Uoči hrvatsko-britanskog foruma

Britanski veleposlanik tvrdi da je Brexit nova prilika, u Zagreb dovodi eksperte 'ekonomije doživljaja' i objašnjava zašto je ona stroj za rast

Andrew Dalgleish, britanski veleposlanik u Hrvatskoj
 Darko Tomas / HANZA MEDIA

Ne bi li naglasili da i izlaskom Ujedinjenog Kraljevstva iz Europske unije ta zemlja ostaje otvorena i poželjna za biznis - ili, kako kaže britanski veleposlanik u Hrvatskoj Andrew Dalgleish, da će Brexit promijeniti odnose, ali ne nužno na lošije - Britanci jačaju promoviranje svojega gospodarstva.

Tako će u Hrvatsku ovog tjedna u organizaciji veleposlanstva stići predstavnici osam globalno aktivnih tvrtki specijaliziranih za tzv. ekonomiju doživljaja i kreativnu industriju.

Oni dolaze na Hrvatsko-britanski gospodarski forum o ekonomiji doživljaja i njezinom utjecaju na gospodarski rast i razvoj koji se održava u četvrtak u Zagrebu, gdje se očekuje više od 250 sudionika, a iako je ideja o tome niknula prije referenduma o Brexitu, Dalgleish potvrđuje kako će Forum biti prilika da se progovori i o efektima te odluke na biznis. Svakako, očekuje takva pitanja.

Nova energija

- S obzirom na to kako gospodarstva danas funkcioniraju, svi trebamo tražiti nove mogućnost kako bi biznis prosperirao, na domaćem terenu, promjenom propisa i uvjeta, ili da im pomažemo da sklapaju međunarodna partnerstva. Brexit nam za to daje novu energiju - kaže veleposlanik te spominje kako su izravne strane investicije u Britaniji ostale jako snažne.

A odakle i zašto forum o ekonomiji doživljaja u Hrvatskoj? Iako se radi o javnosti relativno nepoznatom terminu, iz odgovora koji Britanci nude, čini se da bi baš to moglo biti rješenje za vječno pitanje o tome kako produljiti turističku sezonu, odnosno kako turistima ponuditi više od sunca, mora i soba, povezujući poduzetništvo, inovacije, tehnologiju i kreativnost.

B2B matchmaking u Zagrebu: Od konzultanata do dizajnera

Na B2B matchmaking susrete u Zagreb stiže osam iskusnih britanskih tvrtki u ekonomiji doživljaja, od poznatih konzultanta kao što su Met Studio i Petersham Group, čiji će direktori održati i predavanja, preko web tehnološke kompanije Museotechniki, vodećeg inovatora i kreatora labirinata Adrian Fisher, arhitekata poput Ray Hole Architects i Creative Golf Design, do kreativne dizajnerske kompanije Paragon Creative i predstavnika Management School Lancaster University. Na forumu će stručnjakinja s tog sveučilišta premijerno predstaviti istraživanja na području ekonomije doživljaja „Naočigled skriveno - novo tržište doživljaja“.

U publici će, naime, biti domaća hotelska, turistička i destinacijska krema (među ostalima, tu će biti Jadranka hoteli s Lošinja, Dogus Grupe i Milenij hoteli Solaris, turističke agencije, IT tvrtke kao i svi veći muzeji i galerije), ali i lokalni čelnici koji bi mogli dobiti ideju o tome kako postaviti uspješnu strategiju razvoja temeljenu na lokalnim, dosad nezamijećenim ili podcijenjenim adutima.

Zanimljivo za Rijeku

- To o čemu govorimo daleko je više od broja soba i avionskih letova, a naše iskustvo govori kako je ekonomija doživljaja velik stroj za rast. Ona u Britaniji raste tri puta brže od ostatka ekonomije, što pokazuje njezinu relativnu snagu - kaže Dalgleish.

On ju definira kao “industriju generiranja iskustava” koje volimo kad izlazimo ili idemo na putovanja, a tek dio toga pokriva tradicionalni pojam turizma.

Britanci su ekonomiju doživljaja primijenili na brojnim mjestima, pa navodi primjere Lake Districta, Stonehengea ili rodnoga grada Williama Shakespearea Stratford-upon-Avona, pa čak i nekad sivog industrijskog Glasgowa, koji je propao pa uskrsnuo kao moderan postindustrijski grad koji privlači turiste svojim muzejima, umjetničkom scenom i arhitekturom. Brojke?

Godišnje Glasgow ima 2,8 milijuna posjetitelja, od čega se generira 700 milijuna funti za lokalno gospodarstvo. Sugerira kako je to možda primjer koji bi bio zanimljiv za Rijeku, europsku prijestolnicu kulture 2020., što je Glasgow bio 1990. godine.

Britanskih turista 20 posto više

„Hrvatska je sve popularnija destinacija za Britance“, kaže veleposlanik Dalgleish. „Nakon ostvarenog rasta dolazaka britanskih turista u 2016. godini od 20 posto, projekcije za ovu godinu govore o daljnjih 20 posto rasta. Ekonomija doživljaja utjecat će na rast, ali i na diverzifikaciju turizma i vrstu turista koji vam dolaze. Danas su tu uglavnom dvije grupe, oni koji žele tzv. klasični turistički paket (odličnu hranu, dobro vrijeme, divno more, gostoljubivost) i mladi koji dolaze na muzičke festivale, kao druga grupa. To bi se moglo promijeniti i proširiti“, naglašava.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 09:20