Travel Insights and Trends

GOOGLEOVA ANALIZA Što na internetu traže turisti? Nijemcima smo tek 10. destinacija, Česima peta, a u BiH i Sloveniji smo uvjerljivo prvi

Biznisi koji imaju moderne web stranice, koji ulažu u optimizaciju i online marketing, u analizi Travel Insights and Trends iskaču kao top-destinacije, pa se to u slučaju domaćih turista dogodilo Dugoj Resi
 Arhiva / Pixabay.com

Imamo sve manje vremena.

Devet od deset turista o tome što će raditi na putovanju odlučuju tek kad stignu na odredište. Svaki drugi učinit će to u pokretu, preko svog pametnog telefona.

Svoj aranžman bukirat će online i potvrditi ga najčešće u utorak.

Zato što žele putovati pametno, jeftino i brzo, guglanje izraza poput “travel hacks” u četiri godine poraslo je čak 16 puta.

Kad su u pitanju Hrvati, 87 posto toga odrade preko pametnih telefona, a oni mlađi od 29 godina u čak 95 posto slučajeva na internet idu isključivo preko njih.

Sve ovo podaci su s još jedne besplatne analitičke platforme Travel Insights and Trends koju je Google upravo lokalizirao i za Hrvatsku.

I to preko proučavanja tzv. mikromomenata, točaka kad donose odluke, kako bi aviokompanije, hotelijeri i turističke zajednice upravo tada na njih preciznije utjecali. Prosječni putnik danas odmor planira unutar razdoblja od dva mjeseca. Pritom u prosjeku izvede 34 online pretrage, pogleda do 380 web stranica i pogleda pet videoisječaka.

Hrvati slijede trendove: samo ovog ljeta putem mobitela hotele su pretraživali 42 posto češće nego lani, a letove čak 51 posto češće nego lani. Turistički biznisi kod nas se tome prilagođavaju: konverzija naših web stranica u mobilne u porastu je za 88 posto.

Video je pritom zlatna koka: svaki mjesec čak 106 milijuna jedinstvenih korisnika u svijetu YouTube posjećuje isključivo zbog turizma i putovanja. Stoga za sve koji se bave turizmom u Hrvatskoj više nije dovoljno imati web site, već on mora potpuno biti prilagođen mobilnom pretraživanju. Imati virtualne fotogalerije, videoisječke i interaktivne podatke.

Prava zabava, međutim, počinje kad se lokalizirani podaci dublje istraže.

Po njima Hrvate općenito, iza Zagreba, kao destinacija najviše zanima Plitvički Ljeskovac, malo mjesto od samo 9 kuća i 15 stanovnika, koje je druga najpretraživanija domaća destinacija ovog ljeta, ispred Zadra, Pule, Dubrovnika, Splita i ostalih.

Naravno, isključivo zbog Plitvičkih jezera, Ljeskovac nam je interesantniji od Venecije, a Belavići (zbog Mrežnice) popularniji su nam od Londona. Crikvenica je kad su u pitanju last minute ponude apsolutni broj jedan za Hrvate.

O čemu je riječ?

Google, u suradnji s tech kompanijom Sojern prikuplja i obrađuje milijarde specifičnih pretraga koje na internetu obavljaju turisti i putnici pa na bazi podataka od 350 milijuna anonimnih putničkih profila pokušava predvidjeti kako, zašto, kuda i koliko turisti odlaze.

Biznisi koji imaju moderne web stranice, koji ulažu u optimizaciju i online marketing jednostavno iskaču kao top-destinacije. Primjerice, Duga Resa koja je također iskočila kao jaka lokacija u pojedinim segmentima jednaka je Dubrovniku iako ima samo 8000 tisuća noćenja u špici sezone (kolovoz), a Dubrovnik čak 700 tisuća.

- Duga Resa ljeti je kontinentalna hit-destinacija. Mrežnica, hvaljeni i nagrađivani autokamp Slapić, aranžmani koji uključuju jahanje, biciklizam, robinzonski turizam, gastro-ponuda; sve to se nudi u okolici Karlovca i Duge Rese - kažu u lokalnoj turističkoj zajednici i dodaju vrlo važnu stvar: polovicu svojeg ukupnog budžeta za marketing ulažu isključivo u internet.

Uz to već u srpnju, kažu nam u TZ-u, popunjavaju sve božićne i novogodišnje aranžmane u privatnim kućama za odmor.

Slične promjene događaju se i na globalnoj razini. U pet najzanimljivijih gradova globalno nema New Yorka, Londona, Pariza i Pekinga.

Travel Insights otkriva: pet najpretraživanijih gradova su redom: Reykjavik, Havana, Toronto, Mexico City i Tokio. Iznenađenja je još. Grčka, Španjolska i Italija Hrvatima su tri najzanimljivije zemlje kad su u pitanju last minute aranžmani, ali kad se pretraga lokalizira na gradove, najguglanija destinacija je Crikvenica, a u top deset su i Belavići, također u okolici Duge Rese, koji su popularniji čak i od Londona. Oni bilježe rast od 28 posto pretraga, a London pad od 31 posto.

Logično, hotele Hrvati najviše pretražuju u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu i Zadru. Zagreb je najpretraživaniji pojam kod nas kad su u pitanju i putovanja avionima, Split je drugi, a London treći.

No, krenimo redom. U općenitoj kategoriji putovanja top pet najinteresantnijih destinacija za Hrvate ovog ljeta bile su Italija, s rastom od 22 posto u odnosu na lani, Njemačka (pad od 4 posto), Austrija (rast od 17 posto) te Norveška i Španjolska (rast od 37 posto).

Iako se često smatramo top-detinacijom Nijemcima, njima smo ovog ljeta bili tek deseta najpretraživanija zemlja za odmor, daleko iza Španjolske, Italije, Grčke, Turske i drugih. Ipak, i mi bilježimo rast od 17 posto.

I dok Austrijancima uopće nismo u top deset destinacija, državljanima BiH i Slovenije uvjerljivi smo broj jedan. Srbima smo četvrti najzanimljiviji, Česima peti.

U koje gradove Hrvati vole putovati? U najinteresantnijih deset ovog ljeta nema niti jedne inozemne destinacije. Zagreb je prvi, s rastom interesa od 25 posto, Plitvice su druge, a tek onda Zadar, Pula, Dubrovnik, Split i Vodice...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 13:58