FIFA 15 (recenzija)

FIFA 15 (recenzija)

Jučer je napokon počela nova sezona Lige Prvaka, što znači da je došlo vrijeme i za virtualne nogometne simulacije. Jedno s drugim možda i nema nikakve veze, no naučeni smo da upravo u ovo vrijeme svake godine dobijemo novu FIFA-u koja nam daje priliku igrati sa našim omiljenim klubovima. Što je to ove godine drugačije i isplati li se uzimati FIFA-u 15 ako imate prethodnika možete pročitati u nastavku…

Prezentacija, prezentacija, prezentacija

Sasvim je moguće da smo, kad govorimo o nogometnim simulacijama, došli do metaforičkog „zida“ kada je riječ o gameplayu. Naime, razlike u odnosu na prošlogodišnje izdanje su neznatne. Kretnje igrača su unaprijeđene i brzina, inercija i masa imaju veći utjecaj nego ikad prije, no nekih značajnih promjena u mehanikama i nije bilo. Umjesto gameplaya radilo se na prezentaciji, koju su developeri htjeli maksimalno približiti stvarnoj.

Kao što, između ostaloga, možete vidjeti i na jednoj od slika, komandi za slavlje poslije gola ima gotovo jednako onoliko koliko i onih za upravljanje igračima na terenu. Navijači su bučniji i realniji nego prije i ubačeni su razni „sitni“ elementi prilikom izvođenja prekida i sl. Takve stvari su možda zanimljive prvih par puta kada ih doživite, ili nekome tko gleda kako igrate, no čim se pogleda dugoročno učinak je, po našoj procjeni, negativan. Igra je previše rascjepkana, dok igrate ne zanima vas kako Steven Gerrard stavlja loptu za izvođenje kornera ili kako sudac dodjeljuje žuti karton i igrač protestira, nakon čega slijedi još jedna animacija gdje igrač priprema loptu za izvođenje slobodnog udarca. Unatoč tome što sve to u teoriji zvuči dobro, sportske igre su tu da se igraju, a ne gledaju, pogotovo kada igrate protiv živog protivnika.

Ono na čemu se također radilo je još realnije prikazivanje ekipa na terenu, koje se razlikuju po formacijama, koncepciji, pristupu igri itd. Taj je element vidljiv kod samo kod top ekipa, iskreno nismo ni upoznati na koji način igraju engleski niželigaši, ali opet je potpuno drugačije igrati protiv Barcelone, koja maksimalno drži posjed kratkim dodavanjima i Borussie Dortmund koja vrši visoki presing sa svih 10 igrača u polju. Iako su te (pogotovo napadačke) tendencije manje vidljive kad igrate protiv ljudskih protivnika, svejedno daje dojam da igrate protiv baš „tih“ ekipa sa svim njihovim karakteristikama.

O AI-u je teško pričati; pogotovo protivničkom jer on znatno varira ovisno i težini koju si stavite, no u konačnici sve se može svesti na jednostavno iskorištavanje grešaka. Na lakšim težinama možete griješiti bez većih posljedica, dok će na težim i najmanji propust biti maksimalno kažnjen.

…prezentacija, prezentacija, prezentacija

Teško je ne govoriti o prezentaciji i u tehničkom smislu. FIFA 15 stvarno izgleda odlično, igrači izgledaju kako trebaju, tereni su realni, a stadioni su vjerno dočarani – upravo onako kako next-gen igra i treba izgledati. Zvuk je također na zavidnoj razini počevši sa izvrsnim komentatorima, koji daju pregršt zanimljivih informacija o klubovima i igračima, a popriličan je i broj referenci na ovoljetno Svjetsko Prvenstvo. Poseban je i osjećaj slušati navijanje navijača – kad u 80-oj minuti čujete cijeli Kop kako pjeva „You’ll Never Walk Alone“ naježit ćete se kao kad gledate prijenos na TV-u. Unatoč visokoj razini “ispoliranosti” naišli smo na neke manje tehničke greške koje će se, ne sumnjamo, ispraviti neposredno nakon izdavanja (poput “rupa” u nogama igrača koji ulaze kao zamjene).

14 = 15

Nova FIFA nema značajnijih razlika u odnosu na prošlogodišnju inačicu. Odnosno, bilo bi bolje reći da su više-manje sve razlike kozmetičke prirode. Baš zbog toga oni koji imaju prošlogodišnju FIFA-u ne moraju pretjerano žuriti za nabavljanje nove, već komotno mogu pričekati eventualni popust koji će sigurno stići.

20. travanj 2024 01:19