POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG VW EOS Golf petica za guštanje u izdanju bez krova

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Kabriolet izvedba Golfa Petice solidna je i čvrsta, a jedina veća zamijećena boljka, kod primjeraka s početka proizvodnje, bio je propusni spoj stakleno-limenog krova i karoserije. Sam elektrohidraulični mehanizam u pravilu je besprijekoran i nakon niza godina

Bliži se ljeto i listanje oglasnika s rabljenim automobilima često zastane na kabrioletima. Malo tko se, međutim, odvaži na kupnju. Kabrioleti se doživljavaju kao sezonski automobili, što je kod većine njih neopravdano, posebno kod onih s tvrdim sklopivim krovom. I Volkswagen Eos ima, naime, metalno-stakleni krov i poput bilo kojeg klasičnog coupéa može služiti cijele godine, pa i zimi kad padne snijeg.Eos je zapravo kabrioletska izvedenica popularnog Golfa V, premda Volkswagen pri dizajniranju nije išao klasičnim putem jednostavnog rezanja krova. Dizajn ima dobru dozu posebnosti, kojom se lijepo odmiče od klasičnog Golfa, ali s druge strane, standardi izvedbe, materijali, mehanika i dobar dio interijera dizajnerski su jednaki Golfu, što pojednostavljuje održavanje i pozitivno utječe na reputaciju.

 

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Kupuje li se rabljeni Eos, prvo na što treba usmjeriti pažnju, kao i kod svakog takvog automobila, jesu dobro funkcioniranje složenog krovnog mehanizma s nekoliko elektromotora i sklopom metalno-staklenih dijelova kao i precizno nasjedanje pokretnih površina na karoseriju. Pogotovo kupuje li se neki od primjeraka proizvedenih do sredine 2008. godine, kod kojih je primijećen nešto veći broj reklamacija na lagano propuštanje vode. Dosad je taj problem zacijelo saniran, ali nije zgorega obratiti više pažnje tom potencijalnom problemu.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA
 

Uzrok su bile nedovoljno prilagodljive kontaktne površine, naročito kod modela često izloženih visokim ili niskim temperaturama. Dobro je stoga, ako možete, nagovoriti prodavača da pred vama dopusti pranje automobila pod visokim pritiskom, kako bi se na licu mjesta osobno uvjerili u nepropusnost spojeva. Vrijedi uložiti pedesetak kuna u takvu provjeru, mirnije ćete spavati. I elektrohidraulični mehanizam, kojem treba 25 sekundi za rastvaranje krova, treba biti ispravan. Čudni zvukovi i kolebljivost u radu mehanizma znakovi su da nešto nije u redu. S druge strane, malo je slabo održavanih Eosa. Prvi vlasnici mahom su bili dobrostojeći i nisu štedjeli na urednom održavanju pa većina primjeraka nakon kupnje ne iziskuje dodatna ulaganja, a pritom najčešće i nemaju puno prijeđenih kilometara.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA
 

Osjećaj vožnje sportskog Golfa bez krova, osim kvalitetnog interijera vrlo sličnog dizajna, daje i gotovo jednako dobra upravljivost i stabilnost. Mehanika je također Golfova, što podrazumijeva i motore i mjenjače, pa je sve to već jako poznato. Na našem malom tržištu rabljenih kabrioleta najčešće se nailazi na solidan benzinac 1.6 FSI i jak, ali štedljiv dizelaš 2.0 TDI. Imaju sva svojstva kao u Golfu, a što se tiče drugih Eosovih slabosti, zbog njegove veće težine kočnice i dijelove prednjeg ovjesa možda ćete morati nešto češće mijenjati. Sve u svemu, za relativno nisku cijenu možete dobiti lijepo sačuvan Volkswagenov 2+2 kabriolet s umjerenom kilometražom.

 

RIJEČ STRUČNJAKA

Šteta što kod nas kultura vožnje kabrioletima nije raširenija, čak ni u priobalnim krajevima s blažom klimom, kaže Igor Zaić iz tvrtke Das WeltAuto, iskusan u poslu s rabljenima. Vladaju predrasude da su to auti samo za dvoje i za ljeto, a Eos pokazuje upravo suprotno. I straga se mogu prevesti dvije osobe kao u coupéu, prtljažnik mu je dosta velik, a navučeni krov daje mu sportski ambijent. Prednost mu je i to što je u osnovi Golf i jednostavno se održava. Primjerak iz naše ponude je sačuvan, krovni mehanizam mu je besprijekoran i ima stvarnu kilometražu.

TEHNIČKI PODACI

EOS 1.6 FSI (2006. – 2015.)

Godište 2007.

Cijena 68.900 kuna

Kilometraža 126.500 km

Motor benzinski, atmosferski

Obujam 1598 ccm

Snaga 85 kW/115 KS pri 6000 o/min

Moment 155 Nm pri 4000 o/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 449 x 179 x 144 cm

Međuosovinski razmak 258 cm

Masa 1545 kg

Prtljažnik 205/380 litara

Brzina 192 km/h

0-100 km/h 11,9 sekundi

Izmjerena potrošnja 8,5 l/100 km

Ispuh C02 181 g/km

Iz drugih medija

Izdvajamo