Ključni je trenutak utakmice, nakon produžetaka kreće izvođenje jedanaesteraca. Koji će od protivničkih igrača prvi pucati? Koji kut gola inače najčešće gađa, koliko je puta dosad pogodio, a koliko promašio? Za golmana ili trenera te informacije u realnom vremenu na licu mjesta mogu biti ključ pobjede.
U SAP-u, trećoj najvećoj softverskoj kompaniji na svijetu, kažu da su ovaj problem riješili.
Digitalna cloud platforma SAP Sports One, koja je upravo premijerno predstavljena i u Hrvatskoj, prije tri godine kao prototip je razvijena za njemačku nogometnu reprezentaciju, a sada ju koriste i bundesligaši Bayern München, Hoffenheim i Frankfurt.
Sudeći prema interesu na prezentaciji u Zagrebu, uskoro bi mogli i neki od najboljih hrvatskih sportskih klubova, jer na predstavljanju su bili ljudi iz Hrvatskog olimpijskog odbora, KK Cedevite, KK Cibone te HNK Rijeke, KHL Medveščaka i drugih.
Analiza utakmica
Sports One ne bavi se isključivo jedanaestercima, nego pruža uvid u kompletnu statistiku i analizu utakmica, učinak i zdravlje igrača te pomaže pri organizaciji sezone i zaposlenika kluba. Riječ je o softverskom rješenju koje prikuplja golemu količinu podataka pomoću senzora, pametnih narukvica, videosnimaka i algoritama.
Tijekom jedne utakmice o svakom igraču posebno može prikupiti i do deset tisuća podataka.
SAP je inače treća najveća softverska kompanija na planetu s čak 12 milijuna korisnika, a njihovu sportsku paletu, koja uključuje i SAP Match Insights platformu, koriste u sportskim ligama NBA-a, NFL-a i NHL-a, zatim u McLarenovu timu Formule 1 te poznatim svjetskim klubovima poput New York Yankeesa i Manchester Cityja.
Ali, koliko Sports One poboljšava učinak nogometnih klubova?
Kad je, primjerice, razvijen za Elf, Njemačka je te godine osvojila Svjetsko prvenstvo u Brazilu. A Bayern i Hoffenheim trenutno su u top tri u njemačkoj ligi.
- Na kraju dana tehnologija samo pomaže, a konačni rezultat uvijek će ovisiti o timu, o igračima na terenu. Ipak, Sports One čini veliku razliku u pripremi susreta, organizaciji kluba i njegovu poslovanju, kaže Achim Ittner, SAP-ov direktor za razvoj sportskog poslovanja, koji je platformu premijerno predstavio u Zagrebu.
3D model tijela
Kako stvar funkcionira s tehničke strane?
Riječ je o cloud softveru koji integrira mobilne i web aplikacije kojima se bežično u bilo kojem trenutku može pristupiti i s tableta i pametnog telefona. Ittner od brojnih podataka ističe i 3D model sportaševa tijela putem kojeg se može pratiti popis ozljeda i liječnički tretman i oporavak igrača.
Sve je na jednome mjestu, osvježeno s najnovijim podacima, i dostupno svima u klubu.
U SAP-u objašnjavaju kako igrači pomoću Sport Onea sami mogu pratiti svoju fizičku spremu, detaljnije planirati posebne režime treninga i efikasnost. Kalendar utakmica, popis igrača i statističkih pokazatelja poput heat mape i videoisječaka još su neki od featurea.
- Naš cilj je od igrača stvoriti analitičare - kažu u SAP-u.
- Jednostavno je - već danas, a još više u budućnosti sportski će kolektivi koristiti big data i nove tehnologije da budu efikasni. Svi koji žele napredovati, posebno u internacionalnim natjecanjima, trebali bi se ukrcati na taj vlak - kaže Ittner. SAP za nogometni klub Bayern, primjerice, organizira i prodaju karata, menadžment stadiona i brojne druge poslovne aktivnosti jer riječ je o klubu koji ima milijune fanova na svim kontinentima. U eri kada sportski klubovi sve više nalikuju na multinacionalne kompanije, digitalizacija poslovanja u sportu je neizbježna.
Hrvatski klubovi
SAP u slučaju Sports Onea isporučuje samo softversko rješenje, a hardver prepušta drugim proizvođačima, poput američkog Applea, posebno kad su senzori i pametne narukvice u pitanju.
- Danas već mnogi rekreativci i amaterski sportaši koriste Fitbit, Apple Watch ili Polar Smartwatch te brojne fitness aplikacije na pametnim telefonima kako bi popravili svoje rezultate. Logično je onda da to rade i profesionalci - kaže Ittner.
Kad su hrvatski sportski klubovi u pitanju, jasno je, kaže, da interes postoji, ali kako dosad platforma nije bila dostupna našem tržištu, konkretna suradnja još se nije stigla dogovoriti.
65 godina NBA lige
- Pitanja je bilo mnogo, svi razumiju da je promjena potrebna ako u budućnosti misle biti održivi. Tehnologija brzo mijenja svijet - kaže.
Prema nekim istraživanjima, čak 2,9 milijardi ljudi koristiti će različite kanale društvenih mreža, a oko 50 milijardi uređaja već danas je sposobno međusobno se spajati na internet. Podaci u takvom okolišu postaju najvrednija roba.
Primjerice, SAP i NBA zajedno su prvi put u povijesti statistički obradili podatke iz posljednjih 65 godina najpopularnije svjetske košarkaške lige, što je rezultiralo sa 4,5 kvadrilijuna statističkih kombinacija koje su posjetitelje službene web stranice zadržavali i po 60 posto vremena više nego prije.