lng hrvatska

Krenula dodatna istraživanja podmorja na Krku za plutajući LNG terminal, iduće pitanje tko će ga projektirati i kako nabaviti specijalni brod

LNG tanker isporučuje plin na terminalu u Poljskoj
 Agencja Gazata/Cezary Aszkielowicz / REUTERS

U uvali Sepen na Krku započeli su istražni radovi podmorskog tla u sklopu projekta prihvatnog LNG terminala, objavio je Novi list, a potrajat će do 25. rujna. Nakon toga se očekuje i raspisivanje prvog kruga tendera za projektiranje pristaništa i nabavku plutajućeg terminal (FSRU brod), kapaciteta oko dvije i pol milijarde kubičnih metara prirodnog plina godišnje.

Direktor LNG Hrvatska Goran Frančić istaknuo je kako je dio istraživanja već ranije obavljen, no kako se u međuvremenu s koncepta kopnenog terminala prešlo na plutajući, potrebna su nova. Pristanište će morati biti dulje i čvršće, tumače u tvrtki, jer će FSRU brod, odnosno plutajući terminal, biti spojen s kopnom putem sustava za iskrcaj plina pod tlakom od sto bara, nakon uplinjavanja na samom brodu, a uz njega će se vezivati LNG carrieri koji će dopremati plin na terminal.

Europska je komisija odobrila 103 milijuna eura za projekt LNG terminala na Krku, od ukupno 360, kolika je procijenjena vrijednost cijelog projekta, ali uz uvjet da LNG Hrvatska ima FSRU brod u svom vlasništvu. Kako piše Novi list, većina takvih brodova u svijetu u vlasništvu je specijaliziranih brodarskih kompanija, koje ih obično daju u dugoročni najam, te osiguravaju stručno osposobljenu posadu i općenito vode manadžment broda.

“U slučaju LNG Hrvatska takvo rješenje neće biti moguće, već će tvrtka morati ili kupiti jedan od postojećih brodova na tržištu, pod uvjetom da ijedan bude na prodaju u tom trenutku, ili pak ugovoriti gradnju novog u nekom od brodogradilišta specijaliziranih za gradnju te vrste brodova. Kod eventualne nabavke »polovnog« broda, stvar se dodatno komplicira, jer brod mora zadovoljiti i sve kriterije Europske komisije, kako bi LNG Hrvatska doista i dobio europska sredstva”, pišu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 21:07