Spor oko terminala za kruzere

STRANI ULAGAČI PRIJETE DRŽAVI TUŽBOM 'Ispunili smo sve tražene uvjete za koncesiju u Gružu'

Mehmet Kutman, Global Investment Holding iz Istanbula, koji je zajedno s francuskom kompanijom Bouygues Bâtiment International osnovao zajedničku tvrtku Dubrovnik International Cruise Port Investment d.o.o
 Ranko Suvar / HANZA MEDIA

“Ispunili smo sve uvjete, učinili sve što je od nas tražio davatelj koncesije te ne postoji pravna osnova za raskid ugovora o koncesiji za razvoj, financiranje, gradnju i upravljanje infrastrukturnog projekta Putnički terminal Gruž”, stoji u priopćenju Dubrovnik International Cruise Port Investmenta (DICPI), objavljenog gotovo tjedan dana pošto je Upravno vijeće Luke Dubrovnik izglasalo da uvjeti ugovora nisu dogovoreni do 15. srpnja, čime je predugovor automatski izvan snage.

Odbijenica u zadnji tren U priopćenju se indirektno prijeti tužbom te navodi kako im je “teško uopće povjerovati da bi se država izložila tako velikom reputacijskom riziku u međunarodnoj investicijskoj zajednici u slučaju raskida ugovora”. U DICPI-ju su nam rekli da im je Lučka uprava Dubrovnik poslala dopis u kojem se ističe da je predugovor automatski raskinut. “No, ne postoji pravna osnova za takvu odluku jer smo usuglasili sve uvjete te 14. srpnja poslali informaciju da smo se složili s predloženim oblikom Koncesijskog ugovora.”

Iako DICPI navodi da je ugovor usuglašen, zasad nije poznato kada je to učinjeno i tko ga je usuglasio. U ime Lučke uprave Dubrovnik s koncesionarom je pregovarao njezin upravitelj Antun Asić. On je s DICPI-jem trebao potpisati usuglašene stavove ugovora. Prema dostupnim informacijama, to je odbio u posljednji tren prije isteka roka. Asić nije javno objasnio što je sporno u prijedlogu ugovora i zbog čega je odbio potpisati usuglašene stavove.

Povećanje naknade Prema objavljenim informacijama, članove Upravnog vijeća najviše je razljutila namjera koncesionara da naplaćuje 8,5 eura takse po svakom putniku s kruzera te 25 eura po putniku kojima bi Dubrovnik bio “home port”. Oni su izračunali da bi uz sadašnji broj putnika s kruzera koncesionar godišnje zarađivao oko osam milijuna eura ili u 40 godina više od 300 milijuna eura. Istodobno bi Lučka uprava godišnje kroz fiksnu i varijabilnu koncesijsku naknadu dobivala oko 360 tisuća eura u odnosu na 680 tisuća eura, koliko danas uprihodi od naknada za autobuse, taksije, štandove i drugoga. Na pitanje jesu li se složili s predloženim iznosom naknada po putniku koji je odredio davatelj koncesije, u DICPI-ju odgovaraju da smiju povećati naknade isključivo u skladu s važećim propisima i ograničenjima koje je propisala država.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 13:54