SADRŽAJ OMOGUĆAVA PROSTORIA

Savjeti stručnjaka kako lako prepoznati dobru fotelju i sofu

AUTOR:
    • Sanja Kovacs

  • OBJAVLJENO:
  • 01.10.2017. u 22:19

  • CROPIX

     

    Poznati hrvatski dizajner Nikola Radeljković iz studija Numen/For Use donosi vodič za odabir i kupnju sjedalica.

    - Kako najjednostavnije prepoznati kvalitetu? Tako da pogledate domove naših baka i djedova i vidite koji i kakvi objekti su preživjeli generacije - sažeto na pitanje kako prepoznati kvalitetnu sofu ili fotelju odgovara Nikola Radeljković, član produkt-dizajn kolektiva Numen/For Use koji još sačinjavaju Sven Jonke i Christoph Katzler, a prema čijim idejama su, među ostalim, nastale kolekcije stolaca i naslonjača Dobra, Oblique, Polygon, Trifidae te rasklopiva sofa Revolve.

    CROPIX

    Hrvatski dizajner Nikola Radeljković, član produkt-dizajn kolektiva Numen/For Use

     

    Potom opširnije pojašnjava kako se kvaliteta kod svega pokazuje s vremenom jer stvari koje korištenjem ne gube na vrijednosti, nego “plemenitim” starenjem obogaćuju korisnika i prenose se s generacije na generaciju, predstavljaju ideal kvalitete. Pritom napominje da se kvaliteta izvedbe vidi i na novom proizvodu u preciznosti izrade, taktilnom i vizualnom dojmu materijala, ali ukupna kvaliteta se pokazuje tek naknadno.

    - Uloga dizajnera u osmišljavanju sofe, fotelje ili stolca je krucijalna. Dizajner, bio on školovan ili ne, osoba je koja osmišljava inicijalni koncept, tipologiju i oblik budućeg proizvoda. U procesu razvoja zajedno s proizvođačem rješava sve probleme pretakanja te inicijalne ideje u materijalni objekt. U toj suradnji se mora dobro izbalansirati želja za iskorakom, inovativnošću i estetikom s jedne strane te funkcionalnošću, cijenom i izvedivošću s druge.

    Stolica Polygon, dizajn Numen/For Use, proizvođač Prostoria

    Dobri projekti ujedinjuju ove, naizgled kontradiktorne parametre. S druge, pak, strane uloga dizajnera u proizvodnji trebala bi biti zanemariva jer je proizvod koji uđe u serijsku proizvodnju poput djeteta koje odseli iz roditeljskog doma. Tu dizajner ostaje kao netko tko može naknadno pomoći da se isprave eventualni nedostaci i poboljšaju karakteristike, prezentacija i promocija - pojašnjava ovaj dizajner.

    Fotelja Transform, dizajn Numen/For Use, proizvođač Moroso

    Fotelja Transform, dizajn Numen/For Use, proizvođač Moroso

     

    Fotelja Transform, dizajn Numen/For Use, proizvođač Moroso

     

    KONTROLA

    Kako kaže, razlika u proizvodnji kvalitetne sofe, fotelje ili stolca u odnosu na one niže kvalitete je prije svega u kontroli proizvoda jer se kod vrhunskih proizvođača svaki proizvod koji izlazi iz tvornice pažljivo pregleda, a nedostaci ispravljaju sve dok proizvod nije besprijekoran, dok u jeftinoj, masovnoj proizvodnji te kontrole gotovo da ni nema jer je u tom segmentu fokus samo na postizanju što niže cijene.

    Stolica Satyr, dizajn Numen/For Use, proizvođač ClassiCon

     

    Nakon kontrole kvalitete dolazi segment razvoja proizvoda koji je u sferi vrhunskih proizvoda dugotrajan proces, a u njega je uključen velik broj stručnjaka iz raznih područja, dok je kod jeftinog proizvoda najčešće riječ o brzom kopiranju prema fotografijama s nekog sajma.

    - Notorna je činjenica da nekim tvrtkama u Kini ujutro pošaljete fotografiju proizvoda kakav želite, a oni navečer pošalju fotografiju svog prototipa. Možemo samo zamisliti koliko pouzdan takav proizvod može biti - negoduje Radeljković.
    U nizu kontrola koje bi se trebale obaviti prije nego što proizvod koji teži kvaliteti izađe na tržište je i kontrola kvalitete materijala.

    Fotelje Trifidae, dizajn Numen/For Use, proizvođač Prostoria

     

    - Ono što uopćeno možemo reći je da su proizvodi od masivnih i prirodnih materijala u načelu kvalitetniji od onih iz iverice i plastike. Za kvalitetu jamče proizvođači i zato je vrijednost branda nešto što se ne moze steći ‘preko noći’. Povjerenje se gradi polako, a jako lako i brzo gubi - govori Radeljković, ali napominje kako visoka cijena ne znači nužno uvijek i dobru kvalitetu jer se u nadmetanju za prostor u medijima mnogi proizvođači skupog namještaja okreću efektu umjesto razvoju, a posljedica toga je da postoje loši i neupotrebljivi proizvodi koji zbog cijene dizajnerske aure i marketinga nisu nimalo jeftini.

    SVAKI SEGMENT

    Kada su u pitanju tapetarske tkanine, Radeljković navodi da su najkvalitetnije one od vune i mješavina s vunom, a smatra da koža također može lijepo stariti i postajati bolja s vremenom. Ističe i da je važno da je unutarnja konstrukcija, koju potrošači ne vide, od masivnog drva i šperploče, a ne od iverice i lesonita, dok je od spužvi vrlo dobar hladno lijevani poliuretan, a jastuci ispunjeni perjem daju poseban osjećaj ugode pri korištenju. Kod metalnih dijelova važno je paziti da stijenka cijevi nije pretanka i da su varovi precizni i kompaktni.

    Stolica Oblique, dizajn Numen/For Use, proizvođač Prostoria

    - Zadnja, ali vrlo važna je kvaliteta prodaje i komunikacije. Kad kupujete u dobrom dućanu, osoba koja vam prodaje namještaj zna sve detalje o proizvodu, materijalima i održavanju. Spremna vam je posvetiti vrijeme i pažnju, ponuditi izbor boja i materijala. Jeftini dućani su poput supermarketa u kojem grabite s polica dok izbjegavate viličare. Ukratko, kvalitetan proizvod je kvalitetan u svakom segmentu, dok je onaj drugi podređen brzini proizvodnje i potrošnje također u svakom segmentu - slikovit je Radeljković.

    PREPORUKE ZA UREĐENJE DNEVNOG BORAVKA BY NIKOLA RADELJKOVIĆ

     

    1. Kada se uređuje dnevni boravak, prvenstveno treba paziti da se prostor ne zaguši i da se maksimalno otvori i podredi omogućavanju različitih scenarija korištenja. Pri tome je esencijalan dobar pod i mnogo svjetla. Ako imate veliki prozor s lijepim pogledom orijentiranim na jug, dovoljan vam je dobar tepih i dvije male drvene fotelje s Hrelića.

    2. Svakako treba izbjegavati zatrpavanje malih prostora voluminoznim objektima. U dnevni boravak od 16 m2 ne trebate stavljati L garnituru s osam sjedećih mjesta. Dvosjed i dvije male, pokretne fotelje više su nego dovoljne.

    3.  Kvaliteta sofe je presudna. Stol u tom trenutku može biti i drvena kašeta.

    4. Ne postoje dizajnerski trendovi. Postoje nove tehnologije i novi društveni odnosi. To da je ove godine zelena IN, a ljubičasta OUT smatram čistom besmislicom, bez obzira koliko vam to tvrdili oni koji žele nametnuti još bržu potrošnju svega i svačega. Naravno da je pojava flat screen TV-a promijenila izgled dnevnih boravaka. Naravno da nomadizam izazvan couch surfingom smanjuje količinu stvari koje ljudi posjeduju. Ti i takvi fenomeni su ključni i oni definiraju kako će svijet izgledati u budućnosti.

     

     

     

    Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Prostorie, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg

    Izdvajamo