GRADSKA KLASA

TEST: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Neuništivi eliksir mladosti

Fiesta je uz višestruko nagrađivani EcoBoost sa 100 KS na autocesti jednako uvjerljiva kao i u svom prirodnijem urbanom okružju. I pritom djeluje svježije no ikad…
 Ivan Lacković

Trocilindarski turbobenzinski EcoBoost bio je tri godine zaredom, od 2012. do 2014., apsolutni pobjednik i nositelj titule International Engine of The Year, da bi ga na tronu zatim naslijedili BMW 1,5-litreni B38 (2015.) i Ferrari F154 (2016.) No, u svojoj kategoriji, onoj ispod litre obujma, mali se motor još uvijek ne da skinuti s vrha - prije svega par tjedana tjedana, vjerovali ili ne, titulu najboljega odnio je već peti put zaredom.

Foto: Ivan Lacković

Može ga se naći u nekoliko modela raznih dimenzija i namjena, no možda i najuvjerljivijim, kako smo se mogli ponovno uvjeriti, doima se baš u Fiesti. Jer se ona upravo zahvaljujući EcoBoostu unatoč svojim, automobilski gledano poznim godinama (premijerno je predstavljen još 2008, a faceliftiran 2013.) još uvijek uspijeva nositi s uglavnom znatno mlađom konkurencijom. EcoBoost se u njoj nudi u verzijama od 80 do 140 KS, no ova sa 100 KS, u kombinaciji s ručnim petstupanjskim mjenjačem (u ponudi je još i uz šestbrzinski Powershift), odavno nam se uvukla pod kožu. Zašto, prisjetili smo se vrlo brzo…

Za početak, koliko god se to činilo malo vjerojatnim, niti zvuči poput tipičnog trocilindraša niti je posebno glasan. Baš suprotno, u kombinaciji s neočekivano dobrom zvučnom izolacijom kabine upravo oduševljava, posebno na visokim brzinama. Kad smo kod toga, iznenađujuće je i da ovako motorizirana Fiesta može uhvatiti više od 210 km/h! Doduše na istočnonjemačkom autobahnu bez pregustog prometa, i s duuugačkim zaletom, ali ipak, ne zaboravimo da ovdje pričamo o tri cilindra i 998 ccm…

Pritom za putnike, koliko god se to činilo malo vjerojatnim, Fiesta ne biva ni prenervozna ni prenaporna, pa se tu gas pušta tek kad lijeva traka više nije slobodna. Veliki dio priče, dakako, ovdje se odnosi na odgovarajuće posloženi mjenjač, koji se, primjerice, u trećem stupnju prijenosa puni sve do 170 km/h… U takvoj vožnji potrošnja je daleko od deklarirane, no u kombinaciji s pažljivom vožnjom otvorenom cestom i središtem Dresdena i Kölna višednevni nam je prosjek završi tik ispod 6 litara. Nije to uopće loše, tim više što konačni dojam upotpunjuju izvrsno pogođeno podvozje koje nije neudobno, a sposobno je i za teže izazove, kao i upravljač uz koji Fiesta ima paket za vožnju po mjeri vozača, a ne putnika…

Sama kabina, doduše, već nešto teže prikriva godine čak i uz najjači paket opreme i pripadajuće doplate. Na nekad spektakularnoj unutrašnjosti nakupila se patina koju uskoro više neće biti dovoljno tek prebrisati. No, dok se to ne dogodi, ovako motorizirana i opremljena petvratna Fiesta može se dobiti za 109.400 kuna. Ili, ako vam je to previše, već od 98.900 kuna, uz nešto skromniji, ali većini sasvim dostatan paket Trend…

1.0 ECOBOOST

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 998 ccm

Snaga 74 kW/100 KS pri 6000/min

Moment 170 Nm pri 1400-4000/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 397 x 172 x 148 cm

Osovinski razmak 249 cm

Prtljažnik 295/980 litara

Gume 195/50 R16

Masa 1025 kg

Ispuh CO2 99 g/km

MJERENJA

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 11,2 sekunde

Potrošnja 5,9 l/100 km

Cijena 109.400 kuna

S doplatama 129.359 kuna

OPREMA TITANIUM: diodna dnevna svjetla • ECO mode • aluminijski naplaci 195/50 R16 • daljinsko centralno zaključavanje putno računalo • el. pokretani i grijani vanjski retrovizori • HLA sustav zadržavanja na nagibu • MBA mehanička pomoć pri kočenju • filtar peludi…

DOPLATE: boja Copper Pulse • ICE Pack 8 • Cool & Sound Pack 2 • dvostruka podnica u prtljažniku • kamera za vožnju unatrag / ukupno 19.959 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. ožujak 2024 19:54