Investitori i analitičari trude se objasniti što leži iza odluke američkog milijardera Warrena Buffetta da se riješi dionica najvećeg svjetskog maloprodajnog lanca, američke korporacije Walmart. Nakon objave redovnih izvještaja postalo je vidljivo da je Berkshire Hathaway, tvrtka koja je već pedeset godina sinonim za Buffetta i njegove investicije, tijekom posljednjeg lanjskog tromjesečja prodao gotovo sve dionice Walmarta koje je imao u portfelju, piše Tportal.
Navode kako većina komentara ide u smjeru da je Buffett, poznat i kao 'prorok iz Omahe', gdje je sjedište Berkshire Hathawaya, odlučio prodati dionice Walmarta jer više ne vjeruje u budućnost klasičnih maloprodajnih lanaca, a Walmart ima problema u borbi s kompanijama koje se bave internetskom maloprodajom. Prema Bloombergu, Buffett smatra da je Amazon 'velika sila koja je poremetila planove mnogima, a tako će i nastaviti'.
U analizi autor Karlo Vajdić se osvrće i na domaću trgovačku scenu, konstatirajući kako je Walmart u neku ruku sličan Konzumu. „Klasični trgovački lanac s mnogo lokacija koji muče fiksni troškovi. Oba su trgovca usredotočena na prodaju u svojim trgovinama, već dulje vrijeme pokušavaju razviti online prodaju, ali ti se pokušaji zasad ne mogu uspoređivati s njihovom prodajom u trgovačkim centrima. Iako kupnja na internetu na hrvatskom tržištu nije toliko razvijena kao na američkom, zbog čega ta konkurencija nije toliko izražena, Konzum se, kao Walmart, bori s novim trendovima u maloprodaji“, zaključuje.