UVALA GRADINA

Suvremena ljepotica na Korčuli s glamuroznim detaljima

    AUTOR:
    • Jelena Kovačević

  • OBJAVLJENO:
  • 12.08.2017. u 07:09

Zahvaljujući suradnji turističke agencije, čak dva arhitektonska ureda i vlasnika, nedavno je u velolučkom zaljevu na Korčuli realiziran uspješan turistički proizvod - atraktivna i luksuzna kuća za istinski hedonistički odmor koji nikada nećete zaboraviti.

Što je dobar turistički proizvod? Iz perspektive iznajmljivača smještajnih kapaciteta, bilo da se radi o hotelu, apartmanu, kampu ili vili, to je noćenje. Iz perspektive ugostitelja, odnosno vlasnika restorana, fast foodova i barova, to je večera. Iz perspektive malih prodavača, obrtnika, umjetnika i dizajnera, to je originalan suvenir. Međutim, turist će uvijek tražiti nešto više, doživljaj s dodatnom vrijednosti. Stoga je za razvoj uspješnog turističkog proizvoda potrebno uložiti mnogo truda, resursa, vremena i znanja kako bi se izdvajao iz dotadašnje ponude i bio atraktivan.






Na taj način razmišljali su Jasmina i Adrian Nikolla, koji su u Uvali Gradina, u velolučkom zaljevu na otoku Korčuli, na parceli od 1000 kvadrata odlučili sagraditi kuću za odmor te je u suradnji s lokalnom turističkom agencijom Mediterano iznajmljivati. Međutim, svjesni da više nije dovoljno sagraditi "običnu" kuću i da se iz projekta mora izvući ono najbolje, za pomoć su se obratili arhitektima također iz Vele Luke, Marku Padovanu i Darku Šeparoviću iz tvrtke Tim Bolje Arhitektura, a potom ih je vlasnik agencije Mediterano, Nevenko Žuvela, spojio i s arhitektom Marijem Furčićem iz tvrtke Kancelarija za Arhitekturu, koji je bio zadužen za dizajn interijera.





Za početak nas je zanimalo kako se pristupa projektiranju kuća za odmor i po čemu se one razlikuju od obiteljskih te što je bila polazišna točka kad je riječ o ovom konkretnom projektu.

- Kad se kuće grade prvenstveno za najam, investitori gotovo uvijek računaju na to da će i oni boraviti u toj kući pa žele prostor što privlačniji i njima osobno. Zbog toga je gotovo svaka kuća za odmor individualnih investitora na neki način i obiteljska kuća - govore Padovan i Šeparović, dodajući kako su kuće za odmor najčešće hibridi povremenog i stalnog stanovanja, odnosno obiteljske kuće i kuće za odmor.

Kod kuće za odmor prioritet su vanjski prostori i što atraktivnije vizure. Praktičnost u smislu svakodnevnog i cjelogodišnjeg korištenja je sporedna - kažu i nastavljaju da dnevni prostori u kombinaciji s velikim pomičnim ostakljenjima mogu postati natkrivene terase, što može dodatno prostorno pojednostaviti cjelinu. Najčešće su kuće za odmor, dodaju, na toliko atraktivnim lokacijama da nema posebne potrebe za stvaranjem specifičnog vanjskog ugođaja, nego je sam boravak na takvome mjestu dovoljan.








- Uočljiva je razlika i u broju kupaonica. Kod kuća za odmor u pravilu svaka soba ima vlastitu kupaonicu. Spremišni i garderobni prostori nisu toliko važni, oni obično služe samo za pospremanje vanjskog namještaja i pribora tijekom zime. Nemaju vjetrobranske prostore ni degažmane koji dodatno odvajaju dnevni od noćnog dijela. U smislu organizacije prostora kuće za odmor su načelno jednostavnije. Međutim, kako se svatko želi osjećati kao turist, i suvremene obiteljske kuće često idu u tom smjeru - kažu.

Jasmina i Adrian Nikolla točno su znali da žele atraktivnu kuću, drugačiju od onoga u okruženju, sve na jednoj razini s bazenom i terasom, a s obzirom na to da su jasno istaknuli da ne žele ravan krov, arhitekti su se odlučili za prizemnicu obrnutog dvostrešnog krova, koja se od okolnog tla uzdiže na postamentu unutar kojeg je i bazen.





- Kuća stražnjom krovnom plohom prati nagib terena, a prednjom se uzdiže prema moru. Također, stražnji dio kuće je punog volumena, dok prednji prelazi u nadstrešnicu oslonjenu na veliki kružni stup i ugaone zidove, čime se stvorio natkriveni prostor i ophod uz ostakljeni dnevni prostor i glavnu spavaću sobu, koja je u početku trebala biti teretana ili soba za igru - pojašnjavaju Padovan i Šeparović, dodajući kako je vanjski prostor otvoren i omogućuje panoramski pogled prema moru, dok je unutrašnjost zatvorenija i zaštićenija, što je do kraja ostvareno kroz uređenje interijera i stvaranje intimnog ugođaja.








Kuća se nalazi na parceli od 1000 četvornih metara, površine je 150 kvadrata s terasama od ukupno 200 kvadrata.
- Građena je od armiranog betona, fasada je klasična od stiropor ploča sa završnim slojem silikatne žbuke, a krovne plohe su od bijelih aluminijskih sendvič panela s poliuretanskom pjenom - kažu arhitekti.

Ispred kuće su popločani parking i uređeni vrtovi, na glavnoj terasi nalazi se preljevni bazen, sunčalište s ležaljkama, velika sjedeća garnitura na otvorenom te manja sjedeća garnitura na natkrivenom dijelu terase, dok se u stražnjem dijelu nalazi vanjska kuhinja s kaminom te stol za blagovanje na otvorenom. Tu se nalazi još jedna sjedeća garnitura, kao i stol za stolni tenis.

Ulaskom u kuću nalazimo se u hodniku, lijevo se nalazi prva od ukupno tri spavaće sobe, a desno se ulazi u open space s kuhinjom, blagovaonicom i boravkom. Iz njih se kroz mali hodnik ulazi u još dvije spavaće sobe. Svaka soba ima i svoju kupaonicu, a svaka soba ima i izlaz na terasu s pogledom na more.

- Budući da je kuća suvremeno arhitektonski oblikovana, inzistirali smo na tome da i interijer bude suvremen, a investitorima je velika želja bila ubaciti glamurozne elemente, odnosno dobiti osjećaj glamura uporabom sjajnih ploha, zlatnih detalja... Njihove želje nadopunili smo temom bakra u kontrastu s antracit i crnom bojom. Ukratko, svi zajedno držali smo se teme "crno-bijelo i bakar" - kaže Furčić, dodajući kako u cijelom interijeru tako prevladavaju crna i bijela, bakreno i zlatno, kamene i mozaik pločice, tekstil, visoki sjaj i mat - sve u kombinacijama.





Najsuvremeniji dio kuće je kuhinja, rađena po mjeri prema njegovu nacrtu od lakiranog medijapana antracit mat boje u kontrastu sa sjajnim akril plohama, što dodatno naglašava dugačke crne horizontalne linije skrivenih ručkica koje se protežu preko elemenata.

Sastoji se od gornjih i donjih elemenata te otoka koji se koristi kao radna površina, a najzanimljiviji detalj je, pak, jedan gornji element pretvoren u wireframe u kojem su stavili staklene vaze s bakrenom prašinom, koja će s vremenom mijenjati boju!




U dnevnom boravku i blagovaonici je namještaj kupljen većinom iz trgovina namještaja u Hrvatskoj. Polica za drva iskorištena je kao detalj uz prostoru, a pokraj nje vise dekorativna geometrijska tijela od Umbre koja, kaže Furčić, daju tu lakoću cijeloj sceni. Nadalje, s obzirom na to da su vlasnici bili silno zainteresirani za boje s efektom Oikos, jedan zid boravka naglašen je antracit bojom, a drugi bakrenom, dok je zlatna boja istog efekta na dijelu zida ispod golemog brončanog ogledala s gravurama u blagovaonici, gdje se uočavaju i visilice Tom Dixona.


Foto: Dino Cetinić

Iz drugih medija

Izdvajamo