MENADŽER TJEDNA

JACQUES FERON O njemu ovisi kada će Međunarodna zračna luka Zagreb doći do 5 milijuna putnika

Jacques Feron, predsjednik Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb
 Boris Kovačev / HANZA MEDIA

Što je postigao?

Tri godine od preuzimanja 30-godišnje koncesije, koncesionar Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) prošlog je tjedna otvorio novi putnički terminal na Plesu, koji se opisuje kao najveća infrastrukturna investicija u posljednjih deset godina. Koncesionar je u vlasništvu tvrtki Aerports de Paris, Bouygues, Marguerite, IFC, TAC i Viadukt, koje su u novi terminal uložile nešto više od 300 milijuna eura.

Zašto je to važno?

Uz rast turizma koji se očekuje – ili kojem se nadamo – ulaganje u prometne kapacitete jedan je od preduvjeta, s obzirom na ljetne gužve koje vladaju na Plesu, kao i na većini drugih zračnih luka. Novi terminal ima kapacitet pet milijuna putnika godišnje, 30 šaltera za registraciju putnika, više od 3 km trake za prtljagu s automatiziranom sortirnicom te – prvi puta na Plesu - i osam aviomostova.

Kako posluje?

U prošloj je godini kroz Zračnu luku Zagreb prošlo 2,76 milijuna putnika, čak sedam posto više nego prethodne godine i za oko petinu više nego 2013., godine u kojoj je novi koncesionar preuzeo Zračnu luku Zagreb. Po preuzimanju koncesije MZLZ takse za međunarodne putnike povećali su sa 10 na 15 eura, a za domaće s četiri na sedam eura. S otvaranjem novog terminala takse su povećane na 17 odnosno 7,5 eura za domaće. Državi koncesionar plaća 1,25 eura po putniku.

Što će učiniti u budućnosti?

U planu je i druga faza ulaganja u Zračnoj luci “Franjo Tuđman”, nakon koje bi se godišnji kapacitet putnika povećao na osam milijuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 04:28