U srpnju bi se u trgovinama diljem Hrvatske trebala pojaviti dva inovativna proizvoda: hladnjak u koji možete zaviriti bez da otvarate vrata i perilica koja istovremeno u dva bubnja može prati dvije vrste rublja. Najavio je to ekskluzivno za Jutarnji list Daniel Kim, potpredsjednik tvrtke LG H&A i direktor ovog korejskog diva za tržište Europske unije, Rusije i Kine, s kojim smo nedavno razgovarali u sjedištu ove južnokorejske korporacije u Seulu, u zgradi nazvanoj LG Twin Towers u kojoj je zaposleno više od 5000 ljudi. Bili smo prvi novinari iz Hrvatske koji su imali jedinstvenu priliku posjetiti središte LG-ja u Seulu, a poslije i razgledati tvornicu LG-ja u gradu Changwon, na južnom dijelu korejskog poluotoka u provinciji Gyeongsang.
Cijena
“Zemlje istočne Europe i balkanskog poluotoka za nas su tržište koje ima veliki potencijal. Tu su Hrvatska, Bugarska, Srbija, Mađarska... U srpnju ćemo na to tržište lansirati naše najnovije inovativne hladnjake i perilice rublja i pojačati marketinške aktivnosti”, govori nam Kim, dok s njim i s još nekolicinom novinara iz istočne Europe razgovaramo u sjedištu LG-ja.
LG je nedavno lansirao liniju svojih proizvoda koji će se na našem tržištu, a riječ je o hladnjaku LG InstaView Door-in-Door i perilici TwinWash. Hladnjak, koji smo imali prilike i vidjeti u LG Showroomu, dizajniran je tako da ne trebate otvarati vrata kako bi vidjeli što se od hrane i namirnica u njemu nalazi. Dovoljno je samo pokucati dvaput na vrata, unutra se pali svjetlo i sav sadržaj hladnjaka vam je “na dlanu”. Nakon što se odlučite što jesti ili piti, nogom prijeđete ispod vrata hladnjaka, nakon čega reagira senzor i vrata se otvaraju. Tako se štedi energija jer hladnjak reducira gubitak hladnog zraka za čak 41 posto. Kompresor pak troši 32 posto manje energije nego obični, a 25 posto je manje bučniji od drugih hladnjaka.
Revolucija
LG TwinWash perilica rublja istovremeno može prati dvije vrste rublja, šareno i bijelo, ili normalno i ono koje zahtijeva posebnu pažnju, jer ima jedan glavni, veći bubanj, i jedan manji bubanj. Oba ciklusa pranja mogu biti gotova za samo 49 minuta, što, od 1965. kada je tvrtka proizvela prvu perilicu, do danas, predstavlja pravu revoluciju u uštedi energije i vremena.
Na naše europsko tržište, otkrio nam je LG-jev potpredsjednik, plasirat će “slim” modele, koji će biti nešto manji, prilagođeni istočnoeuropskom tržištu, a samim time i jeftiniji.
“Fokus je da za vaše zemlje ponudimo slim modele koji se proizvode u Poljskoj. Naime, prema našim istraživanjima postoje velike razlike između potrošačkih navika u Aziji i Americi i Europi. Dok Azijati i Amerikanci žele velike aparate, Europljani žele manje, s većom energetskom uštedom. U Europskoj uniji, primjerice, ljudi rublje peru dvaput tjedno, dok u Koreji to rade 5,5 puta tjedno”, objašnjava Kim.
Zaposlenici
Iz Seula autobusom putujemo do aerodroma Gimpo, gdje letimo za grad Changwon. Riječ je o gradu na jugu zemlje koji za razliku od Seula, koji broji više od 10 milijuna stanovnika, u kojem za njihove prilike živi tek milijun ljudi. Nije nam dopušteno snimanje jer se Korejci boje industrijske špijunaže, posebno od strane Kine koja kopira apsolutno sve. LG ima osam tvornica u sedam zemalja diljem svijeta, europsko tržište im pokriva tvornica u Poljskoj, a ova u Koreji jedna je od najvećih. Na pet proizvodnih linija zaposleno je 220 ljudi i većinom su svi Korejci. Južna Koreja, naime, ima politiku da su im domaći zaposlenici prioritet, pa je stopa nezaposlenosti tek oko pet posto, a prosječna plaća oko 2000 eura. LG diljem svijeta u 118 svojih ureda zapošljava 75.000 ljudi, a od toga ih čak trećina radi u Koreji. Novi predsjednik Moon Jae-In, koji je nedavno izabran nakon što je bivša predsjednica Park Geun-hye morala dati ostavku zbog korupcijske afere, obećao je dići najnižu plaću sa sadašnjih 650 dolara, na 900 dolara. Životni standard je, dakle, u Koreji jako visok, ali su zato i cijene nekretnina odletjele u nebo. Za četvorni metar stana u centru Seula treba izdvojiti čak 10.000 eura, dok stan izvan centra po četvornom metru prosječno stoji oko 5700 eura.
Tvornica u Changwonu dnevno proizvede oko 2000 različitih jedinica, od hladnjaka, perilica, do klima-uređaja, govori nam voditelj smjene dok nas vodi u obilazak.
Nemoguće je doznati kolika je prosječna plaća radnika u tvornici, ali zato odlučno poručuju: “Neće nas zamijeniti roboti!”.
U tvornici se radi deset sati na dan, da bi se proizveo jedan hladnjak, potrebno je proći kroz 100 različitih koraka u procesu. Naravno, u toj proizvodnji zna nešto i zaštekati. Osam je posto takvih proizvoda, ali ništa se ne baca, nego se šalju na popravak. Radnici vrijedno stoje na liniji, svaki sa svojim zadatkom, a u završnom dijelu proizvodi se pakiraju i odmah šalju dalje u distribuciju. Nasred proizvodne hale uredili su im i dnevni boravak za odmor. Unatoč velikoj buci, tamo se pokušavaju na trenutak odmoriti uz vodu, kavu, sok i grickalice, imaju i TV, a na panelima su izvješene i print-replike poznatih svjetskih umjetnika, poput Van Gogha ili Klimta.
Trendovi
Kratkotrajnu turu obilaska završavamo u LG Showroomu gdje su izložene apsolutno sve inovacije ove tvrtke, a mogu se naručiti i cijele kuhinje opremljene samo LG kućanskim aparatima.
LG korporacija, koja ima 71 različitu kompaniju, u prošloj je godini imala prihode u visini od 130 milijardi dolara. Zaradili su 48 milijardi dolara, što je za 3 milijarde dolara manje nego godinu ranije, a čak 6,5 milijardi dolara godišnje ulažu u istraživanje i razvoj (R&D). Drugi su najveći proizvođač televizora u svijetu, a kada je riječ o perilicama rublja, najveće tržište im je u SAD-u.
“Nije nužno imati rast svake godine od deset posto. Bitno je slijediti trendove i ulagati novac u razvoj i istraživanje”, kažu u LG-ju.
...piše Goran Penić iz Južne Koreje