'Kopiraju nas'

Dionica Snapa potonula nakon objave rezultata, osnivač kompanije Evan Spiegel napao Facebook

Bobby Murphy i Evan Spiegel
 Lucas Jackson / REUTERS

Snap, tvrtka iza popularne aplikacije Snapchat, imala je 149,6 milijuna dolara prihoda u prvom tromjesečju, što je gotovo četiri puta više nego godinu ranije, objavio je danas Reuters. Međutim, analitičari su prognozirali prihode tvrtke od 158 milijuna dolara, pa su zbog toga investitori naglo prodali dionice Snapa na njujorškoj burzi. Naime, cijena dionice kompanije potonula je 23 posto na 17,66 dolara.

Gubitak Snapa se povećao na nevjerojatnih 2,21 milijardu dolara, jer su podijelili čak dvije milijarde dolara zaposlenicima zbog inicijalne javne ponude dionica kompanije na burzu u ožujku. Ovo je prva objava rezultata poslovanja Snapa nakon što je kompanija izašla na burzu po cijeni od 17 dolara i prikupila 3,4 milijarde dolara. Tržišna vrijednost Snapa je tada bila 25 milijarde dolara.

Korisnici Snapchata su uglavnom mlađe populacije, i to pretežito u SAD-u i Europi, zahvaljujući porukama koje nestaju i alatima koji čine slike i videe zabavnijima. Tvrtka je povećala broj ljudi koji svaki dan aktivno koriste Snaphat za 36,1 posto na 166 milijuna ljudi u prvom kvartalu u odnosu na godina dana ranije. No, taj rast korisnika se usporio u četvrtom tromjesečju prošle godine nakon što je Facebook izbacio update za Instagram nazvan Instagram Stories, koji duplicira mnoga svojstva Snapchata.

Evan Spiegel, izvršni direktor Snapa, pokušao je nakon objave rezultata uvjeriti investitore, a i oštro je napao Facebook.

„Ako želite biti kreativna kompanija, morate biti spremni na to da će ljudi kopirati vaš proizvod ako ga napravite izvrsnim“, rekao je Spiegel.

Nadalje, u usporedbi s industrijom internetskog pretraživanja, Spiegel je dodao da „samo zato što Yahoo ima okvir za pretraživanje to ne znači da su Google“.

Osnivači Snapa, Evan Spiegel i Bobby Murphy, izgubili su svaki više od milijarde dolara osobnog bogatstva nakon što je kompanija objavila izvješće o zaradi.

Snapchat je osnovan 2012. kao mobilna aplikacija koja daje korisnicima mogućnost slanja slika, poznatih kao snapovi, koji nestaju za par sekundi. Korisnici su u prosjeku stvorili preko tri milijarde snapova dnevno u prvom kvartalu, poručili su iz kompanije. Tvrtka je lani promijenila ime u Snap i proširila biznis u hardvera sa šarenim naočalima Spectacles, koje snimaju kratke videozapise i stavljaju ih na Snapchat.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 20:00