POKLON IZ SVEMIRA

VIDEO Baš za blagdane: Hubbleov teleskop u svemiru pronašao snježnog anđela udaljenog 2000 svjetlosnih godina

• NASA

Objavljeno: 17.12.2011

Teleskop Hubble pronašao je pravog 'snježnog anđela' u svemiru, upravo za blagdane koji nam dolaze, javlja NASA . Riječ je o regiji u svemiru nazvanoj Sharpless 2-106, a znanstvenici su u njoj pronašli zvijezdu obgrljenu maglicom. Vrući plinovi plave boje dopiru iz masivne mlade zvijezde IRS 4, a obruč koji je maglica napravila oko nje tjeraju ih u prazninu svemira u dva smijera. Time se dobio ovaj izgled pješčanog sata ili snježnog anđela.

Detaljan pregled maglice otkrio je nekoliko stotina tamnih patuljaka, nebeskih tijela koja nisu imala dovoljnu masu da postanu prave zvijezde.

S106 se nalazi na udaljenosti od 2000 svjetlosnih godina u relativno slabo napučenom dijelu naše galaksije.

Znanstvenici vjeruju kako će ova zvijezda imati buran ali kratak život, koji će završiti strahovitom supernovom koja će dezintegrirati sve pred sobom i raspršiti i ovu maglicu, čiji se volumen proteže nekoliko svjetlosnih godina.

Broj preporuka: 6