cesti nešto tvrđi. Ovjes zato čvrsto drži, izvrsno neutralizirajući blago povišeno težište

Kod nas slabo traženi, ali odlični benzinci (122 do 211 KS) su svi downsizing tehnologije, s turbopunjačima. Mercedesov 1,8-litreni dizelaš sa 109 KS (180 CDI) najčešće viđamo u ovoj B-klasi. Na vrh popularnosti doveo ga je dobar omjer cijene, uglađenosti, performansi i potrošnje

B 180 CDI

TEHNIČKI PODACI

Godište 2012.

Cijena 130.000 kuna

Kilometraža 27.000 km

Motor turbodizelski

Obujam 1796 ccm

Snaga 80 kW/109 KS pri 3200-4600/min

Moment 250 Nm pri 1400-2800/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 447 x 179 x 155 cm

Osovinski razmak 270 cm

Spremnik goriva 50 litara

Masa 1400 kg

Prtljažnik 485 litara

Brzina 190 km/h

0-100 km/h 10,9 sekundi

Potrošnja 4,4 l/100 km

Ispuh C02 114 g/km

Iz drugih medija

Izdvajamo