Kuća za poželjeti

Vodimo vas u najljepšu kuću u Tribunju

    AUTOR:
    • Sanja Kovacs

  • OBJAVLJENO:
  • 16.07.2017. u 09:27

 

NAZIV: Kuća Tri
INFO: kuća za odmor od 260 kvadrata s tri odvojene stambene jedinice i zajedničkom terasom
LOKACIJA: Tribunj
PROJEKT: arhitektonski studio DAR612

 

Vlasnici su na parceli u Tribunju poželjeli sagraditi kuću u kojoj će se moći odmarati cijela obitelj, ali organiziranu tako da ima tri odvojene stambene jedinice i zajedničku terasu za druženje, a stručnu pomoć potražili su u arhitektonskom studiju DAR612.

Zajedničko ljetovanje s cijelom obitelji može biti predivno, ali isto tako možemo se zaželjeti malo mira i provođenja kojeg trenutka u osami. Iz tog su razloga vlasnici parcele u Tribunju na njoj poželjeli sagraditi kuću za odmor koja će biti dostatna za sve članove, ali organizirana tako da ima međusobno odvojene funkcionalne stambene jedinice s mogućnošću zajedničkog provođenja vremena po potrebi.

Za stručnu pomoć su se obratili arhitektonskom studiju DAR612, a zahvaljujući timskom radu svih četvero arhitekata Lovre Donatovića, Andree Donatović Poljičak, Morane Lepur Donatović i Jakova Poljičaka nastala je Kuća Tri koja se prostire na 260 četvornih metara.

 

Ime je dobila zanimljivom igrom riječi odnosno prema lokaciji na kojoj se nalazi (TRIbunj), ali i zato što se sastoji od tri stambene jedinice, i to jedne veće u prizemlju i dvije manje na katu, povezane zajedničkom terasom.

 

- Urbanistički uvjet kosih ploha krova inicirao je podjelu na dva volumena s jednostrešnim krovovima između kojih se smjestio središnji prostor terase na katu koja ujedno funkcionira i kao pristupna površina za gornje stanove sa zajedničkim stepenicama. U prizemlju se taj središnji dio naglašava postavljanjem ulaznog prostora koji se nastavlja na blagovaonicu i vanjsku terasu koje otvaranjem staklenih stijena postaju jedinstveni prostor. Tako je dobivena i tražena podjela prizemlja na dva odvojena dijela: spavaći trakt i prostori za dnevno boravljenje. Manji stanovi na katu funkcioniraju nezavisno, dok se vanjski prostori koriste zajednički. U oblikovanju se podjela na dva volumena dodatno naglašava korištenjem različitih boja i materijala - objasnila je arhitektica Andrea Donatović Poljičak.

Gradnja Kuće Tri trajala je otprilike godinu dana, uz još nešto vremena za dovršenje uređenja interijera i vanjskih zelenih površina, a prilikom gradnje korišteni su uglavnom klasični materijali i tehnike, radi pojednostavljenja tehnologije gradnje s obzirom na to da arhitekti nisu biti prisutni na gradilištu.

U prizemlju je veći apartman, dok su dva manja na katu, a do njih se dolazi vanjskim stepenicama smještenim u prostoru između dva osnovna volumena.

 

- Unutar klasičnog arhitektonsko-tehničkog vokabulara, potrudili smo se ponuditi projektantska rješenja koja oblikovanjem unutarnjih i vanjskih prostora daju onu ekstra dimenziju i vrijednost - naglašava arhitektica.

Ulaskom u kuću u njezinoj središnjoj osi otvara se pogled prema terasi koja se nastavlja na blagovaonicu i otvaranjem kliznih stijena s njom čini integralni prostor. Desno su dnevni boravak i kuhinja koji se pak otvaraju na zapadnu terasu s roštiljem i vanjskim stolom i s njima čine cjelinu. Terase su međusobno spojene pošljunčanom zonom unutar vrta kako bi se omogućilo kružno kretanje kućom i njenim vanjskim prostorima.

 

Stepenice za kat su vanjske, smještene u prostoru između dva osnovna volumena. Penjući se na kat, dolazimo na središnju terasu s koje puca divan pogled prema zelenilu obližnjeg maslinika. Ona ujedno funkcionira i kao zajednički ulazni prostor za oba apartmana, a svaki ima jedinstveni prostor dnevnog boravka s kuhinjom i odvojenu spavaću sobu te kupaonicu. Ovakvim pozicioniranjem stubišta omogućilo se odvojeno funkcioniranje gornjih stambenih jedinica, koje ne remete mir prizemnog stana. Oba gornja stana imaju uglovne staklene stijene koje svojom velikom površinom "unose" obližnje zelenilo u unutarnji prostor.

 

- Najzahtjevnijim se pokazalo realizirati aluminijsku stolariju s kliznim griljama na način koji smo zamislili. Uglovni prozori, te način spajanja uglovnih kliznih grilja, zahtijevali su dosta razrađivanja detalja i tumačenja s izvođačima. Ali, na kraju se isplatilo - prisjetila se problematičnih trenutaka gradnje Andrea.

 

U uređenju interijera glavnu ulogu su imali sami investitori, uz neke smjernice arhitektonskog studija, a prevladavaju prirodni materijali i boje koji stvaraju neutralnu podlogu za isticanje željenih kolorističkih i teksturalnih akcenata poput orijentalnih tepiha, lampi, detalja i sličnog, te omogućuju različite scenarije korištenja.

Montaža kutnih staklenih stijena koje  svojom velikom površinom ‘unose’ zelenilo u prostor bila je najzahtjevniji dio gradnje.

 

Također, prostori natkrivenih i nenatkrivenih terasa su ravnopravni elementi oblikovanja budući da su kuće za odmor specifične po tome što se u njima najviše boravi tijekom ljetnih mjeseci, kada se puno vremena provodi na otvorenom. Stoga su u studiju DAR612 projektantski povezali zatvorene i otvorene prostore u integralnu cjelinu koju zaokružuju zelene površine s autohtonim biljem.

 

- Kuća je okružena vrtom i terasama sa sve četiri strane. Svaka terasa ima poseban odnos prema interijeru kuće. Zapadna terasa je produženje kuhinje te sa svojim otvorenim roštiljem čini vanjsku kuhinju i blagovaonicu, prostor na kojem se, naravno, najviše boravi. Investitori su željeli zadržati postojeće stablo badema, pa je natkrivanje riješeno vodeći računa o tome. Južna terasa produženje je ulaznog prostora i blagovaonice, natkrivena je drvenom pergolom i služi za ležerni odmor u osami. Dio postojećeg zelenila zadržan je i upotpunjen novim sadnicama, te pošljunčan između njih. Parcela je okružena zelenilom obližnjih maslinika i niskog raslinja, a takav 'zeleni okvir' ponavlja se i unutar same parcele, osiguravajući vanjskim i unutarnjim prostorima kuće mir i intimu - zaključuje Andrea Donatović Poljičak.

Gradnja kuće trajala je oko godinu dana, a korišteni su uglavnom klasični materijali i tehnike kako bi se tehnologija gradnje pojednostavila  budući da arhitekti nisu bili prisutni na gradilištu

Foto: Robert Leš

 

Iz drugih medija

Izdvajamo