GLUPA ODLUKA

ZABORAVLJENI SKANDAL Ministarstvo obrane 2008. odbacilo MiG-ove novije od ovih remontiranih

Avioni su u bačeni u grmlje u Zrakoplovnoj bazi Pleso i godinama su tamo stajali

Hrvatsko ratno zrakoplovstvo u ovom trenutku na raspolaganju ima pet MiG-ova 21.

Četiri su remontirana u Ukrajini i predana Oružanim snagama, a jedan je “stari” remontiran još u Rumunjskoj 2002. godine. Jedan stoji u hangaru neispravan.

Tri su MiG-a iz Ukrajine još uvijek na ispitivanju i uskoro će biti predani HRZ-u, a pet proizvedenih 1976. i 1977. te nedavno kupljenih od Ukrajine još čeka dovršetak modernizacije u toj zemlji.

FOTOGALERIJA: Pogledajte kako se hrvatski MiG-ovi raspadaju

Tih pet je Ministarstvo obrane prošle godine bilo prisiljeno kupiti jer su 2008. MORH i Zapovjedništvo Ratnog zrakoplovstva, na čijem su čelu bili HDZ-ov Branko Vukelić i general Vlado Bagarić, odlučili da osam MiG-ova proizvedenih 1980. i 1981. godine “kanibaliziraju”. To su bili najmlađi borbeni avioni u sastavu HRZ-a. Riječ je o avionima koji su trebali ići na remont i modernizaciju 2004. godine.

Kada se od toga odustalo, avioni nisu pospremljeni u hangare, nego su bačeni u grmlje u Zrakoplovnoj bazi Pleso i godinama su tamo stajali.

S njih su godinama skidani dijelovi, a ptice su u njima gradile gnijezda.

Kada su ruski stručnjaci pregledavali te avione kako bi se donijela odluka o modernizaciji, sasvim ispravno su odlučili da se oni ne mogu modernizirati jer su bili uništeni takvim postupkom MORH-a.

Stoga je donesena odluka o modernizaciji starijih aviona i dokupu tzv. jemenskih aviona od Ukrajine.

FOTOGALERIJA: Fotografije odbačenih MIG-ova. Propadaju, a mogli letjeti nakon remonta!

General Bagarić je zbog opisanog nemara smijenjen s dužnosti zapovjednika Ratnog zrakoplovstva.

Kako ti avioni nisu bili spremni za remont, HRZ je u Ukrajinu morao poslati drugih sedam aviona te su ostali na samo tri aviona za zaštitu zračnog prostora.

Među njima je i onaj oznake 121 koji je u utorak pao kod Velike Gorice. On je proizveden 1974. godine. Nakon što se jedan od ta tri aviona pokvario, zračni prostor su mjesecima čuvala dva aviona jer je remont u Ukrajini kasnio.

Kronologija obaranja i nesreća HRZ-a

114. 9. 1993. (rat)

- kod Vrginmosta srušen MiG broj 103 - ‘Osvetnik Vukovara’. Pilot Miroslav Peris poginuo

121. 4. 1995. (rat)

- kod Đakova je tijekom vježbe pao MiG 21. Pilot Zlatko Mejaški poginuo

12. 5.1995. (rat)

- kod Bosanske Gradiške srušen MiG broj 119. Pilot Rudolf Perešin se katapultirao i poslije je ubijen

114. 8. 1996. (nesreća)

- kod Velike Gorice na povratku sa zadaće pao MiG 21. Pilot Ivan Bosnar poginuo.

123. 9. 2010. (nesreća)

- iznad Plaškog su se sudarila dva MiG-a 21, broj 108 i 120. Piloti su se katapultirali i preživjeli

15. 8. 2014. (nesreća)

- kod Donje Lomnice pao MiG broj 121. Pilot Stanko Hrženjak spasio se iskakanjem

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 10:06