NOVI IGRAČ

Century 21 ide u okrupnjavanje tržišta nekretnina: Američki franšizer okuplja tridesetak hrvatskih agencija

    AUTOR:
    • Jasmina Trstenjak

  • OBJAVLJENO:
  • 12.09.2017. u 09:19

Zagreb, 070917.
Koranska ulica.
Mario Debelec, direktor tvrtke 21st Century, nova agencija za nekretnine.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Goršić / HANZA MEDIA

Mario Debelec, 21st Century

Re/Max, prvi franšizer u prometu nekretninama u Hrvatskoj, i Sotheby’s, koji je ušao na tržište luksuznih nekretnina, dobili velikog i jakog konkurenta

Na hrvatsko tržište nekretnina ušao je novi igrač, dobro poznat u nekretninskim krugovima - američka tvrtka Century 21, najveći sustav franšize za posredovanje nekretninama na svijetu, preko kojeg se odvija 20 posto poslova u svijetu (u prosjeku, svaki peti posao).

Time su Re/Max, prvi franšizer u prometu nekretninama u Hrvatskoj, i Sotheby’s, koji je nedavno ušao na tržište luksuznih nekretnina, dobili velikog i jakog konkurenta, a on je krenuo u okrupnjavanje agencija.

Century 21 Hrvatska dio je američke tvrtke Century 21 Real Estate, okuplja 7400 nezavisnih agencija, ima 111 tisuća nezavisnih prodajnih predstavnika i prisutan je u 78 država svijeta.

Veliki potencijal

- Hrvatsko tržište ima veliki potencijal, posebno za strane kupce i ulagače. U tom segmentu našim partnerima možemo ponuditi kvalitetnu platformu kako bismo što lakše došli do inozemnih klijenata. Hrvatske agencije za promet nekretninama već su odavno prepoznale snagu i sigurnost ulaska u globalne sustave franšiza, ali zbog uvjeta koji su im dosad nuđeni i slabe ponude franšiza nisu imali mogućnosti izabrati najbolju opciju za sebe. Trenutačno je nekoliko agencija u fazi pripreme za ulazak u naš sustav. Plan je da u sustav uđe otprilike 30 do 35 hrvatskih agencija te da do kraja godine prve agencije započnu poslovati unutar sustava Century 21 - otkriva Mario Debelec, direktor tvrtke Globalne nekretnine, koja je vlasnik master franšize (franšizodavac daje primatelju franšize ekskluzivno pravo na korištenje franšiznog paketa na jednom precizno određenom području) Century 21 za Hrvatsku.

Franšiza je, inače, vrsta partnerskog odnosa između vlasnika brenda i partnera - korisnika franšize. Pritom korisnik franšize stječe pravo na upotrebu brenda u tržišne svrhe i pripremljen kompletan poslovni plan koji uključuje uspostavljen sustav i proces poslovanja, pripremu uspješne prodajne, promidžbene i kadrovske tehnike, korporacijske standarde i usluge te obrazovanje i podršku.

U tom su i neke od većih prednosti koje pruža sustav franšizne prodaje nekretnina. Debelec kaže da su one brojne, a posebno ističe da suradnjom sa Centuryjem 21 klijent dobiva sigurnost da će mu ponuda i usluge koje dobiva biti na najvišem nivou. Uz to, partnerima koji ulaze u sustav Centuryja 21 omogućava se jednostavan pristup inozemnim kupcima i investitorima.

Kupci i ulagači

Mogućnost dolaska tog velikog franšizera pojavila se još 2008., kada je s početkom krize na tržištu nekretnina, uz gašenje agencija, počelo okrupnjavanje posrednika nekretnina, i to kroz franšiznu prodaju nekretnina. Tada je na hrvatsko tržište ušao već franšizni sustav Re/Max. Mreža tvrtki za promet luksuznim nekretninama, Sotheby’s International Realty Affiliates, stigla je, pak, početkom ove godine otvaranjem ureda u Splitu. No, u Century 21 ne boji se konkurencije. Debelec ističe da u odnosu na konkurenciju nude povoljnije uvjete, pravedniju raspodjelu troškova i fleksibilnost.

- Iako još nismo pokrenuli marketinške aktivnosti na području Hrvatske, s nekoliko agencija razgovori o suradnji već su u završnoj fazi. Prema našim primateljima franšize odnosimo se partnerski i trudimo se prilagoditi sve sisteme kako bi njihov rad bio što efikasniji i produktivniji - ističe Debelec.

ELIPSO

Izdvajamo