POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: MITSUBISHI COLT Pouzdani japanac iz sjene Corse, Pola i Punta nudi izdržljivost i pouzdanost

Tražite mali rabljeni, ali htjeli biste izbjeći neki od klasičnih izbora, kao što su Polo, Punto, Clio? Bacite oko na Mitsubishi Colt, koji u redizajniranom izdanju nakon 2008. možda nije najljepši, ali je jedan od najpouzdanijih i najprostranijih, a s peterim vratima i najpraktičnijih modela
 Željko Puhovski CROPIX

Pri kupnji rabljenog gradskog auta malokomu padne na pamet kliknuti na oglase za Mitsubishi Colt. Hrvatski vozači uglavnom „ne vole riskirati“ i kupuju „na sigurno“ pa razmišljanja obično završavaju na Polu, Fiesti, Corsi, Puntu, Citroënu C3, Peugeotu 207. Neki i ne znaju da Colt postoji, što je zapravo za sve one koji u prvom redu cijene pouzdanost popriličan promašaj. Mitsubishijev adut u servisnim godišnjacima njemačkog nacionalnog auto kluba ADAC po pouzdanosti, naime, redovito ulazi u sam vrh svoje klase.

Foto: Željko Puhovski CROPIX

Zanimljivo je da je šesta generacija Colta ujedno i posljednja, bez izravnog nasljednika. Sadašnji mali Mitsubishi, pola broja manji Space Star, koliko mu jest, toliko mu i nije nasljednik. Mnogi ne znaju da je posljednji Colt dijete globalizacije i napravljen u suradnji s njemačkim Daimlerom. Tehnički gledano, blizanac je prve generacije Smarta ForFour, s kojim dijeli sve najvažnije komponente pogonskog sustava, od platforme do motora i mjenjača. I – mjesta proizvodnje. Oba modela naime, dolazila su s istih traka tvornice NedCar u Nizozemskoj, ali nekim čudom Mitsubishi se ipak pokazao kao auto čiji su vlasnici rjeđe posjećivali mehaničare i općenito bolje kvalitete, na tragu japanskog pristupa. Kritičnih točaka, dakle, Colt nema puno, posebno onih od kojih boli glava.

Mehaničari ističu četiri boljke: brzo trošenje originalnih kočnih diskova i pločica, osjetljivost prednjeg ovjesa na lošu cestu, za japance netipično često pregaranje žarulja u glavnim svjetlima i mušičav rad komponenata elektronike i električne instalacije (Daimlerovi dobavljači). Oko motora ne bi trebalo biti brige, naročito ako su koliko-toliko redovito održavani. Plus je što većina vlasnika Mitsubishija drži do svog auta. Najčešći su trocilindraš 1.1 (75 KS) i četverocilindarski 1.3 (95 KS), dok se veći 1.5 (109 KS atmosferski i 150 KS turbo) rijetko sreću. Ipak, u ponudi prevladava 1,3-litreni motor, dugovječan benzinac solidnog temperamenta, koji voli okretaje.

Uglađen je, nešto bučniji pri većem broju okretaja i odlično se slaže s preciznim ručnim mjenjačem. Naravno, boljim od robotiziranog (automatskog). Motor solidnih performansi potroši od 6 litara na otvorenoj cesti do 8 u gradu i čini se optimalnim pogonom za Colt. Osim toga, s preciznim volanom i dobrim ovjesom ima i dobru vozačku notu, uz dojam čvrste i sigurne izvedbe. Na što još valja računati? Karoserija s dozom monovolumenskog izgleda nudi puno mjesta, praktične prostore za sitnice i dobru preglednost, što je važno u gradu. Sjedala mu jesu malo tvrđa, ali ne i neudobna, plastične površine pomalo krute i tvrde, ali i kvalitetne, a jedina mu je veća mana relativno mali prtljažnik. Cijene dijelova mogu pak izazvati burnu reakciju.

Ukratko

Colt nudi neočekivano puno mjesta u svojih 388 centimetara dužine, a i praktičan prtljažnik u stvarnosti izgleda veći od deklariranih 220 litara obujma

Položaj sjedenja malo je čudan, ali navika se brzo stječe. Izvedba s robotiziranim mjenjačem djelomice prigušuje živahan temperament motora, ali nije loše rješenje

Dopadljiv i praktičan kokpit, premda poprilično plastičan, vrlo je solidan. Redizajnom 2008. bučnost je smanjena, a materijali i oprema poboljšani

Motor voli okretaje i temperamentniji vozači ponekad neće odoljeti da zavrte okretomjer do blokade na 6500 o/min. Colt je dobro opremljen, a klimu ima i osnovni paket opreme

Malo kruće podešen ovjes voli zavoje, ali pruža i solidnu udobnost. Prednji je osjetljiviji na lošu cestu pa lupkanje kuglastog zgloba nije rijetkost

Mnogi smatraju da je prva serija Colta dizajnerski puno ljepša od druge faze ovog modela, predstavljene 2008. Postoji i izvedba s trojim vratima . U Hrvatskoj je najbolju prođu imao 1,3-litreni benzinac, a potom 1,1-litreni. Većina 1,5-litrenih izvedbi

COLT 1.3 (2008. - 2012.)

Godište 2012.

Cijena 49.900 kuna

Kilometraža 104.000 km

Motor benzinski

Obujam 1332 ccm

Snaga 70 kW/95 KS pri 6000 o/min

Moment 125 Nm pri 4000 o/min

Mjenjač robotizirani, 6 stupnjeva

Dimenzije 388 x 170 x 152 cm

Međuosovinski razmak 250 cm

Težina 985 kilograma

Prtljažnik 220 litara

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 11,8 sekundi

Izmjerena potrošnja 6,8 l/100 km

C02 ispuh 127 g/km

RIJEČ STRUČNJAKA

Goran Markač, prodajni savjetnik za rabljene u tvrtki Das WeltAuto, preporučuje Colt svakomu tko želi pouzdan i praktičan gradski auto, a da nije iz uobičajenog asortimana, vidljivog u svakoj ulici u gradu. Smatra da je Colt jedan od najprostranijih automobila gradske klase, tehnika mu je kvalitetna i dugovječna, a i solidno je izrađen. Potrošnja mu je umjerena i nije zahtjevna za održavanje. U kombinaciji s automatskim, odnosno robotiziranim mjenjačem, kakav ima testni primjerak, osobito je pogodan za vožnju gradom, koju taj mjenjač uvelike olakšava.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 03:30