Connectivity2017

Summit100 poslovnih lidera jugoistočne Europe: Da bi bili uspješniji, povezujte se, digitalizirajte se, prilagođavajte

 
Gjorge Ivanov, makedonski predsjednik
 Arhiva

- Prioritet nad prioritetima je povezanost i sve više do izražaja dolazi moć umrežavanja, stoga se trebamo fokusirati na ono što nas ujedinjuje. Ekonomija i biznis u regiji se suočavaju s nekoliko izazova. Malo tržište je jedan od njih, tu je i veliki odljev stručnog kadra te zastarjeli način funkcioniranja dobrog dijela kompanija u regiji zbog kojeg su nekompetentni i nekonkurentni. Da bi se riješili ti izazovi potrebne su reforme, transportna povezanost te digitalna transformacija kao lijek za zastarjelo funkcioniranje kompanija, a koji će im omogućiti da se priključe globalnom tržištu – istaknuo je makedonski predsjednik Gjorge Ivanov na godišnjem susretu poslovne zajednice zemalja regije 'Summit100 poslovnih lidera jugoistočne Europe’, koji se ove godine održava po šesti put, 16. i 17. listopada, u Skoplju.

Arhiva
Summit100

Na njemu sudjeluje više od 150 poslovnih i političkih lidera iz Slovenije, Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije, Kosova i Albanije, a glavni slogan ove godine glasi "Connectivity2017". Stoga je ključni cilj ovogodišnjeg susreta, ujedno i glavna poruka događaja, kvalitetnija i učinkovitija povezanosti u regiji u svim aspektima gospodarstva i društva te privlačenju investicija.

- Politička, sigurnosna i transportna povezanost pomoći će našim kompanijama da budemo konkurentniji na tržištu. Regija će biti u tom slučaju atraktivnija za strane investicije. Da bi bili uspješniji, povezujte se, digitalizirajte se, prilagođavajte se – poručio je Ivanov.

Slično se moglo čuti i od Živka Mukaetova, vlasnik i predsjednika Uprave makedonske farmaceutske kompanije Alkaloid, ujedno i domaćina susreta.

Arhiva
Živko Mukaetov, Alkaloid

- Transport i povezanost su jedni od vitalnih elemenata regionalne suradnje. Iz Skoplja do Sarajeva potrebno je 12 sati kopnenim ili zračnim putem. San Summita100 je da će u dogledno vrijeme biti lakši protok roba i ljudi. Posljednjih godina radilo se na poticanju lokalnih vlasti da ulože napore u harmonizaciju različitih međunarodnih programa i rješavanja izazova s kojima se kompanije i ljudi suočavaju u pogledu efikasne mobilnosti. Stoga, fokus ovog summita ostaje na regionalnoj suradnji. Radi lakšeg pristupa novim tržištima, kompanijama je potrebno udruživanje. Naše su zemlje male, ali ako govorimo o regiji u cjelini, riječ je o tržištu od 24 milijuna ljudi, što u ekonomskim omjerima nije malo – naglasio je Mukaetov.

Velik broj mogućnosti pruža i nedavno potpisan dogovor o transportu između EU i šest zemalja europskog Balkana. Važna je, pritom, stabilnost i predvidljivost te što bolje iskorištavanje financijskih sredstava koja su na raspolaganju.

- Politika je spremna i zrela za suradnju jer svaki postotak povećanja investicija povećava BDP za 2,5 posto u naredne četiri godine, što treba pokretati ovu regiju. Veća efikasnost transportne mreže otvorit će prostor za ulaganje. Europska unija je izašla iz krize, sve zemlje EU imaju pozitivan trend, s rastom BDP-a. Nezaposlenost pada, što je jako važna poruka, a i sljedeće godine u veljači ćemo donijeti strategiju proširenja EU, u što će biti uključene zemlje Balkana – rekla je Violeta Bulc, povjerenica Europske komisija za transport.

Arhiva
Violeta Bulc, povjerenica Europske komisije

Dodala je da prioriteti transportnog sustava u Europi poznati: digitalizacija, inovacije i smanjenje štetnih emisija.

- Trebamo 500 milijardi eura vrijedna ulaganja do 2030. Sve se to mora uložiti u povezivanje kroz infrastrukturu i inovacije. Očekujem da ćemo angažirati te volumene kapitala, stoga se brže krećite, izgrađujte kapacitete i stvorite što prije pretpostavke za ulaganje, a EU će to popratiti – savjet je Bulc.

Nužno je ulagati i u e-mobilnost, što je važan način povezivanja, o čemu je govorio Alexander Kotouc iz BMW-a koji konstantno ulaže u nove tehnologije i električne automobile. Podsjetio je na promjene koje se događaju u svijetu, a koje obuhvaćaju pad prodaje dizel goriva te porast električnih vozila, te naglasio važnost poboljšavanja životnog vijeka automobila.

- Ponašanje potrošača se mijenja i ako ne promijenite biznis model, možete doslovno nestati s tržišta – upozorio je Kotouc, koji smatra da bi kroz 10-ak godina doći do kritične mase električnih automobila.

No, prvo treba izgraditi dobru infrastrukturu jer bez nje ne možemo govoriti o e-mobilnosti, koja je u nekim balkanskim zemljama tek u pionirskoj fazi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 19:10