IBM summit u Opatiji

SUPERRAČUNALO Do kraja 2018. godine Watson će opsluživati oko milijardu ljudi

U Hrvatskoj, IBM je kao tvrtku koja će osuvremeniti njegove procese odabrao HT, koji ima 2,2 milijuna korisnika
Michael Paier, generalni IBM-ov menadžer za jugoistočnu Europu
 Matija Đanješić / HANZA MEDIA

Do kraja ove godine IBM Watson svojim će uslugama dosegnuti brojku od milijardu ljudi, objavljeno je na konferenciji Watson SEE Summit 2017. u Opatiji, a to uključuje 200 milijuna korisnika u različitim industrijama (trgovina, bankarstvo, osiguranje, planiranje putovanja, javni servisi…), kao i 200 milijuna pacijenata u zdravstvenim sustavima diljem svijeta.

Pretrage dokumenata

Watson je napredno superračunalo razvijeno u IBM-u, sustav koji se umjesto klasične pretrage dokumenata služi pitanjima i odgovorima, a kako je istaknuo Michael Paier, generalni IBM-ov menadžer za jugoistočnu Europu, prisutan je u 45 zemalja. IBM-ov sustav koristi više od 97 posto najvećih svjetskih banaka, njime se obavi 80 posto rezervacija za putovanja i više od 90 posto transakcija kreditnim karticama te ga koristi više od 80 posto onih koji se bave maloprodajom. Tržište za takozvane kognitivne sustave u stalnom je porastu i procjenjuje se da će 2018. oko 75 posto ukupnih konzumenata redovito koristiti servise utemeljene na kognitivnom računarstvu, a do 2020. će investicije u kognitivna rješenja dosegnuti vrijednost od 40 milijardi američkih dolara.

Kognitivna era

“Dobrodošli u kognitivnu eru”, jedna je od najčešće isticanih rečenica na opatijskoj konferenciji, a kako to u praksi izgleda, pokazali su na brojnim primjerima predavači iz različitih područja. O tome čime se bavi Weather Company govorio je Craig West, šef prodaje za Europu, Bliski istok i Afriku (EMEA), Watson Content and IOT Platform. Riječ je o jednoj od najvećih svjetskih platformi za internet stvari koja služi za implementiranje podataka o vremenu u različite biznise i pomaže u brzom donošenju optimalnih poslovnih odluka.

West je istaknuo da svi mi dnevno donosimo niz odluka na temelju vremenske prognoze. Weather Company pruža podatke i analize u realnom vremenu, zahvaljujući kojima se ti troškovi mogu prepoloviti. Tuča osiguravatelje automobila godišnje košta milijardu dolara. Hiperlokalna prognoza koju radi Weather Company može točno odrediti gdje će i kada pasti tuča za područje od 500 četvornih metara.

U Hrvatskoj, IBM je kao tvrtku koja će osuvremeniti njegove procese odabrao HT, koji ima više od 2,2 milijuna korisnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 09:55