Najava ulaganja u Lipiku

PODRAVKA PRODALA STUDENAC Češka grupacija Kofola nakon Radenske osvojila i hrvatski brend, ima velike planove

Kofola je preko Radenske ove godine od Badela 1862 preuzela i proizvodnju bezalkoholnih pića i njegove brendove - Voćko, Inku i Naru
Jannis Samaras, vlasnik tvrtke Kofola CeskoSlovensko
 Marko Todorov / CROPIX

Podravka je u utorak sa slovenskom Radenskom, koja je u vlasništvu tvrtke Kofola Češkoslovensko, potpisala ugovor o prodaji svog stopostotnog udjela u lipičkom Studencu, izvijestili su iz tih kompanija na konferenciji za novinare.

Predstavnici tih kompanija nisu željeli otkriti kolika je vrijednost transakcije, a neslužbeno se doznaje da je ona vrijedna devet milijuna eura.

Zaključenje te transakcije predviđeno je za kraj ove godine.

Radenska će preuzeti 100-postotni poslovni udjel u Studencu do kraja godine, po ispunjenju ugovornih preduvjeta te prijenosa ugovora o radu radnika na Studenac.

Nakon zaključenja akvizicije, Radenska će svojem portfelju pridružiti prirodnu mineralnu vodu Studenac, prirodnu izvorsku vodu Studenu te sirupe Lero.

U Podravci očekuju da prodaja Studenca neće negativno utjecati na rezultate poslovanja Grupe Podravka u ovoj godini te da će u idućem razdoblju pozitivno utjecati na profitabilnost poslovanja.

Nakon dezinvestiranja biznisa pića, do kraja 2016. godine, Podravka će nastaviti s razvojem portfelja hrane i lijekova usmjeravajući dodatne resurse za internacionalizaciju svojih ključnih brendova u skladu sa strategijom društva, ističu iz koprivničke tvrtke.

Predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić kazao je kako Podravka ovim čini daljnji korak u internacionalizaciji poslovanja jer je odluka Uprave i Nadzornog odbora da se fokusiraju na brendove koji imaju internacionalnu perspektivu. Zbog toga su, kako je rekao, prije dvije godine donijeli odluku o dezinvestiranju biznisa pića.

Izrazio je zadovoljstvo što je kao kupac odabrana Kofola i vjeruje da će snagom koju ta tvrtka ima dati potporu te da će Studenac i Studena imati veći uspjeh na tržištu.

"Podravka ovime pokazuje da ima kapaciteta nastaviti s restrukturiranjem i povećavanjem efikasnosti daljnjeg poslovanja", kazao je Mršić.

Istaknuo je i kako je interes Podravke bio da postigne cijenu koja je zadovoljavajuća za obje strane te da se zadovolje interesi radnika i lokalne zajednice.

Važnim, naime, drži što je postignut sporazum koji je u interesu i dioničara i socijalnih partnera, odnosno potpisan je i sporazum sa sindikatima i radničkim vijećem te ugovorena socijalna kaluzula, kojom se radnicima Studenca 18 mjeseci jamče sva zatečena prava, a važan je i interes lokalne zajednice koja će ovim ugovorom biti osnažena, jer će sjedište Studenca ostati u Lipiku.

Predsjednik Uprave Kofole Jannis Samaras je istaknuo kako Studenac ima velik potencijal da postane važan brend na tržištu mineralnih voda.

- U Lipiku planiramo uložiti u proizvodne kapacitete te dio proizvodnje iz drugih zemalja prebaciti u Lipik. Svi radnici će ostati, a u budućnosti planiraju zaposliti 30 do 40 komercijalista, rekao je.

Predsjednik Sindikata PPDIV-a Šimo Orešković je kazao kako ugovorena socijalna klauzula podrazumijeva veće prava nego što naš zakon predviđa. Prijenos prava iz kolektivnog ugovora ide na rok od 18 mjeseci, a sindikat će biti konstruktivan u pregovorima s novom Upravom, rekao je.

Inače, Kofola ČeskoSlovensko jedan je od vodećih europskih proizvođača bezalkoholnih pića, sa šest proizvodnih pogona i 1.900 zaposlenika u Slovačkoj, Češkoj, Sloveniji, Hrvatskoj i Poljskoj.

Kofola odnosno Radenska je u veljači ove godine od Badela 1862 preuzela proizvodnju bezalkoholnih pića i njegove brendove - Voćko, Inku i Naru. Naime, početkom veljače Badel 1862 je s Radenskom potpisao ugovor kojim se reguliraju prava o otkupu brendova Nara, Inka i Voćko za daljnju proizvodnju u Radenskoj kao i Badelovoj distribuciji proizvoda iz asortimana PepsiCo u HoReCa kanalu za područje Hrvatske.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 05:59