S karakterističnim obiteljskim licem s kakvim već voze ostali modeli Renaulta, od ove godine u kompaktnoj klasi nastupa i Megane četvrte generacije. No kako ne bi sve ostalo na privlačnom izgledu petvratne karoserije i kabine koja raspolaže s puno prostora za putnike, široka je i paleta motorizacije, a mi smo testu podvrgli izvedbu s motorom koji je ponajbolji izbor za novi Megane.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Riječ je o provjerenom i izdržljivom 1,5-litrenom dCi motoru od 110 KS (postoji i slabiji od 90 KS) koji plijeni uglađenim radom, a usto slovi i kao bitno štedljiviji od konkurenata na tržištu. Na testu nam se potrošnja zaustavila nakon tjedan dana vožnje u svim uvjetima na 5,5 litara. Jaki aduti, zbog kojih 1.5 dCi, u ovom slučaju uparen sa solidnim 6-stupanjskim mjenjačem koji precizno i bez zadrške klizi kroz stupnjeve predstavlja sjajan izbor. No, ono što je kupcima možda i najbitnije jest činjenica da se i cijena može smatrati prihvatljivom: Megane 1.5 dCi i 90 KS stoji od 129.000 kuna dok je testni primjerak ipak skuplji i stoji 151.900 kuna i to uz raskošan paket Intense.
U vožnji pak novi Megane nikad nije pretvrd, ali ni premekan (premda ležeće policajce savladava bez imalo stresa) i pravi je užitak sjediti za njegovim upravljačem. Pritom je i ovjes bitno precizniji, a upravljač izravniji od prethodnikovog pa je i dinamičnija vožnja vrlo zabavna. Unutrašnjost pak ima logički raspoređene sve instrumente, plastika i spojevi su vrlo solidni, no ipak nam se učinilo kako je središnji greben pre prazan i lišen traga francuske maštovitosti pri dizajniranju.
Zato posebno impresionira hrpa dostupne sigurnosne elektronike koja, uglavnom, i nije dramatično skupa - upozorenje za prekoračenje brzine i prepoznavanje prometnih znakova te automatsko uključivanje dugih svjetala doplaćuje se, primjerice, tek 400 kn. S druge strane, tko poželi imati aktivni tempomat, sustav za održavanje razmaka i automatsko kočenje iz džepa će morati izvaditi nešto opipljivijih 5000 kuna... Ipak, treba biti pažljiv s doplatama, jer tako cijena Meganeu brzinom svjetlosti raste za nekoliko desetaka tisuća kao što je slučaj i s testnim primjerkom. Cijena mu se, naime, popela do priličnih 175.432 kune.
Ukratko Raskošni multimedijski sustav R-Link za velikim zaslonom od 7 inča dominira unutrašnjošću, koja nudi solidnu pozicija za upravljačem no ostali smo dojma da ekran osjetljiv na dodir malčice prekasno reagira na komande prstom. Instrumenti su zato pregledni, a pomoću izbornika moguće je mijenjati pozadinsku boju, od sportski crvene do eko zelene Provjereni dizelaš 1.5 dCi oduševljava potrošnjom (5,2 litre) i djeluje najuvjerljivije među ponuđenom motorizacijom Prtljažnik može primiti iznenađujuće puno prtljage (384 litre), ali visoki ulazni rub otežava pristup i utovar, dok se preklapanjem naslona ne dobiva ravna podnica Megane 1.5 dCi TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1461 ccm Snaga 81 kW (110 KS) pri 4000/min Moment 260 Nm pri 1750/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 436 x 181 x 145 cm Osovinski razmak 270 cm Prtljažnik 384 litra Gume 205/55 R16 Masa 1387 kg Ispuh CO2 95 g/km MJERENJA Brzina 187 km/h 0-100 km/h 11,3 sekundi Potrošnja 5,2 l/100 km Cijena 151.900 kuna S doplatama 175.432 kuna |