NITKO KAO ON

VOZILI SMO RANGE ROVER EVOQUE Cabriolet Totalni šminker kao stvoren za tatine kćeri i ljubavnice

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Ideja vjenčanja terenca i cabrioleta može zvučati šašavo i besmisleno, ali vožnja Evoquea bez krova nad glavom, kako asfaltom, tako i prirodom, iznimno je zanimljivo osjetilno iskustvo i dokaz da taj hrabar iskorak možda otvara novu automobilističku klasu

Prilično bizarno je u prvi mah izgledala Range Roverova dizajnerska ideja pretvorbe terenca Evoque u cabriolet, koja je tad još u formi koncepta, dovezena na salon u Ženevu 2012. Međutim, zamisao je istovremeno bila zanimljiva, atraktivna i već prilično detaljno razrađena, s osnovnim linijama koje nisu odstupale od izvornog trovratnog modela, pa se i nije činila tako ludom i za proizvodnju neostvarivom. Studija je tako uz relativno male dorade prerasla u proizvodni model, pušten u prodaju s prvim toplim danima ove godine, pa se krajem svibnja nakratko našao i u našim rukama.

 

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

U krivo vrijeme, nažalost, jer umjesto sunca, tog nam je dana prateću scenografiju činila povremena kiša. Ipak, i u okruženju sumornog vremena i prometnog sivila, Evoque Convertible je u narančastoj boji (doplata 12.960 kn) na cesti bilo lako zapaziti. Visoki ravni bokovi u cabrio izvedbi još jače su dolazili do izražaja, a veliki i crni, peteroslojni platneni krov, tamni dijelovi branika i 20-colni naplaci (doplata 9715 kn) davali dozu mistike i agresivnosti. U mnoštvu kombinacija boja karoserije dugačke tek 437, ali široke 198 i visoke 161 cm, ova je zasigurno jedna od najefektnijih (ali i najskupljih). Izdaleka se naime, vidjelo da ovo nije običan auto za obične ljude, već pomalo umjetnička ekstravagancija koja traži slobodnije i otvorenije poglede kako na koncepciju, tako i na dizajn.

Cijela priča vrti se, naravno, oko velikog platnenog krova, čije spuštanje odrađuje sklop elektromotora, aktiviran tipkom na grebenu. Za spremanje u zaseban prostor iznad prtljažnog potrebno je 18 sekundi, dok obrnuti postupak dizanja traje tri sekunde duže. Može i tijekom laganije vožnje (do 48 km/h), idealno za priređivanje showa prolaznicima. Pristup prtljažniku je, međutim, otežan zbog niskog smještaja ispod spremišta za krov i relativno niskog položaja odignutog poklopca. Obujmom od 251 litru prima tek dva-tri manja kofera i poneku manju mekanu torbu. Nije puno, ali za cabrio - dovoljno.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA
 

S navučenim krovom zvučna izolacija je gotovo kao s klasičnim krovom, ali velike platnene plohe prilično su ograničenje dobroj preglednosti. Snalaženje olakšavaju veliki retrovizori i parkirna kamera (moguć je i paket panoramskih, za 6310 kn), no sve postaje manje važno kad tamni platneni svod elegantno nestane u spremištu. Jer, sjediti na visoko postavljenim sjedalima, pričvršćenim za podnicu odmaknutu 21 cm od tla i pritom tako s visoka imati otvoren pogled u okolicu neobičan je doživljaj i iskustvo koje se ne servira svakodnevno.

Totalno otkačeno! Izvedbena i tehnološka profinjenost svakog detalja interijera u probnom primjerku upakiranom u skuplju opremu HSE Dynamic oplemenjenu brojnim doplatama, čitavom doživljaju daje aureolu privilegiranosti, to više što je sprijeda vrlo komotno. Vrtloženje zraka uz dignute prozore i deflektor nije ni bučno ni naporno, sve dok brzine ne postanu besmisleno visoke za cabrioletske standarde. Ali, najzanimljivije je zapravo skrenuti s asfalta i zabrazditi kroz prirodu lošim terenom ili puteljkom. Evoque je, naime, i kao cabrio zadržao sve sposobnosti terenca. Samoprilagodljivi prijenosni omjeri pogona 4x4 i uređaj za odabir rada motora, mjenjača, ovjesa i diferencijala ovisno o podlozi (snijeg, trava, pijesak…) te ojačana karoserija podloga su za neobičan izvanasfaltni ugođaj, kakav ne pruža ni jedan drugi auto. I kakav će slučajnim suputnicima ostati zauvijek u sjećanju.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA
 

Međutim, Convertible je pojačanjima karoserije u odnosu na standardni trovratni Evoque na vagi dobio oko 200 kilograma i u vožnji se taj dodatak osjeti. Zato je mudro preskočiti osnovnu izvedbu 2,0-litrenog dizelaša od 150 KS i uložiti u snažniju, od 180 KS, kakva se našla i u našim rukama. Koja se uspješnije bori s masom od dvije tone te uz asistenciju mekanog i brzog automatskog mjenjača sa 9 stupnjeva (ZF) pruža dosta uvjerljivosti pri ubrzanju, pretjecanju i na autocesti. U ponudi je i jaki turbobenzinac 2.0 sa 240 KS, ali on na našem tržištu, unatoč kvalitetama, nema šanse.

Kako bilo, Evoque Convertible totalno je otkačena ponuda u svijetu terenaca i fenomenalna stvar za one koji ne propitkuju što će mi to i koliko to košta. Napravljen je za one koji teže i vole biti drukčiji i viđeniji od drugih, u tomu i uživati, a sve to si bez ikakvog stezanja remena mogu i priuštiti. Osnovna izvedba (sa 150 KS i opremom SE Dynamic), naime, stoji 512.500 kuna. Na našim cestama zato Evoque Convertible, sigurno je, nećemo baš viđati, ali u svjetskim metropolama bit će ga i izvan prodajnih salona...

Ukratko

Mnogo je detalja koji mišićavoj karoseriji čistih linija udahnjuju štih posebnosti i skupoće. Uz dva izdašna serijska paketa opreme nudi se i sadržajna lista doplata

Spuštanje platnenog krova traje 18 sekundi, a dizanje iz spremišta 21 sekundu. A sve je to moguće i u vožnji do brzine od 48 km/h

Paljenjem motora iz spremišta se pojavljuje mjenjač u formi velikog poliranog gumba, što suputnike fascinira. Multimedija nudi i hotspot povezivost. Straga nema baš puno mjesta, ali pri odlasku na laganu vožnju uz obalu nitko se neće buniti. Djeca pogotovo… Malo teže pristupačan prtljažnik obujma 251 litru ne mijenja veličinu spuštanjem krova, koji ima zasebno spremište

Isprobani primjerak, dizelski od 180 KS u skupoj opremi HSE Dynamic, k tomu dodatno opremljen (20-colni alu-naplatci), stajao je 746.360 kuna. Dizelaši 2.0 stoje od 512.500 kuna (150 KS) do 603.540 kuna (180 KS i najskuplja oprema), a turbobenzinac 2.0 (240 KS) kreće na 580.900 kuna

Iz drugih medija


Izdvajamo