Call of Duty: Ghosts (recenzija)

Dobro došli u novo doba! Konzole nove generacije samo što nisu na policama, a samim time donose nova očekivanja i zahtjeve za PC inačice “svojih” igara. Battlefield 4 je zahtijevao 64-bitne Windowse, a Ghosts je to samo ponovio, uz naravno masu ostalih “minimalnih” zahtjeva za pokretanje. Obje igre su zapravo jedni od prvih pokazatelja što nas čeka u svijetu videoigara u narednih 5-6 godina.

Inspektor Rex

Iako se vremena očigledno mijenjaju CoD, nimalo iznenađujuće ostaje više-manje isti. S obzirom da je ovo već 35637. nastavak teško je očekivati neke bombastične izmjene, no ipak smo očekivali više. Od početka do kraja, to je klasično CoD iskustvo. Malo “filmskog” uvoda u priču gdje zapravo sve ode kvragu, upoznavanje sa glavnim likovima i ekipom koja će ih pratiti. Za gameplay to znači red pucanja iz puške, pa dio s strojnicom/ helikopterom/ avionom/ tenkom/ nečim četvrtim, zatim stealth dio gdje se ili igra snajperom ili provlači kroz travu ili, naravno, oboje. Šablona je to koju je ipak jedna stvar uspjela razbiti ovaj puta, a ta stvar je zapravo, Ridley, vrlo vjerojatno najbolji pas na svijetu. Upoznajete ga praktički odmah na početku i vjerujte nam kad kažemo da je bez premca najbolji “lik” u zadnjih nekoliko nastavaka. U početku ćete ga imati priliku i kontrolirati, a te će sekvence biti jedne od rijetkih koje razbijaju rutinu. Nažalost već nekih sat vremena u radnju pas više neće biti s vama, tako da ćete izgubiti jedan od rijetkih noviteta.

A.I. suborci koji će ga zamijeniti su bolno loši. Iskreno ni u prijašnjim inačicama nisu bili ništa posebno, no sada su dosegli novu razinu gluposti. Koliko god igrali, nismo primijetili da su ikoga ubili, ako se izuzmu skriptirane situacije poput istovremenog ubijanja neprijatelja snajperom. U razmjeni olova tokom igre jedina im je vrijednost da odvraćaju pozornost od vas kako biste neprijateljima lakše prišli s boka. Vjerojatno je tako i bolje jer da su oni pametniji, ionako relativno lagana igra bi bila još lakša, no nekako sumnjamo da je to developerima bilo na umu dok su razvijali A.I. program. Neprijatelji nisu puno bolji, no njih ima znatno više, a i pucaju po vama tako da se manje primijeti. Zapravo, teško je naći značajnu razliku u ponašanju neprijatelja u zadnjih 4-5 nastavaka, pa ako ste igrali bilo koji, ponašanje je isto kao i prije, a ovisno o težini sukladno tome je igra izazovnija u istim omjerima kao i prije.

Osim upravljanja Ridleyem, jedino drugo ugodno iznenađenje su raznovrsni lokaliteti na kojima ćete se boriti. Oni će varirati od naftnih platformi, preko južnoameričkih prašuma, pa sve do, vjerovali ili ne, svemira, preciznije svemirske postaje u Zemljinoj orbiti. Kretanje i zaklon su također dorađeni; sada ćete moći doslovno uklizavati u borbu i uz brze reflekse se na efektan način rješavati neprijatelja. Također je, po prvi puta u serijalu, uveden rudimentarni sustav zaklona. Moći ćete se naginjati iza zaklona kako biste ostvarili bolju poziciju za nišanjenje, no zbog frenetične borbe i metaka sa svih strana, rijetko ćete imati trenutak mira da se stacionirate iza jednog zaklona, već ćete većinom rotirati konstantno između nekoliko njih.

Još uvijek “stara generacija”

Unatoč velikim zahtjevima što se konfiguracije tiče, moramo priznati da nismo primijetili značajnije razlike između ovogodišnjeg izdanja i onih iz zadnjih godinu-dvije. Moguće je da se razvoj PC inačice odvijao zajedno sa onima za PS3 i Xbox 360, a ne onim konzolama koje dolaze, no čemu onda ta 64-bita, quad procesor, 6 Gb RAM-a i sve ostalo kad je sve komotno moglo ostati na prošlogodišnjim minimumima. To je nešto što vjerojatno nikad nećemo saznati. Produkcija je i dalje na CoD razini, pa unatoč tome što nismo primijetili neke velike hollywoodske face voice-acting je odrađen iznimno kvalitetno, kao i razni zvučni efekti.

Što rećo o CoD-u? Svi znaju o čemu se tu radi. Oni koji su htjeli vidjeti kako će izgledati na novim konzolama, bez same kupovine novih konzola će morati sačekati neku drugu inačicu. Svi koji vole serijal će ga igrati bez obzira na bilo kakve recenzije, dok će oni koji ga ne vole napraviti suprotno. Baš zbog svega toga odluku o igranju prepuštamo vama, jer u ovom slučaju stvarno svi sve znaju.

23. travanj 2024 11:24