NEOČEKIVANE KOMPLIKACIJE

EU: ODGAĐAMO VAŠ PROJEKT PELJEŠKI MOST Novi skandal između Hrvatske i Bruxellesa

Objavljeno: 21.09.2013

Ministar Hajdaš Dončić tvrdi. Za sve je kriv dubrovački župan (HDZ) koji je naljutio šefa EK Barrosa

Predstudija izvodljivosti o prometnom spajanju Dubrovačko-neretvanske županije s ostatkom Hrvatske bit će završena tek 1. studenog, dogovoreno je na jučerašnjem višesatnom sastanku u Ministarstvu prometa u Zagrebu, saznaje Jutarnji. Riječ je o predstudiji koju je naručila Europska komisija, a trebala bi odgovoriti na pitanje hoće li EK prihvatiti financiranje i gradnju Pelješkog mosta ili koridora kroz Neum kojim bi se krajnji jug države spojio s ostatkom zemlje.

Neočekivani zaplet

Iako je francuska konzultantska tvrtka STTE Consortium imala rok do danas da preda svoje konačno rješenje, on je - pomaknut. Na jučerašnjem sastanku u Zagrebu na kojem su bili predstavnici hrvatskih ministarstava prometa, vanjskih poslova i regionalnog razvoja, ministarstva prometa BiH i predstavnici STTE-a, BiH strana je zatražila da se rok za završetak studije produlji za dva mjeseca, što hrvatska strana nije prihvatila. Na koncu je usuglašeno produljenje roka za šest tjedana.

Hrvatska strana, tvrde naši sugovornici, ne bi pristala na produljenje roka za izradu predstudije da se u cijelu priču, neočekivano, nije upleo dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić (HDZ).

Neopravdano pismo

On je 6. rujna poslao pismo predsjedniku EK Joséu Manuelu Barrosu u kojemu mu je prezentirao zaključke sa skupa “Prometno povezivanje i regionalni status Dubrovačko-neretvanske županije” održanog prošlog mjeseca u Dubrovniku. Na skupu su bili predstavnici lokalnih vlasti te Ministarstva prometa i francuske konzultantske tvrtke.

Dobroslavić je Barrosou napisao kako su na skupu bili i predstavnici Vlade i STTE-a te da je jednoglasno zaključeno da je Pelješki most jedino prometno rješenje te se od EK traži sufinanciranje gradnje mosta. Pismo je u EK protumačeno kao politički pritisak na njih, a francuski konzultanti su se dodatno razbjesnili jer se osjećaju politički izmanipulirani zato što iz njega može iščitati da su i oni glasali za ovaj zaključak. Stoga su jučer medijima odbili prezentirati svoje zaključke.

Ljutit je jučer bio i ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić koji je komentirajući Dobroslavićevo pismo rekao da ‘Vlada ne želi raditi nikakav politički pritisak na EK kao različita piskarala koja nisu ovlaštena da daju svoja mišljenja’.

- Molim piskarala da se skoncetriraju i da puste Ministarstvo prometa i ostale ovlaštene da odrade svoj posao. Stvari će završiti dobro - poručio je županu Hajdaš Dončić. Naši nam sugovornici tvrde kako pismo predstavlja neizravan pritisak na konzultante i pokušaj manipulacije i izvrtanja činjenica.

U pozadini slučaja

Nakon takvog pisma i reakcija na njega, hrvatskim pregovaračima nije preostalo ništa drugo nego da pristanu na produljenje roka za izradu predstudije kako ne bi dodatno razljutili EK.

BiH strana je produljenje zatražila pod izlikom da su prekasno dobili dokumentaciju od francuskih konzultanata. No, prema našim informacijama, glavni problem za BiH stranu je činjenica da su francuski konzultanti zaključili kako je Pelješki most najbolje rješnje. Ovaj prijedlog je za 2 do 3 posto bolje ocijenjen od Neumskog koridora.

Broj preporuka: 31

FACEBOOK KOMENTARI

ARHIVA ČLANAKA

Još iz rubrike

magazinrss

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen