DOBRO JE ZNATI

SERVIS: SPECIJANA ZAVARIVANJA Popravlja se sve od aluminija do plastike

Zagreb, 180817.
Vrapcanska cesta 8.
U tvrtci VEP - vijcane pumpe rade specijalnih zavarivanja raznih materijala, oblika i velicina, savijanje cijevi i sipki te popravak i punjenje auto-klima.
Na fotografiji : popravak cijevi auto klime.
Foto: Davor Pongrcic / CROPIX
Davor Pongračić / CROPIX

Majstori za specijalna zavarivanja u Vrapču popravljaju autodijelove od aluminija, bakra i ostalih obojenih metala, sve do nehrđajućih čelika i legura, vrlo tankih limova, ali i termoplasta, odnosno oštećenih plastičnih dijelova poput branika i posuda

Klima-uređaj u Fiatu Stilu, starom 15-ak godina, otkazao je poslušnost, a servis je problem detektirao u poroznoj cijevi. Takav bi popravak bio rutinski posao da se spomenuti model nije odavno prestao proizvoditi i da tvornica više ne proizvodi taj rezervni dio. Rješenja, srećom, ima i za takav problem, i to nadohvat ruke, u zagrebačkoj tvrtki Vijčane pumpe, čiji majstori s odjela specijalnih zavarivanja, mogu pokrpati ili potpuno zamijeniti sporni dio, ali i obaviti brojne druge poslove. Za tu smo cijev znali da je porozna u središnjem dijelu, no samo oštećenje nije bilo vidljivo. Aluminijska je, a taj materijal ima mnogo kvaliteta, ali je podložan vanjskim utjecajima, pri čemu se posebno ističe sol, koja ga napada i agresivno izjeda. Pri krpanju mora se čistiti dugo i detaljno sve dok se ne očisti do zdravog tkiva, na koje se može variti novi sloj. U slučaju naše cijevi, međutim, nakon pregleda je odlučeno da se čitav središnji dio zamijeni novim.

Foto: Davor Pongračić / CROPIX

U specijaliziranoj radionici majstor uzima odgovarajuću cijev jednake veličine i promjera i savija je tako da potpuno odgovara originalu. Na prvi se pogled čini komplicirano, no iskusna ruka taj posao obavlja rutinski, brzo i precizno. Novi se dio vraća u radionicu za zavarivanje, gdje se original oslobađa spornog poroznog dijela. On se otpili, a prihvatno mjesto fino obradi, flomasterom se obilježi os spajanja novog umetka i nakon toga slijedi zavarivanje. Potom treba i provjeriti obavljeni posao, da se vidi ima li u cijevi možda još negdje spornih poroznih dijelova, pa se ona uranja u vodu, a kroz nju se pušta zrak pod tlakom. Kako se pokazalo, popravak je obavljen besprijekorno pa se dio može ugraditi natrag u Stilo. Cijev kakvu smo mi donijeli, procjenjuju majstori, inače bi (da se može kupiti) mogla stajati i oko 1600 kuna, dok spomenuti obavljeni posao kod njih vrijedi 250 kuna.

Zagreb, 180817.
Vrapcanska cesta 8.
U tvrtci VEP - vijcane pumpe rade specijalnih zavarivanja raznih materijala, oblika i velicina, savijanje cijevi i sipki te popravak i punjenje auto-klima.
Na fotografiji : popravak cijevi auto klime.
Foto: Davor Pongrcic / CROPIX
CROPIX
 

Cijene, međutim, mogu biti i niže: da se radilo samo o zavarivanju, to bi nas stajalo oko 100 kuna, odnosno samo 50, da je, primjerice, trebalo pokrpati tek sitnu pukotinu. Ponekad se dio, naime, mijenja na opisani način, no nekad ga je dovoljno i krpati, što jako smanjuje trošak popravka. To vrijedi i za cijevi, primjerice, ali i za druge dijelove poput hladnjaka klime, kakav su smo vidjeli u radionici (inače košta oko 1200 kuna, a majstori su ga popravili za oko 150). Osim toga, to je tek početak priče, ondje se brzo i kvalitetno obavljaju i sve druge vrste zavarivanja, od aluminija, bakra i ostalih obojenih metala, do nehrđajućih čelika i legura, vrlo tankih limova, ali i termoplasta, odnosno oštećenih plastičnih dijelova na automobilima, poput branika, retrovizora, posuda i spremnika za razne tekućine. A posebno je važno znati da ovdje ne odbijaju ni jedan posao: sve će vam pokrpati, koliko god malen bio zahvat koji vam je potreban…

Ukratko

Kako se konkretan traženi dio više ne proizvodi, nakon pregleda je odlučeno da se porozni komad zamijeni potpuno novim umetkom aluminijske cijevi

Zamjenska cijev za zavarivanje se priprema tako da se odreže na potrebnu duljinu i zatim se ručno savija u odgovarajući oblik , specifičan i nepravilan, ali se to radi brzo i rutinski

Prije odstranjivanja poroznog dijela, na cijevi treba flomasterom (2) označiti mjesto reza i os spajanja novog umetka te obraditi prihvatne dijelove (3)

Nakon preciznog zavarivanja preostaje još samo pod vodom ispitati obavljeni posao i obnovljeni dio spreman je za ponovnu ugradnju u auto

 

Iz drugih medija

Izdvajamo