Izvješće udruge za zračni prijevoz

Zbog vrlo visokih aerodromskih taksi europski putnici aviokartu prosječno preplate 34 eura

Zagreb, 280317.
Novi putnicki terminal Zracne luke Franjo Tudjman otvorio je svoja vrata za putnike. Prvi let je bio onaj Croatia airlinesa na relaciji Zagreb - Dubrovnik, a prvi dolazni Quatar airwaysa na relaciji Doha - Zagreb.
Na fotografiji: putnici za Dubrovnik.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovačev / CROPIX

Aerodromske naknade i takse koje putnici plaćaju kada lete iz europskih zračnih luka u posljednjih su se deset godina povećale za 100 posto, s prosječnih 16 na 33 eura, zbog čega putnici na području Europe nisu dočekali pojeftinjenje aviokarata.

Ilustracije radi, naknade koje europski putnici, kao dio aviokarte, plaćaju aviokompanijama u istom su razdoblju pojeftinile u prosjeku za 21 euro, ali su cijene karata zbog podizanja aerodromskih taksi ostale iste, što značajno šteti europskoj zračnoj povezanosti.

To su samo neki od zaključaka iz posljednjeg briefinga Međunarodne udruge za zračni prijevoz (IATA), koja je izračunala da europski putnici zbog skupih aerodromskih taksi prosječno po smjeru letenja ostaju bez 17 eura, odnosno bez 34 eura kada je riječ o povratnom letu.

Da su aerodromske takse u posljednjih deset godina ostale na istoj razini, Europljani bi, izračunala je IATA, u tom periodu uštedjeli ukupno 11 milijardi eura, a europskim bi nebom letjelo 50 milijuna putnika više.

“Europska regulacija nije dobro reagirala na promjene koje su se dogodile u zračnom prijevozu. Udio zračnih luka u privatnom vlasništvu u razdoblju od 2010. do 2016. godine porastao je između 9 i 16 posto, a udio onih mješovitog vlasništva smanjio se za oko 25 posto. Taj rast zračnih luka u privatnom vlasništvu nije pratila adekvatna regulativa koja bi aerodrome natjerala da se prilagođavaju potrebama korisnika”, zaključuje IATA. Njena statistika pokazuje i da je cijena avionskih karata u posljednjih deset godina gotovo ostala ista, ali se zato značajno promijenila distribucija prihoda.

Prosječan prihod aviokompanija po putniku pao je sa 194 na 173 eura, odnosno sa 90 na 80 posto cijene karte, a da se nije dogodio rast aerodromskih naknada i taksi, prosječna cijena aviokarte danas bi, umjesto 220, bila 203 eura

ELIPSO

Izdvajamo