NAJAVA 'PAPRENOG' OPC-A

Opelov grom iz vedra neba

Najsnažnija izvedba njemačkog kompakta s turbobenzincem od 180 KS vrele je krvi, ali istovremeno obiteljski uglađena i praktična
 Ante Čizmić/CROPIX

Za malobrojne kupce koji si i u ovim vremenima mogu priuštiti visokooktanske užitke, Astra s moćnim turbobenzinskim motorom od 1598 ccm, tvornički nabrijanim na čak 180 KS, dolazi kao zanimljiva i nešto manje ekstremna alternativa čistokrvnim sportašima kompaktnog formata. Sam motor, trenutačno najsnažniji u ponudi, nije nepoznanica, premda se rijetko susreće u Opelima. Ugrađivao se i u prethodnu Astru, ima ga i Insignia, a u izvedbi sa 192 KS Opel ga koristi i u paprenoj Corsi OPC.

Zanimljivo je da se izvana ni po čemu ne može odgonetnuti da se radi o tako snažnom autu. Straga desno jedino stoji mala oznaka Turbo. No, čim se okrene ključ i motor se javi dubokim, toplim zvukom, postaje jasno da nije riječ o običnoj, tek s dosta kroma ukrašenoj Astri. Isto govori pogled na prekidačima načičkanu središnju konzolu, pri čijem vrhu zapažamo tipku Sport, dio doplatnog prilagodljivog sustava rada podvozja FlexRide. Osvaja nas i perfektna vozačka pozicija, s čvrstim sjedalima koja poput hobotnice obujme tijelo te kožom presvučen i ugodno zadebljan upravljač.

Motor je pun snage, ali pokorno i bez nervoze trpi i „penzionerski“ stil vožnje, a istovremeno ovjes u programu Comfort prilično mekano i čak uz poneko ljuljuškanje prevaljuje grube zakrpe. Podjednako podatno i uglađeno u takvim uvjetima se ponaša lijepo oblikovana, mala ručica mjenjača, u stilu palice za golf.

Prateći ritam uobičajenog prometa i potrošnja ostaje u granicama umjerenosti, uglavnom oko 8,5 litara. S druge strane, tko odabere ovako snažan turbobenzinski motor zasigurno neće odoljeti nagaziti gas, ponekad i jače nego što je zakonom dopušteno. Neće biti razočaran, jer 180 turbo konja su vrele krvi i dobar partner u ispunjavanju sportskih ambicija vozača.

Uključenje FlexRideova programa Sport, u kojem odziv motora na gas postaje primjetno agresivniji, upravljač postane izravniji, a ovjes otvrdne, podgrijava volju za adrenalinskom vožnjom. Tada nestaju sve eventulane nedoumice u toliku snagu motora, potaknute težinom i guma veličine „šlape“.

Sportske vozačke porive potiče i promjena boje podloge lijepo dizajniranih instrumenata, iz zagasito crvene u bijelu. Okretaji se munjevito zabijaju do blokade, naročito u početna dva stupnja, kada se na upravljaču ponekad može osjetiti „višak“ snage. Tada i mjenjač gubi dio uglađenosti i postaje krući, ali i nijansu predugačkih hodova za takav stil vožnje. Astra jest relativno teška i masivna, ali vrelo snage ispod prednjeg poklopca lijepi za sjedalo i na višim brzinama.

Jasno, oštar tempo diže potrošnju debelo iznad 10 litara, dok dobar i čvrst ovjes, s jedinstvenom Wattovom vezom, gibljivom šipkom za čvršću vezu stražnjih kotača, ulijeva povjerenje u visoke mogućnosti i otklanja dvojbe u sposobnosti ovjesa i prednjeg pogona da prati zahtjeve moćnog motora. Visokih standarda su i kočnice pa je jasno da ovako motoriziranoj Astri nije lako staviti soli na rep. No, pravi paprenjak ipak će biti dolazeći OPC model…

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE



Motor: turbobenzinski

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 132 kW/180 KS pri 5500/min

Moment: 230 Nm pri 2000/min

PERFORMANSE

Brzina: 221 km/h

0-100 km/h: 8,5 s

Potrošnja: 8,8/5,6/6,8 l/100 km

Potrošnja na testu: 9,3 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 05:03