OMOGUĆAVA EY

ALAN SUMINA, VLASNIK NANOBITA 'U 9 godina prihod nam je skočio 57 milijuna kuna. Evo kako smo uspjeli'

    AUTOR:
    • Lucija Vranković

  • OBJAVLJENO:
  • 09.10.2017. u 08:44

Zagreb, 031017.
Alan Sumina je suvlasnik tvrtke Nanobit, najvece hrvatske game development tvrtke posvecene stvaranju privlacnih mobilnih igara i aplikacija.
Foto: Sandra Simunovic / CROPIX
Sandra Simunovic / HANZA MEDIA

Važna je ljubav prema poslu, ističe Alan Sumina (na slici)

 

Otkad je stvoren Nanobit, tvrtka za razvoj mobilnih računalnih igrica, ona ne prestaje nizati uspjehe. Zbog toga smo pokucali na vrata njihovog velikog i od Alana Sumine, jednog od suosnivača Nanobita, čuli njihovu inspirativnu priču. Nanobit danas broji više od 100 zaposlenika, prosjek godina im je 28, godišnji rast im je veći od 20 posto, a u svom portfelju imaju neke od popularnijih mobilnih igrica poput Hollywood Storyja i ChefDoma.

Svoju priču počeli ste prije devet godina. Kakva su vam tada bila očekivanja?

- Kada smo Zoran i ja pokrenuli tvrtku, očekivanje nam je bilo da napravimo nešto što nas veseli i od čega ćemo moći živjeti. Naša niša bio je IT sektor. Tada nam je isključivo bilo bitno stvoriti nešto svoje. Prvu aplikaciju napravili smo kada je izašao iPhone, zvala se Tap & Track i pomagala je ljudima da smršave. Aplikacija je bila jako uspješna i zaradila prvi kapital. Širenje je krenulo od toga. Ono što je tada bilo važno je ljubav prema poslu. Nismo imali ideju da ćemo se naći tu gdje smo danas i bili smo skromni. Sada smatramo da još možemo rasti i da postoji još uvijek puno potencijala.

Na koje ste izazove naišli?

- Dosta je izazovno u Hrvatskoj stvarati startup. Poanta je da kapitala baš i nema. Zbog toga smo mi širenje poslovanja financirali isključivo iz dobiti prethodnih godina te je cijeli proces automatski išao sporije. Ipak, ta potencijalno negativna strana nas je dosta očvrsnula i zbog toga, recimo, nemamo nikakvog duga. S druge strane, teško je pronaći zaposlenike s iskustvom jer radimo u specifičnoj branši. Stoga, do zaposlenika dolazimo internim obukama, a dovodimo i ljude izvana, što također nije jednostavno. Bilo bi ljepše da se ne bavimo toliko administracijom već poslovanjem.

Iz startupa izrasli ste u uspješnu IT tvrtku. Što je bilo ključno?

- Jednostavno treba voljeti ono što radite i detaljno se posvetiti poslu. Potrebno je u potpunosti razumjeti wsvaki dio poslovanja tvrtke. U startup svijetu ne možete biti menadžer koji samo upravlja ljudima, a zapravo ne razumije što se zbiva u krajnjem proizvodu koji stigne do korisnika. Bilo je ključno to što smo Zoran i ja prošli sve faze razvoja tvrtke.

Čitav vaš prihod stiže sa stranih tržišta. Koja su vaša temeljna tržišta i koliki su vam iznosili prihodi lani?

- Tako je, 100% prihoda nam dolazi izvana i oni su lani iznosili 57 milijuna kuna, što je rast od 20 posto u odnosu na 2015. Ciljamo na tržišta engleskog govornog područja, SAD, Kanadu, V. Britaniju i Australiju. Interesantna nam je jako i Azija jer imaju razvijenu kulturu mobilnih videoigara.

Koliko imate mjesečnih korisnika i koliki je ukupan broj preuzimanja vaših mobilnih igrica?

- Mjesečno imamo tri milijuna korisnika, dok ukupno imamo oko 60 milijuna preuzimanja.

Najavili ste tri nova projekta, koji uključuje i prvu 3D igru. O čemu će se raditi?

- Našu 3D igru testiramo na malim tržištima i ona pokazuje jako dobre rezultate. Cijeli mobilni gaming se jako promijenio i ne možemo pustiti igru ako ne potrošimo puno novca na marketing. Pri lansiranju projekta troškovi marketinga dosežu do pola milijuna dolara, tako da će taj projekt krenuti početkom iduće godine. Drugi projekt je igra s interaktivnim pričama koja je puštena prije više od mjesec dana i pokazuje izuzetne rezultate. Ona ima potencijal da nam sljedeće godine udvostruči prihode. Prije dva mjeseca lansirali smo treći projekt, kombinaciju Hello Kitty i jedne nove igre, koja ima dobre pokazatelje na tržištu Azije.

Prije dvije godine proglašeni ste prvim EY Poduzetnikom godine.

- Nagrada je bila neočekivana jer smo bili svjesni da smo mladi i da nismo ogromna korporacija. No, očito je bila prepoznata naša priča. Budući da sam sada i član žirija u dodjeli tih nagrada, mogu reći da upravo to i promoviramo. Znači nije bitno koliko ste mali ili veliki, već vaša priča koja potiče stvaranje nove generacije poduzetnika. Nakon što je žiri to prepoznao kod nas, otišli smo na svjetsku dodjelu nagrada u Monte Carlo što je bilo zanimljivo iskustvo. Tamo je bilo različitih profila poduzetnika, od kineskih poduzetnika koji zapošljavanju nekoliko desetaka tisuća ljudi do malih tvrtki koji zapošljavanju od 50 do 100 ljudi, poput nas.

ŠTO SAM NAUČIO: Pet savjeta novim poduzetnicima
  • Prvo je najbitnije da radite ono što volite. Ako ne radite ono što volite, jako teško ćete uspjeti jer će netko tko ulaže više energije biti bolji od vas.
  • Drugi je da okupite oko sebe pametnije ljude od sebe. To je jako važno jer je potrebno naći ljude iz specifičnih niša koji će vas nadopunjavati.
  • Treći savjet jest - usudite se pogriješiti. Neuspjeh je sastavni dio uspjeha. Mi isto imamo projekte koji nisu uspjeli i iz toga smo puno naučili.
  • Četvrti savjet je da se ne obazirete previše na kritike. Uvijek će vas netko kritizirati i neće mu nešto biti dovoljno dobro.
  • Zadnji savjet bio bi da se okružite pozitivnim ljudima koji vas inspiriraju i nadahnjuju po nečemu. Naime, družite li se s negativnim ljudima, teško se iz toga izdignuti.
 

Uspješni poduzetnici Hrvatske

EY Poduzetnik godine je najprestižnija nagrada za poduzetnike. Prijavite se i vi do 10. studenoga na internetskoj stranici EY.

 

Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i EY, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg

Tagovi

ELIPSO

Izdvajamo