Jutarnji list najčitaniji, slijedi Večernji pa 24 sata

Objavljeno: 18.05.2006

ZAGREB - Jutarnji list i dalje su najčitanije dnevne novine u Hrvatskoj, pokazalo je istraživanje MediaPulsa o čitanosti novina u prvom kvartalu ove godine.

Jutarnji list svaki dan u prosjeku čita 16,6 posto građana Hrvatske, Večernji list 15,4 posto, 24 sata 15,3 posto, a Slobodnu Dalmaciju 6,5 posto građana. Pete su Sportske novosti sa 4,2 posto, slijedi Novi list sa 4 posto, Glas Istre sa 2 posto, Glas Slavonije sa 1,4 posto te na kraju Zadarski list i Vjesnik sa po 0,8 posto.

Ti podaci odnose se na prosječnu čitanost dnevnih novina, odnosno radi se o postotku ispitanika koji su odgovorili da su čitali posljednji broj određenog lista. U istraživanju MediaPulsa dobiveni su i podaci o dosegu dnevnih novina, odnosno o postotku ispitanika koji su odgovorili da su u posljednjih 14 dana barem jednom čitali određene dnevne novine.

Po dosegu su na prvom mjestu 24 sata sa 41,7 posto građana koji ih pročitaju barem jednom u 14 dana. Na drugom mjestu po dosegu je Večernji list sa 40,1 posto, a na trećem Jutarnji list sa 39,8 posto. Slobodna Dalmacija je na četvrtom sa 13,2 posto. Istraživanje je provedeno na uzorku od 10.350 građana.

Tržište dnevnih listova u posljednje vrijeme doživljava velike promjene. Dovoljno je ujutro prošetati Trgom bana Jelačića i vidjeti kako svaki prolaznik lista Metro, nove besplatne dnevne novine
Tržište dnevnih listova u posljednje vrijeme doživljava velike promjene. Dovoljno je ujutro prošetati Trgom bana Jelačića i vidjeti kako svaki prolaznik lista Metro, nove besplatne dnevne novine.

Dovoljno je u rano poslijepodne prošetati nekom većom kompanijom i vidjeti da gotovo svaki zaposlenik  čita vijesti ili pronalazi zabavu na Interentu. I televizija je jačanjem komercijalnih TV programa postala zanimljivija i konkurentnija. Čitatelji danas imaju velik izbor. Ne samo što se povećava broj novina koje se za njih bore, nego je i način osvajanja čitatelja sve raznovrsniji.

Izdavači pokušavaju sve. Probali su povećati broj stranica i probali su smanjiti broj stranica. Probali su uz novine darovati besplatne priloge i probali su besplatno dijeliti cijele novine. Probali su smanjiti format s velikog na manji (Vjesnik), pa s manjeg na malo manji (Večernji), pa i s malo manjeg na najmanji (24 sata). Uz novine su jeftino prodavali knjige, DVD-e, CD-e, a zatim su dijelili bombone, ključeve automobila, krunice koje je blagoslovio Papa. Iskušali su i nagradne igre sa stanovima i nagradne igre s keš-lovom...

U svemu tome Jutarnji list, iako po nakladi još nije na prvom mjestu, ostao je list s najvećim brojem svakodnevnih čitatelja. Poziciju najčitanijeg Jutarnji je zauzeo već u 2004. godini, kada ga je, prema istraživanju MediaPulsa, čitalo 19,3 posto građana Hrvatske (Večernji je tada čitalo 17,9 posto, a jeftine ili besplatne novine još nisu ušle na tržište). 

Jutarnji je prvi po čitanosti među muškarcima, prvi po čitanosti među ljudima od 30 do 39 godina, prvi po čitanosti među fakultetski obrazovanima, među ljudima s višom i srednjom školom. Također, prvi je po čitanosti i među onima u braku, među samcima i među rastavljenima (Večernji list prvi je po čitanosti među udovcima/udovicama). Prvi smo po čitanosti među zaposlenima i prvi smo po čitanosti među visokim i srednjim menadžerima.

24 sata prva su po čitanosti među kućanicama, populaciji do 29 godina, građanima bez primanja i onima koji primaju od 2000 do 4000 kuna mjesečno te među ljudima bez završene škole, onima s osnovnom i s trogodišnjom srednjom školom.

Jutarnji list je najčitaniji dnevni list u Zagrebu

Ne računajući Sportske novosti, Jutarnji list ima najveći nerazmjer kad je riječ o spolu čitatelja: čak 64,2 posto čitatelja Jutarnjeg su muškarci, a samo 35,8 žene. Među čitateljima Večernjeg 41,1 posto su žene, a među čitateljima 24 sata ih je 46,7 posto. Svake od trojih najjačih novina imaju najviše čitatelja u Zagrebu.

Jutarnji list najčitaniji je u Zagrebu s udjelom od 30,3 posto čitatelja, slijedi Večernji s 29,1 posto, 24sata s 16,9 posto, Slobodna Dalmacija s 1 posto te Sportske Novosti s 4,9 posto.

Nakon Zagreba, Jutarnji i 24 sata imaju najviše čitatelja u Splitsko-dalmatinskoj županiji (9,3 posto), a Večernji ondje ima samo 2,1 posto svojih čitatelja.


Tomislav Krasnec

Broj preporuka: 1

ARHIVA ČLANAKA

Prije nego li su sami stali po svijetla reflektora i postali slavni njihovi su im slavni roditelji postavili dobre temelje za slavu. Pogledajte koje zvijezde najviše sliče svojim roditeljima.

Opći uvjeti korištenja | Pravila prenošenja sadržaja | Zaštita privatnosti | Pravila komentiranja | Impressum | Kontakt | Oglašavanje

EPH Digital: Jutarnji list | Slobodna Dalmacija | Gloria | Globus | Sportske Novosti | Autoklub | Dom & dizajn | Dobra hrana | Bestseller | Dodo | Dosi | Gorila | LikeCroatia | Gameland | Dubrovacki Vjesnik

WAZ: Der Westen