SOLINSKI AD PLASTIK

VELIKA OČEKIVANJA U RUSIJI 'Najavljuje se povećanje prodaje vozila na ruskom tržištu, to je prilika koju će AD Plastik sigurno znati iskoristiti'

Pogon AD Plastika
 Božidar Vukičević / HANZA MEDIA

AD Plastik Grupa je u 2016. godini ostvarila neto dobit od 48,1 milijun kuna, što je povećanje za 4,1 posto prema godini ranije, podaci su iz nerevidiranog, konsolidiradnog izvješća tvrtke, koje pokazuje i da je na prošlogodišnje rezultate utjecao veći pad rashoda od pada prihoda.

Ukupni su prihodi grupe iznosili 1,03 milijarde kuna i manji su za 14,1 posto.

Poslovni prihodi AD Plastik Grupe lani su iznosili 940,5 milijuna kuna, što je smanjenje za 8,6 posto. Pritom su prihodi od prodaje smanjeni za 8 posto, na 922,1 milijun kuna.

No, rashodi su smanjeni još više, ukupni su rashodi pali za 14,8 posto, na 980,8 milijuna kuna, a poslovni rashodi za 10,3 posto, na 885,4 milijuna kuna.

Naše poslovne rashode smanjili smo znatno više nego poslovne prihode, a posljedično smo ostvarili povećanje EBITDA (dobit prije kamata, poreza i amortizacije) od 15,7 posto u odnosu na godinu prije. EBITDA je lani iznosila 132,9 milijuna kuna, ističu iz AD Plastika.

"Rezultati za 2016. godinu na razini su prošlogodišnjih, unatoč prihodima koji bilježe pad od 8,6 posto u odnosu na prethodnu godinu, no naša efikasnost i financijska stabilnost kontinuirano jačaju", komentar je predsjednika Uprave Marinka Došena.

Po njegovim riječima, prodaja na europskom tržištu nešto je manja zbog manjih narudžbi kupca Hella i manjih prihoda ostvarenih kroz projektne aktivnosti, dok je u Rusiji pad prihoda više uzrokovan utjecajem tečaja, nego samim padom prodaje.

Ipak, kako ističe, iz Rusije se "nazire svjetlo na kraju tunela". "Iako mi u automobilskoj industriji znamo kako ni protekla godina nije bila lagana, tržište u Rusiji lagano se stabilizira. Sva predviđanja najavljuju povećanje prodaje vozila u Rusiji u ovoj godini, što je prilika koju će AD Plastik zasigurno znati iskoristiti", poručuje Došen u komentaru.

Ocjenjuje kako je ova godina započela poprilično ubrzano, ambiciozno i optimistično te vjeruje kako su najveći razlog tome dobri temelji koji su postavljeni u prethodnom razdoblju.

Glavni je cilj za 2017. godinu rast prihoda od prodaje za minimalno 6 posto te povećanje EBITDA i neto marže, navodi se u komentaru predsjednika Uprave.

Rast na postojećim i novim tržištima, daljnje povećanje efikasnosti poslovanja te u konačnici osigurati daljnje povećanje tržišne vrijednosti društva, odnosno vrijednosti dionice, ključni su ciljevi u 2017. godini, ističe Došen, najavljujući i nastavak aktivnosti na daljnjem smanjenju kreditnih obveza Grupe i optimiziranju novčanih tokova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 07:54